וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקפאת ההחלטה: המדינה מבקשת למלא את מכל האמוניה

7.4.2017 / 13:40

הפרקליטות ביקשה מבג"ץ למלא את המכל ממלאי של אונייה אחת, בטענה כי "הפסקת האספקה עלולה להוביל לפגיעה בבריאות הציבור". עיריית חיפה: "אנו קוראים לממשלה לחזור בה מהבקשה, הביקורת מבית המשפט על הזיגזוג נופלת כנראה על אוזניים ערלות"

צילום: אדריאן הרבשטיין

פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) בקשה לבג"ץ למלא את מכל האמוניה במפרץ חיפה במלאי מאונייה אחת. זאת, שלושה ימים לאחר שהמדינה הודיעה לבית המשפט העליון כי הממשלה החליטה להקפיא את ההחלטות בעניין מכל האמוניה עד 1 ביוני, אז אמור המכל להיסגר.

לפי הודעת המדינה, מפעלים רבים של "חיפה כימיקלים" הצביעו על קשיים בעבודתם ללא אספקת אמוניה סדירה. הבקשה מגיעה לאחר שהשבוע, הן שופטי בית המשפט העליון והן שופטת בית המשפט המחוזי, מתחו ביקורת חריפה על חיפה כימיקלים ועל המדינה בסחבת בטיפול בהסרת איום מכל האמוניה על מפרץ חיפה.

"משמעות הפסקת אספקת האמוניה עבור מפעלים אלה עלולה להביא לסגירה של קווי ייצור, הדממת מתקנים, ולעיתים אף סגירת העסק", נכתב בבקשה. "הפסקת האספקה עלולה להוביל לפגיעה בצרכים חיוניים, וכן בבריאות הציבור והסביבה. לדוגמה, בכל הקשור לצמצום פליטות לאוויר, מזון ובתי קירור ותעשיות ביטחוניות".

עוד בוואלה! NEWS:
החגיגה הסתיימה: המסר המאיים של טראמפ לאיראן, חיזבאללה ופוטין
רוסיה על התקיפה בסוריה: "פגיעה קשה ביחסים עם ארה"ב"
אמו של הילד שנמצא מת בדירתם בת"א קיבלה הבשורה הקשה בבי"ח

מבט לחיפה מחוף קריית חיים, אפריל 2015. ראובן קסטרו
העירייה קראה לממשלה לחזור בה מההחלטה. מכל האמוניה במפרץ חיפה/ראובן קסטרו

עיריית חיפה קראה בתגובה לממשלה לחזור בה מההחלטה. "אמנם כבר דבר לא מפתיע אותנו, אבל ראוי שיעמדו אנשי המשרד להגנת הסביבה ויסבירו לתושבי מטרופולין חיפה איך מתיישבת בקשתם זו אל מול הדברים שנאמרו רק אתמול בבית המשפט המחוזי לגבי מסוכנות המכל וחשיבות ריקונו בצורה בטוחה", נמסר.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מבקשתה זו ולראות לנגד עיניה את ביטחונם של כמיליון מתושבי מדינת ישראל ולנטוש את הדרך שבה דואגים לבעלי ההון", נכתב בהודעת העירייה. "הדברים שנאמרו בכל הערכאות המשפטיות על התנהלות מנהלי המפעל לא מספיקים למדינה כדי להעביר את האחריות במחדל לאותם בעלי הון? הביקורת הקשה של כל הערכאות המשפטיות על הזיגזג של הממשלה בנושא נופלת ככל הנראה על אוזניים אטומות ואנו נעשה כל שבידנו למנוע מהלך זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עובדי חיפה כימיקלים חוסמים את הכביש מול מעון ראש הממשלה, ירושלים 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
עובדי "חיפה כימיקלים" מוחים מול מעון ראש הממשלה, לפני כשבועיים/נועם מושקוביץ

לפני כשבוע וחצי הורה בית המשפט המחוזי בחיפה על עיכוב פינוי מכל האמוניה במפרץ חיפה עד שיתקיים דיון בנוגע לצו העיכוב שביקשה חברת "חיפה כימיקלים" לפינוי. באותו היום, הפגינו כמאה עובדים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ולפני כן יצאו מאות מעובדי המפעלים להפגין במחלף השלום בתל אביב, לאחר שהמשא ומתן בעניינם הגיע למבוי סתום. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר ולהציל אותם. איום הפיטורים עומד לפתחם של העובדים עם סגירתו המתוכננת של מכל האמוניה, וסגירת פעילות המפעלים.

במרכז סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות בענף התעשייה בישראל ובקרב המעסיקים בדרום, מלינה ההסתדרות על פגיעה שעלולה להיגרם לעובדים כתוצאה מסגירת הפעילות במפעלים. בהסתדרות אמרו כי הוצאה לפועל של מהלך שכזה, תותיר עובדים רבים, חלקם ותיקים ובאזורים מוכי אבטלה – ללא פתרונות תעסוקה. עוד צוין כי לסגירת המפעלים עתידות להיות השלכות על עובדים נוספים בתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully