וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מצות וקושיות: 30 שגרירים הצטרפו לליל סדר מוקדם באו"ם

4.4.2017 / 13:07

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הזמין את עמיתיו לקריאה משותפת של ההגדה וסיפר להם על המשמעות של חג הפסח. דנון סיפר לשגרירים על ערכי החירות שמסמל החג, אך חסך מהם את החיפוש אחרי האפיקומן. צפו

עריכה: יאיר דניאל

בימים כתיקונם נוהג שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, להתלונן על היחס המוטה והחד צדדי של מדינות רבות בארגון כלפי ישראל. אתמול הצליחו דנון והמשלחת הישראלית לקבץ לא פחות מ-30 שגרירים של מדינות זרות שיקראו את הגדת פסח, יאכלו מצות וישתו יין. בישראל אמנם יחגגו את חג החירות רק בשבוע הבא, אבל בבניין האו"ם בניו יורק ניתן היה לשמוע את הקושיות כבר אמש (שני).

בין המדינות ששגריריהן הגיעו לליל הסדר של המשלחת הישראלית לאו"ם נמנו: גרמניה, בריטניה, אוסטרליה, אתיופיה, קולומביה, וייטנאם, ג'מייקה, רואנדה ומדינות רבות נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם: "ההתנגחות בישראל - פשוט מגוחכת"
בעקבות דוח האפרטהייד: בכירה באו"ם התפטרה - בלחץ המזכ"ל
בריטניה למועצת זכויות האדם: "אתם מתעלמים מהטרור הפלסטיני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן הסדר בבניין האו"ם בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשלחת הישראלית לאו"ם סיפרו לוואלה! NEWS כי האורחים קראו את ההגדה במשך שעה וחצי. עם זאת, שגריר ישראל באו"ם "ריחם" על עמיתיו, ולא שלח אותם לחפש אחר האפיקומן אלא הסתפק בהסבר כללי על המנהג.

דנון נשא דברים בפני השגרירים ואמר כי "המשמעות של חג הפסח היא אוניברסלית ורלוונטית מתמיד גם בימינו, זה הזמן בו אנו חוגגים את ערכי החירות והחופש". הוא הוסיף כי "בחג הפסח אנו מספרים על יציאתם של בני ישראל ממצרים ותחילתו של מסעם לארץ ישראל, שנות דור לאחר מכן העם היהודי זכה שוב בחירותו עם הקמתה של מדינת ישראל במולדתו ההיסטורית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושים שגרירים קראו את ההגדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר נאמה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בפני ועידת המדיניות של השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית איפא"ק. "ההתנגחות בישראל באו"ם היא פשוט מגוחכת", הבהירה בפתח דבריה.

"אין לנו ידידה טובה יותר מישראל, ולא היינו שם בשבילה", הוסיפה השגרירה. "לא ניתן לזה לקרות שוב". לדברי היילי, "אני נועלת נעלי עקב, לא כי זה יפה, אלא כי אם אני רואה משהו לא בסדר - אני מוכנה לבעוט. לכל מי שטען כי אי אפשר להשיג כלום באו"ם - יש שריף חדשה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully