וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה לעולמה אמו של קצין סיירת מטכ"ל שנהרג במבצע לחילוץ נחשון וקסמן

4.4.2017 / 11:38

מתיה פורז, אמו של סרן ניר פורז שנהרג כשעמד בראש כוח החילוץ של החייל החטוף ב-1994, תיטמן בבית העלמין ברמת השרון. פורז זכה לצל"ש הרמטכ"ל עבור פעולתו במסגרת החילוץ. אביו היה טייס חיל האוויר שנהרג במלחמת יום הכיפורים

צילום: מתוך אתר הגבורה של צה"ל

מתיה פורז, אמו של סרן ניר פורז שנהרג במבצע חילוץ נחשון וקסמן, הלכה לעולמה אתמול (שני) ותיטמן בצהריים בבית העלמין ברמת השרון. פורז זכה לצל"ש הרמטכ"ל עבור פעולתו במסגרת החילוץ, שבו נורה עם הכניסה לבית שבו הוחזק וקסמן בביר נבאלא, בעת שעמד בראש חייליו.

אביו של פורז, מעוז, היה טייס חיל האוויר שנהרג במלחמת יום הכיפורים. לפי נוהלי צה"ל, פורז לא יועד לשירות קרבי, אך התנדב לסיירת מטכ"ל. בריאיון שהעניקה אמו בנושא לפני כמה שנים, אמרה כי "היו ויכוחים בנושא" וכי הוא רצה להמשיך את דרכו של אביו ולהיות טייס.

לאחר שסיים קורס קצינים, כיהן פורז כמפקד צוות בסיירת מטכ"ל, ובין היתר השתתף גם במבצע עוקץ ארסי, שבו נחטף מוסטפא דיראני מביתו שבלבנון. למבצע החילוץ של וקסמן, חייל צה"ל שנחטף באוקטובר 1994, נקרא פורז מחופשה לקראת שחרור מצה"ל ויציאה ללימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
סניף טיפת חלב בת"א נפתח לילידי 2017 בלבד: "אפליה על רקע גיל"
35 הרוגים ועשרות פצועים במתקפה כימית של צבא אסד בצפון סוריה
"תירה בו, הנה הסכין": שוטרי מג"ב הואשמו בתקיפת אדם שנחשד כמחבל

מתיה פורז, אמו של סרן ניר פורז שנהרג בניסיון החילוץ של נחשון וקסמן, הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה. מערכת וואלה! NEWS
מתיה פורז/מערכת וואלה! NEWS

לאחר אימות הפרטים שהתקבלו מהנהג הפלסטיני שהסיע את וקסמן לבית שבו הוחזק בביר נבאלא, הוחלט לפרוץ לבית עם רדת החשיכה. הכוח בפיקודו של פורז ניסה לפרוץ לבית אך לא הצליח בכך, ולאחר מכן ניסו לפרוץ לבית באמצעות פיצוץ דלתות הברזל שלו. עם הישמע הפיצוץ, ירו החוטפים בווקסמן למוות, ופורז עצמו נהרג עם הפריצה לבית.

בסרטון לזכרו, אמרה אמו כי "אני חושבת שלא עובר יום שאני מרגישה באיזשהו מצב שהוא איננו, שהוא חסר", וסיפרה על היום שבו קיבלה את ההודעה על מותו של בנה. "ביום שישי כשהם יצאו לחילוץ אני בכלל יצאתי לסרט, לא דאגתי ולא הייתי מודעת. כמובן כשחזרנו הביתה מהסרט כבר חיכו לי פה", סיפרה. "צעקתי, לא רציתי שהם ייכנסו אליי הביתה, ידעתי בדיוק מה הם באים להודיע לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully