וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה שהתלוננה על הטרדה מינית תובעת את אלשיך: "קרא לי עבריינית"

4.4.2017 / 14:57

תביעת דיבה על סך 138 אלף שקל הוגשה נגד המפכ"ל, שכינה בשיחה סגורה את המתלוננת נגד ניצב ריטמן "עבריינית". "מדובר בשקר גס ודיבה חמורה, כיוון שצ' מעולם לא הועמדה לדין", נכתב בתביעה

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, טקס חניכת סירות משטרה למערך הימי של משטרת ישראל. מרינה הרצליה 9 בפברואר 2017. מגד גוזני
תביעה על סך 138 אלף שקל. אלשיך/מגד גוזני

הקצינה שהתלוננה על הטרדה מינית בידי ניצב רוני ריטמן הגישה היום (שלישי) תביעת לשון הרע נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, על סך 138 אלף שקל. הקצינה צ', הגישה את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורך הדין חי בר-אל, ובו היא מוחה כנגד קריאתו של מפכ"ל המשטרה שכינה אותה "עבריינית", כפי שפורסם בעיתון "הארץ"

"מדובר בשקר גס ודיבה חמורה, כיוון שצ' מעולם לא הועמדה לדין או הואשמה בעבירה פלילית כלשהי", נכתב בכתב התביעה, בו מוזכר מקרה נוסף, בו אלשיך טען כי תביעה של צ' להדחת ריטמן מומנה "בידי גורמים פוליטיים שניסו לפגוע באגף החקירות". ניצב ריטמן נשאר בתפקידו כמפקד להב 433, למרות התלונה נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר פיקודי במשטרה: מפקד בכיר התפטר בשל סכסוך עם ראש אגף התנועה
המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים
המפכ"ל: "אנחנו לקראת השלמת חקירת נתניהו, בקרוב נעביר החומר לפרקליטות"

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
ריטמן. המשיך בתפקידו/יואב דודקביץ'

"ידוע לאלשיך היטב שהתובעת לא הואשמה בפלילים", נכתב בתביעה, "ואין מאחורי תיאורה כ'עבריינית' דבר מלבד הוצאת דיבה. ברור כי אין מדובר בפליטת פה של אלשיך, או באמירה בתום לב, אלא בפגיעה מכוונת ומתמשכת בתובעת, מתוך כוונה לבזותה ולהשפילה".

"הדברים משוללי יסוד", נטען, והם חמורים שבעתיים כשמדובר באמירות של מפכ"ל המשטרה הממונה על אכיפת החוק בישראל. כאשר מפכ"ל משטרה מכנה אדם 'עבריין', יש לכך משמעות מיוחדת. אין מדובר באדם מן הרחוב, הדיוט אשר דבריו נלקחים ונשמעים בזהירות הראויה, אלא במי שמופקד עם משטרת ישראל, שתפקיד ללכוד עבריינים אשר ביצעו פשעים ולהביאם לדין".

התובעים הוסיפו כי "כשמדובר בנפגעת עבירות מין, לאמירות המפכ"ל חומרה יתרה עוד יותר. המפכ"ל מרשה לעצמו להתבטא בצורה שקרית כלפי קורבן עבירות מין, כשבפועל תפקידו להגן על קורבנות ולגנות עברייני מין ולא לרדוף קורבנות עבירה ולבזותן. אמירתו של אלשיך גורמת לפגיעה בעבודת התובעת במשטרה ואף תפגע באפשרותה למצוא עבודה גם מחוץ למשטרה".

עוד באותו נושא

בג"ץ למשטרה: נמקו ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן כמפקד להב 433

לכתבה המלאה

עורך הדין בר-אל שלח שלשום מכתב התראה לאלשיך, בו ביקש שיחזור מאמירתו הפוגעת ויתנצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully