וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף טיפת חלב בת"א נפתח לילידי 2017 בלבד: "אפליה על רקע גיל"

4.4.2017 / 9:49

אחרי שנים של תלונות מצד ההורים המתגוררים בצפון העיר, הוחלט לפתוח סניף טיפת חלב חדש שמנוהל על ידי בית החולים איכילוב. אלא שההורים הופתעו לגלות שהסניף החדש לא ישרת את מי שנולד בשנה שעברה. העירייה: "האפשרויות ייבחנו"

פתיחת מרכז סניף טיפת חלב בצפון הישן בתל אביב 4 באפריל 2017. כפיר סיון, מערכת וואלה! NEWS
סניף טיפת החלב בצפון הישן בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, כפיר סיון

לאחר שנים של תלונות וציפיות מצד תושבי צפון תל אביב, העירייה חנכה סניף חדש של טיפת חלב ברחוב דיזנגוף. ואולם, לאחר פתיחת הסניף, התברר כי הוא יעניק שירות רק לתינוקות שנולדו בשנת 2017, ולא יטפל בתינוקות שנולדו לפני כן. ההחלטה לפתוח את הסניף הגיעה בעקבות עומס רב בסניפים נוספים בעיר וכן עקב גידול בילודה בה, אך ההורים שחיכו לפתיחתו מוחים כעת על המצב.

לטענת ההורים, קבלת תינוקות שנולדו השנה בלבד יוצרת אפליה על בסיס גיל. "לסניף החדש שמנוהל על ידי בית החולים איכילוב חיכו בצפון הישן של העיר כבר כמה שנים טובות, שבמהלכן הובטח להורים צעירים שהמצוקה והטרטור הנוראי שדורש הגעה עם תינוקות ופעוטות לצד השני של העיר, למקום ללא חניה נוחה ובשעות לא סבירות – תיפתר במהרה", אמרה גל גור, עו"ד ויו"ר שדולת ההורים בעיר שהגישה תלונה לעירייה.

"הורים רבים ציפו בכיליון עיניים לסניף החדש ואף דחו חיסונים בלית ברירה כדי להצטרף לסניף לכשייפתח", המשיכה עו"ד גור. לדבריה, בעבר באותו המקום היה סניף שמיועד לתושבי השכונה, אולם כשזה נסגר – ההורים הצעירים הופנו לסניפים אחרים ברחובות המלך ג'ורג' ובלפור שבלב העיר. "חלק התייאשו מהניסיון לתאם חיסון ופשוט דחו או ויתרו על חיסונים", אמרה. "והנה, עם פתיחתו של הסניף נמסר להורים שהוא אינו עבורם".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח: תוחלת החיים של הישראלים גבוהה, אך איכות חייהם בירידה
ליצמן משנה כיוון: הגבלות על סיגריות אלקטרוניות של "פיליפ מוריס"
לראשונה: ייקבעו כללים להסדרת תחום הלידה הטבעית בבתי החולים

הכניסה לטיפת חלב ברחוב בלפור ת"א שם החלו החיסונים נגד פוליו.. דרור עינב
הסניפים במרכז העיר קורסים תחת העומס. סניף טיפת חלב ברחוב בלפור שבתל אביב/דרור עינב
"הסניף חייב לשרת את כל תושבי השכונה - ללא הבדל דת, גזע וגיל"

עו"ד גור הוסיפה כי "בלחץ תושבי השכונה הסכימו לבסוף לקבל גם חלק מילדי סוף 2016. הטענה הרשמית והלא ברורה היא שהסניף חדש ולכן יקבל באופן הדרגתי תינוקות ופעוטות. איפה ההיגיון מאחורי הסיפור הקפקאי הזה? מה עם שירות סביר להורים צעירים כדי לתמוך ולעודד אותם ככל האפשר דווקא לחסן את ילדיהם ולקבל סיוע בשנים הראשונות המורכבות במיוחד?".

לדבריה של עו"ד גור, "לא יכול להיות בשום אופן שסניף גדול, חדש ומקצועי שנועד לשרת את ההורים וקם על הריסות סניף שזה היה ייעודו - יבוזבז באופן כל כך קיצוני ויישאר שומם. ובמקביל, ימשיכו להתעמר בהורי השכונה ולשלוח אותם לסניף קינג גורג' הקורס, שאת שכניו שולחים לבלפור וכן הלאה. הסניף חייב להיות מגובה בכוח אדם מספק ולשרת את כל תושבי השכונה- ללא הבדל דת, גזע וגיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פתיחת מרכז סניף טיפת חלב בצפון הישן בתל אביב 4 באפריל 2017. כפיר סיון, מערכת וואלה! NEWS
הורים רבים ויתרו על החיסונים כליל בגלל העומס. ראש העיר רון חולדאי עם מנכ"ל בית החולים איכילוב רוני גמזו/מערכת וואלה! NEWS, כפיר סיון

עוד הוסיפה גור כי פניותיהם בנושא טרם נענו. "פנינו בשדולת ההורים בתל אביב יפו לכמה גורמים במועצה ובעירייה שאחראים על נושא טיפות חלב בעיר. עם חלקם אנחנו מנסים לקדם שינוי רחב יותר. חיכינו לפגישה חשובה ועקרונית שנקבעה בנושא ולצערנו היא נדחתה למאי. בשלב זה התקבלה תשובה לקונית ובלתי מספקת כלל מהאחרים על השירות בעירייה, ובעקבותיה פנינו להתערבות של משרד הבריאות, שתפקידו לעודד הורים לחסן כמדיניות ולא להתעמר בהם".

עיריית תל אביב: "תיבחן האפשרות לקבל ילידי 2016"

במכתב ששלחה עו"ד גבי לסקי מסיעת מרצ למנהל אגף בריאות הציבור בעירייה כתבה: "מדובר במצב אבסורדי, שמצד אחד הוקם סניף טיפת חלב חדש בצפון העיר ומצד שני ההורים של תינוקות שנולדו לפני 2017 נאלצים להמשיך לקבל שירותים בסניפים האחרים, העמוסים מדי או לא נגישים. נראה לי תמוה שסניף מרכזי שבא לפתור בעיה שהועלתה על ידי ההורים שנפגעו מהמצב ששרר עד כה, לא ישמש את כלל המשפחות בעיר. אבקש לפתוח את הסניף לכל התינוקות בשכונה ללא הגבלת תאריך לידה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "פתיחת טיפת החלב בשלב הראשון רק לתינוקות ילידי 2017 נעשתה לבקשת איכילוב, השותף להפעלתה, על מנת למנוע הצפה של טיפת החלב במטופלים ומתוך מטרה לתת שירות מיטבי להורים ולילדים. פתיחת השירות לשאר התינוקות נעשית בהדרגה, וכרגע נבדקת אפשרות לקבלת ילידי הרבעון האחרון של שנת 2016, תוך תקווה כי עם הזמן ניתן יהיה לקבל את כל ילידי שנת 2016, זאת במקביל כמובן לקליטה מידית של התינוקות החדשים שנולדים בכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully