וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה מיס עולם לנשק הסודי של בריטניה במאבק על גיברלטר

6.4.2017 / 7:36

האם נמצאה מלכת היופי שיכולה באמת להביא שלום עולמי? מיס עולם לשנת 2009 מונתה השבוע לראשת העיר גיברלטר שנמצאת במרכז מאבק שליטה בין בריטניה לספרד. בהשבעתה הבטיחה: "אנחנו בריטים ותמיד נשאר"

GBC News

בסרטון – טקס ההשבעה של ראשת העיר גיברלטר

האם המאבק האינסופי בין בריטניה וספרד על השליטה בגיברלטר יגיע לסופו בזכות מלכת היופי? מיס העולם לשעבר, קאיאן לופז בת ה-30, היא ראשת העיר החדשה של גיברלטר וכבר עם השבעתה לתפקיד הבטיחה ל-30 אלף תושבי העיר שלה שגיברלטר תשאר בריטית.

קאיאן היא לא רק ראשת העיר הצעירה ביותר של גיברלטר אי פעם, היא גם ראשת העיר הפוטוגנית ביותר בעולם. ב-2009 הוכתרה ביוהנסבורג למיס עולם ובשלישי האחרון תלתה את הכתר והסרט לטובת שרשרת העיר - שהעניקה לה באופן רשמי את התפקיד הנחשק. "אני גאה להיות בריטית", היא אמרה לדיילי מייל, "גיברלטר היא בריטית ותמיד תהיה. למה שנרצה אי פעם לשנות את הדגל שלנו? גם אם ארצה, לא אוכל להחליף את שורשיי". כשנשאלה על המתח השורר בין ספרד לבריטניה על העיר שלה, היא העדיפה להשאיר את העניינים הפוליטים לפוליטיקאים ונשארה דיפלומטית ככל הניתן, "אנחנו נהנים מספרד ואוהבים שהספרדים באים לכאן. אנחנו נהנים משני העולמות".

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

מהשלכות הברקזיט: סכסוך עתיק בין בריטניה לספרד מאיים להתפרץ שוב

לכתבה המלאה

בעוד הפופולריות של תחרויות היופי בבריטניה נמצאת במגמת ירידה, מיס עולם היא עדיין תופעה עולמית שנצפית ע"י מיליארד איש. כשקאיאן חזרה הביתה עם הכתר, התושבים יצאו לרחובות לחגוג את הרגע הזה. זו הייתה הפעם הראשונה שגיברלטר ניצחה את העולם ועד היום כולם רואים בנצחון הזה את אחד האירועים המשמעותיים ביותר שקרו לעיר.

בטקס ההשבעה שלה נכחו בעלה אהרון, בתה קליה בת השנה והוריה, רנדל ואלקה. באותו זמן הגיעה אל מיימי גיברלטר ספינה של חיל הים הספרדי שהסתובבה באזור כמו בריון בבית הספר שבא להעכיר את האווירה. כמה ימים לאחר שהחל הליך ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופי, סוגיית גיברלטר צפה שוב מעל פני המים. ספרד העבירה את גיברלטר, שגודלה קצת פחות משבעה קמ"ר, לבריטניה עוד ב-1713, אך מאז קראה פעמים רבות להשבת הטריטוריה האסטרטגית לידיה.

שאלת גורלה של גיברלטר צצה אחרי שהאיחוד האירופי הבהיר כי לספרד תהיה זכות וטו על עתיד היחסים הכלכליים של הגוש עם גיברלטר בשל הברקזיט. עם פרישת הממלכה מהגוש, מעמד הטריטוריות שלה מעבר לים כבר אינו סוגיה פנימית של האיחוד. מאחר שספרד נותרה חלק ממנו, האיחוד עומד לצדה במשבר סביב הטריטוריה.

ראש ממשלת גיברלטר, פביאן פיקרדו הבהיר, אחרי שיחה עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, כי הטריטוריה אינה "קלף מיקוח" במשא ומתן בין לונדון לבריסל. מיי ושריה הבכירים הבהירו כי הם מחויבים לביטחונה של גיברלטר נוכח בחירת התושבים להישאר תחת ריבונות בריטית (99% מהם דחו במשאל את האפשרות שספרד תחלוק עם בריטניה את הריבונות על השטח) ולאור העובדה שיש בשטחה בסיס חשוב של הצי הבריטי.

האטרקציה התיירותית האהובה ביותר בגיברלטר הם הקופים הברבריים שבמקום (קופי מקוק ליתר דיוק). על פי האגדה המקומית, שלטון בריטניה בגיברלטר יסתיים רק אם הקופים יעזבו את המקום וזה - מן הסתם - לא נראה באופק.

צפו ברגע ההכרזה של קאיאן לופז למיס עולם

מיס עולם מונתה לראשת ממשלת גיברלטר. REX FEATURES,
קרדיט : REX FEATURES/REX FEATURES

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully