וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב לאחמד טיבי "עוד מעט תמות" וזוכה: "לא יכל לממש את האיום"

9.4.2017 / 22:58

בית המשפט זיכה שני גולשים שהואשמו ב"איומים בפגיעה בחייו" של חבר הכנסת, וקיבל את הטענה לאכיפה בררנית. השופטת ביקרה את המשטרה: עברו שנים מהפרסום לכתב האישום, ו"תגובה בפייסבוק – לא כמו איום פנים מול פנים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: טיבי בנאום בכנסת, בחודש ינואר)

בית משפט השלום בירושלים זיכה בשבוע שעבר שני נאשמים מ"איומים בפגיעה בחייו" של חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), תוך קביעה כי "לנאשמים לא הייתה אפשרות ריאלית לממש את הדברים". כתב האישום, שהוגש רק בחודש ינואר 2016, מתייחס לתגובות שפרסמו ארבע שנים לפני כן, בחודש ינואר 2012, שני גולשים בדף הפייסבוק של טיבי.

אחד מהגולשים כתב "עוד מעט אתה מת", וכן "טיבי יא מכוער, כדאי שתברח מפה למה עוד מעט יהרגו אותך". הגולשת השנייה הוסיפה בתגובה לדבריו של הראשון: "אל תדאג, סופו קרב אוטוטו". הדברים נכתבו בתגובה לנאום שנשא טיבי בשנת 2011, ובו שיבח "שהידים" שנהרגו כתוצאה מפעילות הכוחות הישראליים.

עוד בוואלה! NEWS:
מיליוני שקלים נמצאו בחשבונו של הצעיר שאיים על מוסדות בארה"ב
סערה במליאת הכנסת: "סיסמאות הנאצים חוזרות אצל מירי רגב"
רבע מכתבי האישום בגין הסתה בגל הטרור הנוכחי – נגד יהודים

ח"כ אחמד טיבי, וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"לא כל אמירה במרחבי הפייסבוק מצדיקה כתב אישום". טיבי/נועם מושקוביץ

עם זאת, השופטת שרון לארי-בבלי קיבלה את טענות ההגנה, בראשן הטענה לאכיפה בררנית, ומתחה ביקורת על התנהלות המשטרה בתיק. ההגנה טענה כי גולשת נוספת שכתבה גם היא תגובות שעשויות להתפרש כאיומים בדף הפייסבוק של טיבי לא הואשמה. היא כתבה, בין היתר, "אחמד טיבי, כל כלב בא יומו", ו"אתה וכל המחבלים יבוא יומכם בעזרת השם".

עוד ציינה השופטת את הזמן הרב שעבר מפרסום הדברים עד להגשת כתב האישום, ואת העובדה שנאשמת אחת נלקחה לחקירה בניידת יחד עם בתה הקטנה, לאחר שהמשטרה סירבה לאפשר לה לשים אותה בגן. עורך הדין מוטיב יוסף, שייצג את הנאשמת בתיק, טען כי האיחור הניכר בהגשת כתב האישום עומד בניגוד לבהילות שבה הובהלה הנאשמת למשטרה.

הראיות שהוגשו לבית המשפט בעקבות האיומים בפייסבוק על אחמד טיבי 9 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
ה"איומים" שפורסמו בדף הפייסבוק של טיבי והוגשו לבית המשפט/צילום מסך, פייסבוק

שני הנאשמים טענו כי לא התכוונו לאיים על טיבי אלא רק "לקלל אותו", מבלי שהדברים יהוו קריאה ממשית לבצע מעשה. עו"ד יצחק בם, שייצג את הנאשם בתיק מטעם הסניגוריה הציבורית, טען לאחר הפסיקה כי "הגיע הזמן שהתביעה תיכנס לפרופורציות ותבין, שלא כל אמירה במרחבי הפייסבוק מצדיקה כתב אישום. חבל שהתביעה מבזבזת את זמנה ואת זמנו של בית המשפט על תיקי שטות".

בהתייחסות לסוגיית האכיפה הבררנית, קבעה השופטת לארי-בבלי כי "אמון הציבור בתקינות הרשויות בכלל, וברשויות האכיפה והתביעה בפרט נפגע, וכתב האישום מאבד מעוצמתו". היא הוסיפה כי "מבלי להצדיק את האמירות הקשות שכתבו הנאשמים, יש לציין כי אין המקרה דנן שונה בנוף הווירטואלי, ואמירות כגון דא נכתבות כלפי כלל נבחרי הציבור ללא הפסק".

"אין עבירת איומים דרך כתיבת תגובה בפייסבוק כדין עבירת איומים הנאמרים פנים מול פנים", הבהירה השופטת, והוסיפה: "אין עבירת איומים בפייסבוק במסגרת שרשור תגובות כדין עבירת איומים בפייסבוק על דרך של הודעה פרטית". בהמשך לכך, קבעה השופטת לפי עדותם של הנאשמים כי מדובר ב"משאלת לב שהשאירו הנאשמים לטיפול הקדוש ברוך הוא".

בתגובת משטרת ישראל להחלטת בית המשפט בירושלים, לא נמסרה התייחסות לטענות השונות שהעלתה השופטת בפסק דין. "אנו מתכוונים ללמוד ולבחון את הכרעת הדין וממצאיה, ולשקול הגשת ערעור על ההחלטה בהתאם", נמסר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully