וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אני עובד קשה בניסיון ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים"

6.4.2017 / 0:28

נשיא ארצות הברית אמר בתום פגישה בבית הלבן עם מלך ירדן עבדאללה כי "אני מקווה שנוכל יחד להביא שלום ויציבות למזרח התיכון, ולעולם כולו". עבדאללה: "מדינות ערב מוכנות לעשות ככל שביכולתן על מנת לקרב בין הצדדים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (רביעי) כי הוא "עובד מאוד קשה בניסיון ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים, ואני חושב שנצליח". בתום פגישתו בבית הלבן עם מלך ירדן עבדאללה השני, הוסיף טראמפ כי "אני מקווה שנוכל יחד להביא שלום ויציבות למזרח התיכון, ולעולם כולו".

עבדאללה התייחס בדבריו ליוזמת השלום הערבית, שנועדה "לגרום לישראלים לחוש רצויים בשכונה ולתמוך בנשיא, המנסה להושיב את הצדדים יחד". המלך עוד הבהיר כי "המדינות הערביות מוכנות לעשות ככל שביכולתן לקרב את הצדדים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הדיח את יועצו הבכיר סטיב בנון מהמועצה לביטחון לאומי
בישראל קראו לסייע לסורים, אך נתניהו מעכב התכנית לקליטת פליטים
דיון באו"ם על סוריה: "כמה ילדים ימותו עד שלרוסיה יהיה אכפת?"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה בבית הלבן, 5 באפריל 2017. רויטרס
"תמיכה מלאה". טראמפ ועבדאללה, לצד הרעיות מלניה וראניה, אתמול בבית הלבן/רויטרס

לדברי מלך ירדן, בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, "לכולנו יש אחריות לעזור לנשיא לחתור לקו הסיום. הצוות שלו באזור, מדבר עם השותפים, ותפקידנו לעזור לצדדים להתקדם". הוא הוסיף כי "הנשיא יודע שאם לא נפתור את הבעיה הזו, איך ננצח במלחמה בטרור הגלובלי?", והבהיר: "יש לו את התמיכה המלאה שלי".

טראמפ התייחס בדבריו גם למתקפה הכימית בעיירה חאן שייחון, באזור אידליב שבצפון-מערב סוריה, וכינה אותה "מתקפה מזעזעת נגד חפים מפשע". לדבריו, "הפעולות הנפשעות של משטר אסד בלתי-נסבלות, ואנחנו עומדים לצד בעלי בריתנו בגינוי המתקפות הנוראות האלה".

"הרג חפים מפשע, תינוקות, בנשק כימי היא חציית הרבה קווים אדומים", הוסיף הנשיא. הוא עוד טען כי מדובר ב"עלבון לאנושות". כשנשאל לגבי מדיניות אמריקנית חדשה בנושא, השיב: "עוד תראו".

הוא עוד אמר כי "אני רוצה לחשוב על עצמי כעל אדם גמיש. למתקפה אתמול הייתה השפעה גדולה עליי. זה היה נורא. דבר נורא". לטענת טראמפ, "זה אפשרי, וזה כבר קורה, הגישה שלי לסוריה ולאסד השתנתה מאוד. מה שקרה אתמול לא מקובל עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה בבית הלבן, 5 באפריל 2017. רויטרס
"לממשל אובמה הייתה הזדמנות לפתור את המשבר הזה". טראמפ, אתמול/רויטרס

"אני חושב שלממשל אובמה הייתה הזדמנות לפתור את המשבר הזה, כשהוא סימן קו אדום", טען טראמפ, בהתייחסות להתחייבות של הנשיא לשעבר ברק אובמה למנוע מדמשק שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו. "זה היה איום ריק. יש בעיה גדולה. זה היה קל יותר אם זה היה מטופל קודם".

לדבריו, "כפי שאנחנו יודעים, המזרח התיכון ניצב בפני איומים גדולים". טראמפ הודה למלך ירדן על "ההקרבה הגדולה" במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והוסיף: "המלך קרא להיאבק בדאעש אחת ולתמיד. על כך דיברנו היום, וזה מה שאנחנו הולכים לעשות. זה יהיה קרב יותר קצר ממה שאנשים חושבים". טראמפ עוד ציין כי דן עם עבדאללה בקבלת פליטים מאזורי הקרבות בסוריה, ואמר: "ארצות הברית תתרום כסף נוסף לירדן, לסיוע הומניטרי, באופן שיעזור להם לארח פליטים עד שיוכלו לשוב לבתיהם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה בבית הלבן, 5 באפריל 2017. רויטרס
"העולם יהיה במקום טוב יותר ככל שנתקדם". עבדאללה, ראניה, מלניה ודונלד טראמפ, אתמול/רויטרס

המלך עבדאללה הוסיף כי "היו לנו שיחות טובות היום, ואני מצפה להמשיך בדיונים. אנחנו מעריכים עמוקות את הקשרים עם ארצות הברית. זו שותפות אסטרטגית בכל כך הרבה רמות". לדבריו, "האתגרים הם רבים. לטרור אין גבולות, לא לאום ולא דת. שמחתי לשמוע שאתה רוצה לפעול בנושא, והעולם יהיה במקום טוב יותר ככל שנתקדם".

"אנחנו לא מצפים שארצות הברית תעשה הכול", הבהיר עבדאללה, "אנחנו מעודדים מהנחישות של הנשיא לתמוך במאבק בטרור". לטענתו, בנוגע למשבר בסוריה, "שנינו מסכימים שזה כישלון של הדיפלומטיה הבינלאומית. זה קורה כבר שבע שנים. זה קורה במשמרת שלנו, זה לא צריך להיות נסבל".

(עדכון ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully