וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ופצוע קל בפיגוע דריסה בצומת עפרה; המחבל נעצר

המחבל הגיע מכביש 60 לכיוון הכניסה להתנחלות שבבנימין, פנה פניית פרסה, עקף את הבטונדות בטרמפיאדה ופגע בשני צעירים כבני 20. חובשים ופרמדיקים קבעו את מותו של אחד הפצועים ופינו את השני. חמאס בירך: "תגובה לפשעים נגד הפלסטינים"

צילום: רוני כנפו עריכה: יאיר דניאל

צעיר כבן 20 נהרג היום (חמישי) בפיגוע דריסה בכניסה להתנחלות עפרה שבבנימין, וצעיר נוסף נפגע באורח קל. המחבל הגיע מכביש 60, פנה פניית פרסה, עקף את הבטונדות שליד הטרמפיאדה ופגע בשני הצעירים. הוא נתפס לאחר התנגשות המכונית בשיחים הסמוכים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום יחד עם כוחות הביטחון, קבעו את מותו של אחד הפצועים ופינו את השני, בן 19, לבית החולים הדסה הר הצופים. הלווייתו של ההרוג צפויה להתקיים הערב בירושלים.

לפי דיווחי הפלסטינים, המחבל הוא מאלך חמאד, תושב סילוואד בן 23. הוא הועבר לחקירת שב"כ. ארגון חמאס בירך על הפיגוע, ומסר: "זוהי תגובה לפשעים נגד הפלסטינים והמשך ההקרבה והגבורה של אינתיפאדאת אל-קודס".

"מדובר באירוע קשה", סיפר פרמדיק מד"א אילן קליין. "צעיר כבן 20 שכב בתחנת האוטובוס כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעה קשה. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל בתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותו. בסמוך אליו שכב צעיר כבן 20 בהכרה כשהוא סובל מחבלות בגפיים. יחד עם כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל בהכרה מלאה לבית החולים הדסה הר הצופים".

פיגוע דריסה בצומת עפרה 6 באפריל 2017. רוני כנפו
זירת האירוע/רוני כנפו
זירת פיגוע הדריסה בצומת עפרה, 5 באפריל 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
המכונית לאחר הפגיעה בצעירים/תצפית TPS, הלל מאיר

נחום ביננפלד, חובש רפואת חירום של ארגון איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של רכב פלסטיני שעלה על המדרכה, פגע בצעירים ששהו בסמיכות לתחנת האוטובוס ונפל לתעלה בצד הדרך. צוותי רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירת האירוע. עמודי הבטיחות שהוצבו בסמיכות לתחנה עקב פיגועי דריסה שאירעו בעבר מנעו פגיעה של המחבל באזרחים נוספים ששהו בתחנת האוטובוס בזמן הפיגוע".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אף שהמשא ומתן עם הפלסטינים שוב על הפרק בזירה הבינלאומית, הם מתמקדים בטרור. "הפלסטינים רואים שאוטוטו הם מקבלים מדינה ואוטוטו הם מגיעים להסכם - והם פועלים בטרור. יש יוזמות של ראשי מדינות ערב והנושא המדיני מתעורר שוב, אבל התקווה הפלסטינית היא ללא תוחלת ותכלית", אמר. "אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. אין לנו שום פרטנר לשלום. נתנו להם כמעט הכול, וגם את זה הם שברו".

בעקבות הפיגוע, הפגינו עשרות מתושבי יצהר בצומת הכניסה לעפרה וחסמו את ציר גלעד. התושבים נשאו שלטים שנכתב עליהם "נקמה" ו"דם יהודי אינו הפקר".

פיגוע דריסה סמוך להתנחלות עפרה שבבנימין. 6 באפריל 2017. תצפית TPS
פיגוע דריסה סמוך להתנחלות עפרה שבבנימין. 6 באפריל 2017/תצפית TPS

מההתנחלות עפרה נמסר: "אנו שולחים תנחומים למשפחת הצעיר שנרצח היום בפיגוע בצומת ואיחולי החלמה לפצוע בפיגוע שבוצע בידי מחבל שפל מהכפר הסמוך סילוואד. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון להנחות את כוחות הביטחון להפעיל אגרוף ברזל נגד הכפר העוין שמחנך לשנאה ורצח יהודים ושהוציא מתוכו לאורך השנים שורה ארוכה של רוצחי יהודים. יש להרוס את ביתו של המחבל עוד היום. על הממשלה לדבוק בדרכה של הציונות ולהוסיף חיים ובניין בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבת נפצעו באורח קל שוטר מג"ב ושני אזרחים בשנות ה-20 לחייהם בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, בן 17 מאזור שכם, נורה בידי כוח משטרה ונהרג. שני הפצועים פונו לבית החולים עין כרם בעיר כשהם סובלים מפצעי דקירה בפלג גופם העליון.

מהמשטרה נמסר כי המחבל, אחמד זאהר רזאל, הלך ברחוב הגיא וזיהה שני צעירים יהודים. הוא החל ללכת אחריהם ואז התנפל עליהם ודקר אותם, ככל הנראה באמצעות סכין שהייתה ברשותו. לאחר מכן החל להימלט, וזוהה על ידי כוח משטרה ומג"ב שרדפו אחריו. בשלב זה, נכנס המחבל לפתח של בית מגורים ברחוב, השוטרים נכנסו אחריו והתעמתו איתו ואחד השוטרים נפצע גם הוא מדקירה. לאחר מכן נורה המחבל למוות על ידי השוטרים.

(עדכון ראשון: 09:55)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה של תושבי יצהר בעקבות הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה של תושבי יצהר בעקבות הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully