וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בלמה את מינוי ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר לשליח האו"ם ללוב

11.2.2017 / 7:30

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי נימקה את ההחלטה שלא למנות את סלאם פיאד לתפקיד בכך שהאו"ם אינו מכיר בפלסטין כמדינה. "במשך זמן רב האו"ם היה מוטה ופגע בישראל", אמרה. דנון: "תחילתו של עידן חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידיאו: נתניהו תוקף את נאום קרי, דצמבר)

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, חסמה הלילה (שבת) את מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד שליח האו"ם בלוב. פיאד כיהן בתפקיד ראש הממשלה הפלסטינית בין 2007 ל-2013. כדי לאשר את מינויו לתפקיד הבכיר נדרש קונצנזוס במועצת הביטחון, אולם ארצות הברית התנגדה למהלך ונימקה זאת בכך שהאו"ם אינו מכיר באופן רשמי בפלסטין כמדינה ועל כן היא מתנגדת למסר שיעביר מינוי שכזה.

"ארצות הברית התאכזבה לראות מכתב שמצביע על הכוונה למנות את ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר להוביל את המשלחת בלוב", נאמר בהודעת השגרירה היילי. "במשך זמן רב מדי, האו"ם היה מוטה בצורה לא הוגנת לטובת הרשמות הפלסטינית באופן שפגע בבעלי בריתנו בישראל. ארצות הברית לא מכירה כרגע בפלסטין כמדינה ולא תומכת במסר שהמינוי הזה ישלח לאו"ם", כתבה היילי. עוד הוסיפה השגרירה כי "בהמשך הדרך, ארצות הברית תביע תמיכה בבעלות בריתנו, במעשים ולא רק בדיבורים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ עשוי לפרסם צו הגירה חדש במקום לערער: "אנחנו צריכים למהר"
הסכם העברת האיים לסעודיה: נחשפה שיחת שר החוץ המצרי ויועץ נתניהו
צו טראמפ יצא לפועל: אחרי 22 שנה מהגרת לא חוקית גורשה למקסיקו

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. AP
כיהן בתפקיד בין 2007 ל-2013. פיאד/AP

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על המהלך, ואמר: "הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו"ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות", אמר והוסיף: "מדובר בתחילתו של עידן חדש באו"ם שבו ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו"ם".

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר מרטין אינדיק התייחס לצעד האמריקני בציוץ שכתב בטוויטר. "שלדון אדלסון וניקי היילי אכלו ארוחה יחד עם טראמפ ביום חמישי בערב. הניחוש שלי: שלדון הטיל וטו על מינוי סלאם פיאד לתפקיד באו"ם". שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר נוסף, דן שפירו, הגיב בציוץ בטוויטר לצעד בשתי מילים בלבד: "מטומטם להחריד".

הציוץ של מרטין אינדיק:

הציוץ של דן שפירו:

בחודש שעבר ביקרה היילי את היחס של הממשל היוצא בארצות הברית לישראל בעקבות ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות. "ממשל אובמה הגיע לשפל בהחלטה זו", אמרה בפני ועדת יחסי החוץ של הסנאט. היילי גם תהתה אם הכספים שמקצה ארצות הברית לאו"ם – 22%, יותר מכל מדינה אחרת – שווים זאת, ואמרה כי יש לשקול זאת מחדש. "האם אנחנו מקבלים תמורה על מה שאנחנו משלמים?", שאלה.

ניקי היילי, מושלת קרוליינה הדרומית בכנס בוושינגטון, ארה"ב. 18 נובמבר 2016. AP
"נביע תמיכה בבעלות בריתנו במעשים". היילי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully