וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל את המדים לביצוע עבירות: 8 שנות מאסר לשוטר שאנס פלסטינית

10.4.2017 / 1:02

בית המשפט הורה על מתנדב המשטרה מוחמד שלאעטה לפצות את הפלסטינית ונשים נוספות שבהן פגע בסך כולל של 132 אלף שקלים. הוא איים על שוהה בלתי חוקית ואילץ אותה לקיים עמו יחסי מין, ואמר לאחרת: "את פוחדת ובגלל זה את נשארת איתי"

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"בפרשה עצובה זו נפגעו ערכי היסוד של כבוד האדם"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שמונה שנות מאסר וחצי נגזרו בשבוע שעבר על מוחמד שלאעטה, מתנדב במשטרה, שהורשע בבעילת שתי נשים בניגוד לרצונן ובסחיטה באיומים של שורת נשים שעמן ניהל מערכות יחסים. בית המשפט המחוזי בחיפה פסק כי על שלאעטה גם לפצות את הנשים שבהן פגע בסך כולל של 132 אלף שקלים.

נגד שלאעטה הוגש כתב אישום המייחס לו עבירת אונס, אולם סעיף העבירה שונה במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והומר לעבירות מין קלות יותר, בנוסף לשורה של עבירות סחיטה והטרדה. במסגרת המקרים שבגינם הואשם, שהחלו בשנת 2010, איים שלאעטה על פלסטינית ששהתה בישראל שלא כדין, ואילץ אותה להיפגש ולקיים עמו יחסי מין, תוך איומים שיפעל לגירושה אם לא תיענה לו.

עוד בוואלה! NEWS:
שני חיילים משייטת 13 נאשמים באונס חיילת ברכבם הצבאי
משתתף "האח הגדול" החשוד באונס שתי נשים ישוחרר למעצר בית
"אני מבין שאני מטריד, אבל אל תתלונני": קצין מג"ב נאשם בניסיון אונס

זירת רצח הנערה בת ה-17 בכסרא סמיע, 21 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
שלאעטה טען כי הוא "נסחף אחר הפלאפון"/אדריאן הרבשטיין

"בפרשה עצובה זו נפגעו ערכי היסוד של כבוד האדם", נכתב בגזר הדין. "בנוסף, נפגעה פגיעה חמורה משטרת ישראל, כאשר המדים וכוח המשטרה משמשים ככלי לביצוע עבירות חמורות". סגן נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא עוד כתב כי "יש לקוות כי מעבר לענישה שאנו גוזרים, גם הופקו ויופקו לקחים מתאימים במישור הבקרה הפיקודית במשטרת ישראל, וזאת כדי להפחית, עד כמה שניתן, את הישנות המעשים מסוג זה".

עדות לחומרת המעשים ניתן למצוא בהתייחסות של השופטת תמר נאות פרי, שישבה בהרכב יחד עם השופט שפירא ונשיא בית המשפט אברהם אליקים, למורכבותו של כתב האישום. "ישנו קושי אינהרנטי להפנות למדיניות הענישה הנוהגת במקרה הנדון, שכן כל אחד מהאישומים מורכב מתצרף עבירות ונסיבות ייחודי", כתבה נאות פרי. שלאעטה, שאמר בדיון הטיעונים לעונש כי הוא "נסחף אחר הפלאפון", בהתייחסות לאופן שבו נוצר הקשר עם הנשים, באמצעות אפליקציית היכרויות, ביקש סליחה מכל הנשים שבהן פגע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"את הולכת למות, החיים שלך תלויים בקליע אחד"

בשנת 2010, נפגש שלאעטה לראשונה עם הפלסטינית, תושבת הגדה המערבית, ואמר כי הוא יכול לספק לה תעודת זהות ישראלית ואישור שהייה בישראל. השניים נפגשו והיא העבירה לו את תעודת הזהות הפלסטינית שברשותה. לאחר מכן, ביקש לפגוש אותה שוב וזו סירבה. בעקבות הסירוב, החל שלאעטה לאיים עליה שאם לא תפגוש אותה, הוא יפעל לגירושה.

נוכח איומיו, הסכימה המתלוננת להיפגש עמו. שלאעטה אסף אותה ברכבו, הסיע אותה לחורשה מבודדת, ושם, כשהוא מאיים עליה שינטוש אותה במקום, הורה לה להתפשט, בעל אותה וצילם אותה בעירום. כשהוא עושה שימוש בתמונות שברשותו, גרם לה לפגוש אותו פעם נוספת, כשבועיים לאחר שתקף אותה בפעם הראשונה, ואז בעל אותה שוב כשהוא מאיים עליה כי תגורש מהארץ.

מסכת ההתעללות נמשכה עוד כמה פעמים, כששלאעטה דואג להבהיר לפלסטינית את גודל האיום המרחף מעליה. בסופו של דבר, היא החליטה להתלונן נגדו במשטרה ואף התעמתה עם משפחתו. לאחר שהטיחה בהוריו של שלאעטה את מעשיו של בנם, הוא הגיע למקום ואיים עליה כי אם לא תמשוך את התלונה ותבוא עמו, הוא ישלח את תמונותיה להוריה.

הוא החתים אותה על מסמך שבו היא חוזרת בה מתלונתה. לאחר מכן היא עלתה עמו לרכבו, והשניים נסעו למקום מבודד, שם בעל אותה שוב. למחרת לקח אותה הנאשם לתחנת המשטרה כדי לוודא שהיא חוזרת בה מתלונתה. לאחר מכן, ולאחר שהחליפה את מספר הנייד שלה, הגיע שלאעטה לביתה של המתלוננת ובסמוך אליו השמיע ברמקול הקלטות של שיחות שניהלו ביניהם. במקרה אחר, הוא הגיע לביתה והניח שם תמונות חושפניות שלה במטרה להפחיד אותה.

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
"יש לקוות כי גם הופקו ויופקו לקחים מתאימים במשטרה". מטה מח"ש בתל אביב/אורי לנץ

על פי כתב האישום, שהגישה עורכת הדין ליאורה נהון, סגנית בכירה במח"ש, שלאעטה ניצל את מעמדו וסחט נשים נשואות נוספות שעם חלקן ניהל קשר מיני, שהחל בהסכמתן. בשלב מסוים קיבלו מערכות יחסים אלו תפנית, והאישה ביקשה להפסיק את הרומן. שלאעטה ניצל הקלטות של שיחות ביניהם, סרטונים ותמונות אינטימיות, כדי לסחוט את הנשים ולהמשיך בקשר בכפייה.

באחת הפעמים, אמרה מתלוננת לנאשם שאם ישלח תמונה, היא תפגע בעצמה ותנסה להתאבד. בשיחה אחרת בין השניים הוא אמר למתלוננת: "אני יודע, את לא אוהבת אותי. את פוחדת ובגלל זה את נשארת איתי". כששאלה אותו מדוע הוא מאיים עליה השיב: "ככה. זו הדרך שיש לי". גם את מתלוננת זו בעל שלאעטה ללא הסכמתה.

באירוע אחר השתנו איומיו של הנאשם וכללו גם איומים לפגיעה פיזית באישה נשואה. שלאעטה אמר לה בין היתר: "אני אשלח מישהו שיזרוק חומצה על הפנים שלך", ושלח לה תמונות של אקדח לצד הכיתוב: "את הולכת למות, החיים שלך תלויים בקליע אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully