וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו בהלוויית הלוחם שנהרג בפיגוע: "ילד שלי, אני כבר מתגעגעת"

6.4.2017 / 19:04

קרובי משפחה ופוליטיקאים, בהם בנט, השתתפו בהלווייתו של סמל אלחי טהרלב, בן 20 מטלמון, שהתקיימה בהר הרצל בירושלים. אביו ספד לו: "היית בן יקר, צמא לאלוהים, לכל מה שיש בו חיים". אמו: "אני מודה על הזכות להיות אימא שלך"

ציילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

מאות בני אדם, בהם שרים וחברי וכנסת, ליוו הערב (חמישי) למנוחות בהר הרצל בירושלים את סמל אלחי טהרלב, לוחם גולני שנהרג הבוקר בפיגוע הדריסה בצומת עפרה. בין הנוכחים גם שר החינוך נפתלי בנט, סגן שר הביטחון אלי בן דהאן, ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) ומפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה.

אביו אוהד, ספד מעל קברו בחלקה הצבאית בבכי: "אלחי, צמאה נפשי לאלוהים. אלחיוש שלנו, היית בן יקר, צמא לאלוהים, לכל מה שיש בו חיים. נלחמת בכל הכוח. כמה כוח רצון היה לך. היית ילד כל כך נדיב לב, והיה לך לב כל כך רחב. נשמתך ניגנה על כולנו ובכולנו. השפרצת אור וחיים והיה לך חיוך שהמיס את הלבבות של מי שעמד לידך".

האב המשיך ואמר כי "אהבנו את הדמיון שלך כשהיית קטן. הרכבת לעצמך כנפיים, רצת לקפוץ מהחלון ואמרת שאתה הולך לעוף לשמיים. ועכשיו אתה עף לנו לשמיים". הוא הוסיף כי "לא היה לנו זמן, הכל כל כך מהר. מסרבים להאמין. נפרדים ולא נפרדים. החיוך ומאור הפנים תמיד יישארו בתוכנו. אני מודה לבורא עולם על כמעט 21 שנה שקיבלנו כזו מתנה גדולה, כזה מלאך משמיים. יהיה לנו כזה חלל בתוכנו, בשתי המשמעויות. הייתה מלאך ונלקחת כמלאך".

לקריאה נוספת על הפיגוע בעפרה
הרוג ופצוע קל בפיגוע דריסה בצומת עפרה; המחבל נעצר
הותר לפרסום: חייל בן 20 מטלמון נהרג בפיגוע בצומת עפרה

הלוויתו של אלחי טהרלב בהר הרצל, 6 באפריל 2017. נועם מושקוביץ
ארונו של אלחי טהרלב מובא לקבורה/נועם מושקוביץ
הלוויתו של אלחי טהרלב בהר הרצל, 6 באפריל 2017. נועם מושקוביץ
האח, האב והאם בהלוויה/נועם מושקוביץ
הלוויתו של אלחי טהרלב בהר הרצל, 6 באפריל 2017. נועם מושקוביץ
הלוויתו של אלחי טהרלב בהר הרצל, 6 באפריל 2017/נועם מושקוביץ

אחרי האב, ספדה לאלחי אמו אביטל. "אנחנו נדרשים להחזיר את הפיקדון. אני מודה לקב"ה על הזכות והעונג להיות אימא שלך. בלתי נתפס שאתה כבר לא אתנו. במבט המאיר, ובנוכחות שלך שגורמת לעולם להיות יותר טוב. רוצה להודות לך על המתנות שהענקת לנו", אמרה.

"ילד של אור, ילד של טבע ומעיינות, ילד של עין טובה, אכפתיות ודאגה לאחר. באחריות, בצניעות ובשקט. מתוק שלי, כמה שמחה הדלקת בנו. היית תמצית חיוניות וטהרת הלב ונפש עדינה. מותך הוא אבדה ענקית למשפחה, לחברים, ליישוב, לצבא, לעם ולעולם. הנשמה שלך נגעה בכל מי שהכיר אותה, לכן אני מתנחמת שמשהו ממך יישאר. ילד שלי, אני מתגעגעת כבר".

אחותו של אלחי ספדה לו לצד אחיו: "חייצ'ו איזה מוזר. כאילו עוד רגע תבוא ותצטרף אלינו האחים כאן. אספר לך שהנוכחות שלך תמיד הורגשה, היית מביא איזון, עוצמות רגועות. היית לך נשמה עם המון פשטות. הייתה לך התבוננות פשוטה על החיים. שינית הרבה דברים בבית, בי. חייצ'ו, אחי, תודה לך, על הזכות להיות אחותך, על 21 שנה שקיבלנו מהחן של האישיות שלך. ידעת לחיות את החיים באמת ולהקרין סביבך".

הלוויתו של אלחי טהרלב בהר הרצל, 6 באפריל 2017. נועם מושקוביץ
סגן שר הביטחון בן דהאן ושר החינוך בנט, היום/נועם מושקוביץ

סגן-אלוף יאיר פלאי, מפקד גדוד 13 בגולני שבו שירת טהרלב, אמר בתחילת ההלוויה: "משפחה יקרה, היום בבוקר נהרג אלחי בפיגוע טרור כשהגן בגופו על אזרחים שהיו בתחנה. תמיד בלטת אלחי בשמחת חיים שהניעה את כלל חברך למחלקה. תמיד התנדבת להיות ראשון בכל משימה. ראית את טובת האחרים על פני טובתך האישית. תמיד לקחת על עצמך את המשימות הקשות ביותר, וכל משימה ביצע בחיוך ענק. אלחי נפל בעת ביצוע משימתו כשהוא מגן על מדינתנו בקרבה למקום בו גדל. בשעה זו מבקש אני לחבק אתכם ולהשתתף באבלכם הכבד".

פיגוע דריסה בצומת עפרה 6 באפריל 2017. רוני כנפו
זירת פיגוע הדריסה בעפרה, היום/רוני כנפו

בשעות הצהריים הגיע מחבל מכביש 60 לכניסה להתנחלות עפרה, פנה פניית פרסה, עקף את הבטונדות שליד הטרמפיאדה ופגע בטהרלב וחייל נוסף. הוא נתפס לאחר שמכוניתו התנגשה בשיחים הסמוכים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום יחד עם כוחות הביטחון, קבעו את מותו של טהרלב ופינו את החייל שנפצע קל לבית החולים הדסה הר הצופים.

המחבל, מאלך חמאד, תושב סילוואד בן 23, הועבר לחקירת שב"כ. מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי חמאד נסע על הציר כמה פעמים בחיפוש אחר יעדים לפגיעה, וכשזיהה את שני החיילים דרס אותם. בעבר הוא ישב בכלא הישראלי במשך כארבעה חודשים, בגין ניסיון חדירה להתנחלות אדם שאירע ב-2015.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל, תחקרו את בני משפחתו ועצרו את אחיו. על פי החשד, הוא ביצע את הפיגוע עם רכבו של אביו, לאחר שרב איתו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הנחה להקפיא את ההיתרים של כל משפחתו.

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully