וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריד את משפחתו – ונורה במכונית: פרטים חדשים מחיסול בכיר חמאס

5.4.2017 / 15:16

מקורות פלסטיניים אמרו לוואלה! NEWS כי מאזן פוקהא, שחוסל ברצועה לפני כשבועיים, נורה כמה פעמים ונפל על ההגה, כשהמכונית שלו המשיכה בנסיעה והידרדרה. על אף שאין להם קצה חוט, בחמאס משוכנעים שישראל אחראית. עם זאת, יחיא סינוואר מתנגד להסלמה מחשש לחייו

צילום: שי מכלוף

מאזן פוקהא, בכיר חמאס שחוסל לפני כשבועיים ברצועת עזה, נפגע מהירי בזמן שנהג ברכבו - כך מסרו היום (רביעי) מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS. לדבריהם, הוא נפגע מכמה יריות ונפל על ההגה כשהמכונית המשיכה בנסיעה והידרדרה. גורמים בחמאס בעזה מסרו לוואלה! NEWS כי אין להם ספק שישראל היא שאחראית להתנקשות בפוקהא, ששוחרר במסגרת עסקת שליט ב-2011.

בריאיונות שפורסמו בכלי תקשורת ערביים סיפרה אשתו כי הם סיימו "יום כיף" בעזה, ואז הגיעה המשפחה לבניין שבו התגוררה בתל אל-הווא. פוקהא הוריד את אשתו והילדים שעלו לביתם, והוא עצמו הלך להחנות את המכונית. כשהתעכב להגיע חשבה אשתו כי הוא משוחח עם השכנים.

לקריאה נוספת על חיסול בכיר חמאס בעזה
לאחר חיסול הבכיר בעזה: חמאס במבצע נרחב למעצר סייענים של ישראל
ליברמן על חיסול הבכיר בעזה: שחמאס יחפש אצלו את האחראים
ההערכה בישראל: חמאס ינסה לנקום את חיסול הבכיר בפיגוע בגדה בפסח

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
בנו של פוקהא על כתפיו של סנוואר, לצד הנייה, בעצרת זיכרון לאביו/רויטרס

המקורות הפלסטיניים הוסיפו כי על אף שחמאס חשב תחילה כי המצלמות ברחוב שובשו, כמו גם אמצעי שידור אחרים, בבדיקה שקיים גילה הארגון כי המצלמות המשיכו לפעול והסרטים נלקחו לבדיקה. המקורות מסרו כי עשרות אנשים נעצרו עד כה על ידי חמאס ברצועה, בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל בחיסול, אולם עד כה לחמאס אין קצה חוט. ביום שני דווח על תחילת מבצע מעצרים של חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

למרות הביטחון בחמאס שמדובר בפעולה של ישראל, על פי הערכות שונות, הארגון אינו מעוניין בהסלמה. ולכן, הוא ימנע מפעולה חריפה מדי כתגובה לחיסול. על פי המקורות, יחיא סנוואר, שעומד בראש חמאס ברצועה, מוביל קו מאוד ברור המתנגד להסלמה מול ישראל, בין היתר מחשש שעימות צבאי עם יביא לחיסולו.

ביום ראשון אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בשדרות כי "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים, שחמאס יחפש אצלו האחראים". הוא הוסיף אחרי שנשאל אם ישראל קשורה לכך: "אני יכול רק לומר - אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים ביטחון באחריות ונחישות ועושים מה שמוטל עלינו לעשות. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר".

ליברמן אמר עוד כי "זה לא משנה מה שחמאס אומר, אלא מה שיהודים יעשו. חמאס ידוע כארגון קיצוני ביותר. לא הייתי קונה מהם לא מילים ולא שום דבר אחר. שהם יעשו מה שרוצים ואנחנו נעשה מה שרוצים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא, שחוסל ברצועצ עזה, מרץ 2017. רויטרס
הלוויית פוקהא ברצועת עזה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully