וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם: "ההתנגחות בישראל - פשוט מגוחכת"

28.3.2017 / 0:57

ניקי היילי טענה בפני ועידת איפא"ק בוושינגטון כי ההימנעות האמריקנית בהחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון "לא תקרה שוב". לדבריה, "לכל מי שחשב שאי אפשר להשיג כלום באו"ם - יש שריף חדשה בעיר!". יו"ר בית הנבחרים: "תנועת ה-BDS היא עוד צורה של אנטישמיות"

עריכה: יוסי אלטר

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי נאמה הלילה (שלישי) בפני ועידת המדיניות של השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית איפא"ק. "ההתנגחות בישראל היא פשוט מגוחכת", הבהירה בפתח דבריה.

בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, הוסיפה: "זה מדאיג. ההסכם רק נתן כוח לאיראן ולרוסיה". לטענתה, "יש הרבה אהבה להסכם הגרעין במועצת הביטחון. לא ברור לי למה זה אושר". כמו כן, היא הבהירה כי וושינגטון מנעה את מינוי הבכיר הפלסטיני סלאם פיאד למשרה בכירה באו"ם.

היילי הבהירה כי "ארצות הברית צריכה להוביל, ולמנוע מהחלטה כמו 2334 לעבור שוב", בהתייחסות להחלטת מועצת הביטחון המגנה את ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, שאושרה בתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר ברק אובמה. "כשההחלטה התקבלה וארצות הברית נמנעה, המדינה כולה הרגישה בעיטה בבטן. הראינו את ארצות הברית בנקודה החלשה ביותר.

"אין לנו ידידה טובה יותר מישראל, ולא היינו שם בשבילה", הוסיפה. "לא ניתן לזה לקרות שוב". לדברי היילי, "אני נועלת נעלי עקב, לא כי זה יפה, אלא כי אם אני רואה משהו לא בסדר - אני מוכנה לבעוט. לכל מי שטען כי אי אפשר להשיג כלום באו"ם - יש שריף חדשה בעיר!".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: ישראל מחויבת לעבוד עם טראמפ לקידום שלום עם הפלסטינים
בשולי ועידת איפא"ק בארה"ב: שליחו של טראמפ נועד עם בנט
שגריר ישראל: "לראשונה זה שנים אין פער עם הממשל האמריקני"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בוועידת איפא"ק בוושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
"מוכנה לבעוט". היילי/רויטרס

לאחר היילי נאם גם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, ערב יומה האחרון של הוועידה בוושינגטון הבירה. "המעשים של הממשל הקודם פגעו באמון, אבל עכשיו זה זמן להפוך דף. יש לנו נשיא חדש, שיצא לי להכיר די טוב, ותנו לי להבטיח לכם שאנחנו לא לוקחים את ישראל כמובנה מאליה, אנחנו יודעים שהיחסים המיוחדים הללו חשובים גם לאינטרס הביטחוני שלנו", אמר ראיין.

"עסקת הגרעין הייתה אסון. אני לא אומר את זה בקלות. סיפקנו הקלה בסנקציות, שפתחו את טהראן לשוק הגלובלי, בזמן שאיראן הגבירה את מעורבותה בטרור, בוחנת שיגורים בליסטיים, רפובליקנים בקונגרס התנגדו לכך מסיבות טובות", הוסיף. "העסקה מסוכנת לארצות הברית ולעולם. הגיע הזמן שנדרוש מאיראן דין וחשבון כשהם מפרים את ההסכם. אבל זה לא מספיק. גם אם הם משתפים פעולה".

הוא הוסיף כי "כל עוד אני בתפקידי אנחנו נהיה שם לצד ישראל, נספק תוספת תקציבית בעתות משבר ככל שיידרש. לא נסבול את ההטיה האנטי ישראלית באו"ם. תנועת ה-BDS היא עוד צורה של אנטישמיות, זה מה שזה. זה לא קשור לשלום. לא מדובר בשלום. למעשה זה רק הופך את ההסכם בין הצדדים לפחות סביר. זה רק נוגע לזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית".

על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר כי "אני מאמין ששלום אפשרי, אבל זה דורש הנהגה. איך נוכל לבקש מישראל לעשות שלום עם הנהגה פלסטינית שמכוננת ממשלת אחדות עם חמאס, שקוראת רחובות על שם טרוריסטים, שמסרבת להכיר בזכותה להתקיים. זה לב העניין. שמענו שזה הכול על ההתנחלויות, שאם ישראל תפסיק לבנות יהיה שלום מחר. ישראל הציעה 95% מהגדה המערבית ו-100% מעזה, ישראל נסוגה מעזה ב-2005, והיא לא קיבלה שלום אלא טילים ושלוש מלחמות. ישראל לא מושלמת וגם אנחנו לא, אבל ישראל היא דמוקרטיה חופשית".

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין בוועידת איפא"ק בוושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
"כל עוד אני בתפקידי אנחנו נהיה שם לצד ישראל". ראיין/רויטרס

אתמול אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון, בפני באי הוועידה, כי "ממשל טראמפ שינה את כללי המשחק באו"ם, והתוצאות כבר מורגשות היטב". לדבריו, "אנחנו מתכוונים להוביל שינוי אמיתי ומשמעותי, יחד עם ידידינו במשלחת האמריקנית. אנחנו מעבירים יחד מסר ברור כי נגמרה התקופה בה האו"ם עסק באובססיביות נגד ישראל".

בחודשים הבודדים מאז מינויה לתפקיד הדיפלומטי הבכיר, היילי נודעה בעמדתה הנחרצת התומכת במדיניות הממשלה הישראלית, שכללה איומים לפרוש ממועצת האו"ם לזכויות אדם, אם זו לא תשנה את יחסה לישראל. היילי טענה בכמה הזדמנויות כי האו"ם מוטה, לדבריה, נגד ישראל. יתרה מכך, היא הביעה תמיכה בהעברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים.

סגן נשיא ארה"ב: "טראמפ שוקל ברצינות את העברת השגרירות לירושלים". רויטרס
"עומדים לצד ישראל מבלי להתנצל על כך". פנס/רויטרס

אתמול התייחס שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר ליחסים בין ממשלת ישראל לממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וטען בוועידת איפא"ק כי "לראשונה זה שנים רבות, או אולי עשורים רבים, אין פער בין העמדות של ממשלותינו". לדבריו, ההסכמה המלאה לטענתו בין ממשלת נתניהו לבית הלבן מתבטאת בין היתר בתמיכה האמריקנית בישראל באו"ם.

כשהציג את היילי לקראת נאומה, אמר כי היא "סוף סוף הביאה מעט בהירות מוסרית לאו"ם". לדבריו, "סוף סוף נסדוק את הרוב האנטי-ישראלי האוטומטי אחת ולתמיד. ארצות הברית מוצאת את קולה המוסרי באו"ם". השגריר עוד הבטיח כי "השותפות האסטרטגית בינינו תתחזק בשנים הקרובות".

במהלך הלילה נאם גם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס שאמר כי ארצו "עומדת לצד ישראל מבלי להתנצל על כך ותמיד תעשה זאת". פנס הזכיר את מחויבותו של טראמפ להשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון ואמר כי על אף שללא ספק יהיה צורך בפשרות "הנשיא לעולם לא יתפשר על ביטחונה של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 00:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully