וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוני עפרה התלוננו למח"ש: "השוטרים היכו וגנבו את כספנו"

5.4.2017 / 20:19

לטענת המתלוננים, שוטרים שהגיעו לעפרה נהגו כלפיהם באלימות וגנבו את כספם לאחר שנעצרו. "ראשיהם הוטחו ברצפה כששכבו בידיים אזוקות", אמר עורך דינם. מח"ש: "התלונה התקבלה ונמצאת בבדיקה"

עפרה: כוחות הביטחון הרסו שמונה בתים בהתנחלות; בני נוער שהתבצרו על הגגות פונו ע"י כוחות יס"מ. מערכת וואלה! NEWS
"המתלוננים לא התנגדו לפינוי באופן אקטיבי". למצולמים אין קשר לכתבה. פינוי עפרה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

תלונה הוגשה השבוע למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בגין אלימות וגניבת כסף ממתנחלים שמחו בזמן פינוי הבתים בעפרה בחודש שעבר. בתלונה, שהוגשה מטעם ארגון "חוננו" על ידי עו"ד חיים בלייכר, טענו שני המתלוננים כי שוטרים התיזו לעברם גז, היכו אותם באגרופים ובעטו באזור החלציים שלהם.

"בעת שמרשיי שהו בעליית הגג עלו בסולם שוטרים, שהתיזו ישירות לכיוונם גז פלפל מבלי שמרשיי ביצעו כל פעולה של התנגדות אקטיבית וללא אזהרה מוקדמת, כפי שמחייב נוהל המשטרה", טען עורך דינם בכתב התלונה. לדבריו, אחד השוטרים אף קפץ על הצעיר וגרם לשבירת רצפת הגבס עליה שהה. בהמשך כיסה את פניו, היכה אותו ולקח את המפגין לניידת המשטרה. המתלונן השני אף טען כי נלקח לחדר צדדי, שם "הוטח ראשו ברצפת הבית כשהוא שכוב עם ידיים אזוקות". השניים נעצרו, ולאחר שחפציהם נלקחו מהם, הבחינו לכאורה כי סכום כסף שהיה בארנק חסר.

עו"ד בלייכר מסר כי "מאופי האלימות וצורת האלימות הקשה, אנו למדים כי היא נעשתה שלא לצורך ביצוע משימת המשטרה, אלא לשם פגיעה בגופם ובכבודם של המתלוננים תוך ניצול מעמד השוטרים". לדבריו, "לא יכולה להיות הצדקה לפגיעה קשה ומסוכנת באיברים אינטימיים. לצערנו מדובר בתופעה החוזרת על עצמה במעל 20 מקרים שהובאו בפנינו על רקע פינוי עמונה והבתים בעפרה.

ממח"ש נמסר בתגובה כי התלונה התקבלה במחלקה לחקירות שוטרים, והיא נבדקת.


עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן על המתקפה הכימית בסוריה: תוצאה של חולשת אובמה
"מגנים על המדינה בגופנו, אבל אין לנו מה לאכול בחג הפסח"
מאות הפגינו נגד ביטול כנס "שוברים שתיקה": "נלחמים בגלריות ובספריות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully