וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה כניסתו לארץ של חבר הנהלת ארגון הקורא לחרם על ישראל

7.4.2017 / 19:19

רשות האוכלוסין וההגירה סירבה להכניס את כאמל הוואש מתנועת PSC, כחלק ממדיניות שר הפנים דרעי בנושא החרם על ישראל. הוואש, שלא היה מצויד באשרת כניסה מתאימה, יוטס חזרה לבריטניה ביממה הקרובה

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: איילת שקד על תנועת ה-BDS, ספטמבר 2016)

רשות האוכלוסין וההגירה סירבה היום (שישי) להכניס לישראל את כאמל הוואש, חבר הנהלת ארגון Palestine Solidarity Campaign שפועל לקידום החרם על ישראל. ההחלטה למנוע את כניסתו של הוואש לארץ מגיעה בעקבות מדיניות שר הפנים אריה דרעי בנושא וכן משום שהוא הגיע ללא אשרת כניסה מתאימה כנדרש. הוואש צפוי להמריא חזרה לבריטניה ביממה הקרובה.

"שוב אנו עדים לניסיונות של מי שפועל לחרם על ישראל להיכנס לתחומיה ובכך לחזק את פעולותיו", אמר השר דרעי. "מי שפועל נגד ישראל ועושה הכל לפגוע בביטחונה חייב להבין שאנו מנהיגים מדיניות נחושה שלא תתעלם עוד מפעילים החותרים תחת קיומה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בשבדיה: הרוגים מפגיעת משאית בשטוקהולם, מצוד אחר החשוד
מדבדב: "היינו רחוקים סנטימטרים מעימות צבאי עם ארצות הברית"
בן 50 נפגע קשה עם כוויות בגופו לאחר שמכוניתו עלתה באש בי-ם

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
אחד מהארגונים הגדולים הפועלים באירופה. הפגנת BDS בלונדון/צילום מסך, טוויטר

הארגון, שנקרא גם PSc, הוא ארגון הדה-לגיטימציה המוביל בבריטניה ואחד מהגדולים הפועלים באירופה. הוא עובד בשיתוף פעולה עם ארגונים נוספים כדי לקדם חרמות ופעילויות אחרות נגד ישראל. פעילי הארגון אף לקחו חלק במשט המרמרה לרצועת עזה ב-2010.

בחודש שעבר מנעו רשות האוכלוסין וההגירה והמשרד לנושאים אסטרטגיים את כניסתו לישראל של יו"ר הארגון יו לנינג. בשנת 2012 ביקר לנינג בעזה ונפגש עם בכירי חמאס, ובראשם איסמעיל הניה ופעילים נוספים. השר ארדן התייחס להחלטה בנוגע ללנינג ואמר כי משרדו, יחד עם משרד הפנים, מוביל מדיניות של מניעת כנסה לישראל מאלה שפועלים נגדה. "המציאות השתנתה. אף מדינה שפויה לא תאפשר כניסה לפעילי חרם מרכזיים שרוצים לפגוע בה ולהביא לבידודה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully