וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוב עובדי התאגיד לא יפוטרו – וישולבו בגוף החדשות הנפרד

6.4.2017 / 0:55

לפי ההסכמות, עובדי התאגיד ייקלטו בתאגיד החדשות החדש שיוקם, יחד עם עובדים נוספים מרשות השידור. בהמשך תמונה הנהלה חדשה על ידי ועדה בראשות שופט, שתחליט מי מבין העובדים יפוטרו

צילום: ערוץ הכנסת

מרבית עובדי תאגיד השידור הציבורי לא יפוטרו אלא ישולבו בתאגיד החדשות החדש שיוקם – כך עולה מדיונים מקצועיים שנמשכו ארבעה ימים בין משרד האוצר, המשפטים והתקשורת. זאת, בניסיון לגבש את המתווה שעליו הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בשבוע שעבר והביא לסיומו את המשבר הקואליציוני סביב השידור הציבורי.

במסגרת המתווה המקורי, סוכם כי עובדי חטיבת החדשות של התאגיד יפוטרו אך בדיונים המקצועיים בימים האחרונים התגלו קשיים תקציביים ומשפטיים במתווה. לפי ההסכמות המסתמנות, בשלב ראשון עובדי התאגיד ייקלטו בתאגיד החדשות החדש, יחד עם עובדים נוספים מרשות השידור. לתאגיד החדשות החדש תמונה הנהלה חדשה על ידי ועדה בראשות שופט, שתחליט בהמשך מי מבין העובדים יפוטרו.

לקריאה נוספת:
כשמוישה הפנה לביבי כתף קרה: המתיחות בין נתניהו לכחלון נמשכת
מתווה התאגיד: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מתנגד להסכם
מנכ"ל משרד מבקר המדינה: נאיץ את הבדיקה בנושא השידור הציבורי

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
לראשי התאגיד לא יהיה כל קשר לתאגיד החדשות. הפגנת עובדי התאגיד בתל אביב, בשבת/ראובן קסטרו

מאז תחילת השבוע, אחרי שהושגו ההסכמות הפוליטיות בין נתניהו וכחלון, עסקו הצוותים המקצועיים בגיבוש ההבנות לתזכיר חוק ממשלתי שצפוי להיות מופץ בימים הקרובים לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון. הכנסת תכונס אחרי חג הפסח ב-19 באפריל לכינוס פגרה מיוחד שבו תזכיר החוק צפוי להיות מאושר בקריאה ראשונה.

במהלך הדיונים המקצועיים התגלו חורים לא מעטים בהסכמות המקוריות, שגובשו על ידי מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר ובין היתר עלו שאלות תקציביות ומשפטיות שהקשו על יישום המתווה המקורי. לפי המתווה החדש המסתמן, לא כל עובדי התאגיד יפוטרו, ורשות השידור תיסגר לגמרי עד ה-15 במאי.

עם זאת, לראשי התאגיד - אלדד קובלנץ וגיל עומר - לא יהיה כל קשר לתאגיד החדשות, ותמונה לו הנהלה חדשה, שעשויה להחליט על פיטורים נוספים מבין בכירי התאגיד. הפשרה תמנע את ההשלכות התקציביות של פיטורים המוניים של עובדי התאגיד, אך גם עשויה לסרבל ולייקר את עלות הפעילות של תאגיד החדשות החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
תזכיר החוק צפוי להיות מאושר ביום ראשון הקרוב. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

תזכיר החוק צפוי להיות מאושר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה, ולאחר מכן להגיע לכנסת לקריאה ראשונה לאחר חג הפסח. יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר בימים האחרונים כי הוא מתכוון להקים ועדה מיוחדת בכנסת לדיונים בחוק החדש כדי לעקוף את ועדת הכלכלה, שבראשה יושב נציג האופוזיציה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני). כבל פנה אתמול ליו"ר הכנסת וליועץ המשפטי של הכנסת איל ינון בדרישה שלא להוציא את החוק מידי ועדת הכלכלה.

"תחום התקשורת מצוי בתחום אחריותה הבלעדי של ועדת הכלכלה ולא ייתכן שכל פעם שהקואליציה תחליט לרמות את המנהל התקין שומרי הסף המשפטיים יאפשרו זאת", כבל כתב. בתשובתו של היועץ המשפטי ינון למכתבו של כבל קיבלו את הטענה וציינו כי "המלצת הלשכה המשפטית תהייה כי ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה, שכן כך ראוי ורצוי שיהיה".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully