וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני על התקיפה בסוריה: "הטרוריסטים חוגגים את פעולת טראמפ"

נשיא איראן הגיב על התקיפה האמריקנית על בסיס הצבא הסורי וקרא להקים ועדת חקירה לבדיקת הטענות לשימוש בנשק כימי מצד אסד. בנאומו פנה לטראמפ ואמר: "תחת איזה חוק ובאיזו רשות שיגרתם טילים לעבר מדינה ריבונית?"

צלמים זמניים מורשים

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס היום (שבת) לתקיפה האמריקנית בסוריה, ואמר כי "הטרוריסטים בסוריה" מריעים למקבילו האמריקני דונלד טראמפ על הפעולה. בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית של הרפובליקה האסלאמית, לצד הביקורת על ארצות הברית, הביע רוחאני תמיכה בהקמתה של ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את התקיפה הכימית של הצבא הסורי בצפון המדינה השבוע.

"האדם הזה שנמצא בתפקיד כרגע בבית הלבן טוען שהוא רוצה להילחם בטרור, אבל היום הטרוריסטים בסוריה חוגגים את התקיפה האמריקנית", אמר רוחאני. "מדוע לתקוף את הצבא הסורי שנמצא במלחמה עם הטרוריסטים? תחת איזה חוק ובאיזו רשות שיגרת טילים לעבר מדינה ריבונית?", תמה.

רוחאני קרא בנוסף להקמת ועדת חקירה "עצמאית" בידי "מדינות בלתי תלויות" שיבדקו את הטענה למתקפה כימית שביצע צבא אסד. "לפי האו"ם, למשטר הסורי אין כלל נשק כימי", אמר רוחאני והתייחס להשמדת הנשק הכימי המתוכננת, שבוצעה ב-2013 תחת פיקוח האו"ם לאחר חתימת הסכם בנושא בין רוסיה וארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
חזרה לשגרה? רמטכ"ל צבא סוריה סייר בבסיס שהופצץ
צה"ל: ארצות הברית עדכנה את ישראל לפני המתקפה בסוריה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. AP
קרא לוועדת חקירה שתכלול מדינות בלתי תלויות. רוחאני/AP

טהראן, יחד עם מוסקבה, נחשבות לבעלות בריתה הקרובות של דמשק ותמכו בה לאורך השנים האחרונות במלחמת האזרחים העקובה מדם מול המורדים. היום אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, כי מתקפת הטילים האמריקנית על סוריה הוכיחה שארצות הברית "היא המדינה הכי בלתי צפויה בעולם". עוד אמרה זחרובה כי "למתקפה האמריקנית בסוריה אין כל קשר לניסיונות להגיע לשורש האמת בחקירת הטענות למתקפה כימית באידליב".

אתמול נמסר בהודעה רשמית מהקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רואה בתקיפה האמריקנית, שבוצע על בסיס צבאי בחומס, "תוקפנות נגד מדינה ריבונית". עוד נמסר מדובר הרקמלין דמיטרי פסקוב כי "המתקפות גורמות לנזק רב ביחסים בין ארצות הברית לרוסיה", וכי מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי.

לדברי פסקוב, מתקפת הצבא האמריקני בוצעה בתואנת שווא. הוא טען כי המתקפה היא "מכשול במאבק בטרור, שנועדה להסיט את תשומת הלב העולמית מהרג אזרחים רבים בעיראק". עוד הבהיר פסקוב כי להערכת נשיאות רוסיה, דמשק אינה מחזיקה בנשק כימי. בנוסף להודעה שפורסמה, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב מסר הצהרה בנושא התקיפה ובהמשך היום צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להתכנס לדיון חירום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסיבת עיתונאים, מוסקבה. אפריל 2016. רויטרס
אמר שהתקיפה מפרה את ריבונות סוריה. פוטין/רויטרס

בעקבות התקיפה, שבוושינגטון טענו כי תואמה עם רוסיה, הפסיקה מוסקבה את פעילותו של מנגנון התיאום בין רוסיה וארצות הברית בכל הנוגע לפעילות במרחב האווירי של סוריה. כמו כן, בהודעה מטעם משרד החוץ הרוסי נטען כי "ברור שהמתקפה תוכננה כבר לפני", בתגובה לטענה האמריקנית כי הפעולה תואמה מראש.

טילי שיוט מדגם "טומהוק" שוגרו בסביבות השעה 4:00 לעבר שדה התעופה הצבאי בא-שעיראת. דובר הפנטגון מסר כי הטילים פגעו בכלי טיס, בהאנגרים, במאגרי דלק, ביעדים לוגיסטיים, בבונקרים של אספקת נשק, במערכות הגנה אוויריות ובמכ"מים. השימוש בטילי שיוט נעשה במטרה להימנע מאפשרות של פגיעה בכלי טיס אמריקניים מצד מערכות הגנה רוסיות וסוריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully