וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42% מהישראלים מאמינים שהשסע העמוק בחברה – בין ימנים לשמאלנים

3.4.2017 / 3:49

מחקר שנערך ביוזמת התנועה הציבורית החדשה "פנימה" שבה חברים שי פירון והרמטכ"לים לשעבר בני גנץ ואבי אשכנזי מצביע על הפילוג העמוק בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית וחושף: 22.5% מהיהודים חושבים ששמאלנים מסוכנים ו-33.6% לא מכירים אף אדם חרדי

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
22.5% מהיהודים חושבים ששמאלנים מסוכנים. הפגנה של פעילי להב"ה ופעילי "בצלם" מול גלריה ברבור בירושלים/נועם מושקוביץ

42% מהישראלים מאמינים שהשסע העמוק ביותר בחברה הישראלית הוא בין ימנים ושמאלנים – כך עולה ממחקר חברת "מדגם" שהתפרסם הלילה (שני). עוד עולה מהמחקר כי 22.5% מהיהודים חושבים ששמאלנים מסוכנים, 43.3% חושבים שתושבי תל אביב הם מתנשאים ו-42.8% מפחדים מערבים.

תוצאות המחקר יוצגו הבוקר באירוע חשיפת התנועה הציבורית החדשה "פנימה" ובה חברים, בין היתר, הרב שי פירון, הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי ושלמה דוברת. המחקר נועד למפות תפיסות ועמדות של מגזרים שונים באוכלוסייה הישראלית בנושאים אישיים חברתיים ולאומיים והממצאים הבולטים בו מצביעים על השסעים והסטיגמות הרווחות בחברה הישראלית.

מרבית הנשאלים סברו כי השסעים בחברה מפריעים לקידומה של ישראל, וכשני שליש אמרו שחשוב להכיר את האחר כדי לשפר את המצב. ואולם, תמונת המצב העולה מן הסקר מצביעה על הפילוג הדרמטי בין הקבוצות השונות בישראל. 33.6% מהיהודים העידו כי אינם מכירים אישית אדם חרדי; 38.5% מהיהודים אמרו כי אינם מכירים מתנחלים; 41.1% מהיהודים אינם מכירים מוסלמים; 50% מהיהודים אינם מכירים אישית אף אתיופי ו-51.1% מהערבים אינם מכירים אישית אף ימני.

עוד בוואלה! NEWS:
"הרכב נמעך לחלוטין": צעיר כבן 20 התנגש עם רכבו בסלעים בנגב - ונהרג
ליצמן משנה כיוון: הגבלות על סיגריות אלקטרוניות של "פיליפ מוריס"
עברו של שופט העליון החדש נחשף: "תהליך השלום מדיר שינה מעיניי"

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
51.1% מהערבים אינם מכירים אישית אף ימני. הפגנה של פעילי להב"ה ופעילי "בצלם" מול גלריה ברבור בירושלים/נועם מושקוביץ

בתנועת "פנימה" מייחסים את תוצאות המחקר המטרידות לפוליטיקאים המכהנים. "העומק וקלות הדעת שבה הפכו הפוליטיקאים בישראל את השנאה לכלי עבודה מרכזי מצריכה התבוננות משמעותית פנימה. הפוליטיקאים בונים את הקריירה שלהם על השנאה שלנו ושימוש במילים מתייגות כמו: שמאלנים, חרדים, מתנחלים, ערבים וכו' נתפס ככלי לגיטימי לגיוס מנדטים", אמרו גורמים בתנועה.

בתנועה מסבירים כי "על אף שתוצאות המחקר אולי אינן מפתיעות, הן מדגישות את עומק הניכור, הפילוג והשנאה שהפכו להיות המאפיין הבולט של החברה הישראלית. המחקר מדגיש עד כמה השנאה היא תוצאה של חוסר היכרות בין החלקים השונים בחברה הישראלית ועד כמה הישראלים מונעים מסטיגמות ומדמוניזציה של האחר".

המחקר יתפרסם מחר בשעה באירוע של התנועה בלוד. בכנס ישתתפו גם היזמית החברתית עדי אלטשולר, ראש ישיבת "חכמי לב" הרב בצלאל כהן, ראשת המועצה האזורית בני שמעון סיגל מורן, ראש העיר עכו שמעון לנקרי, ראש מדרשת "עין פרת" ד"ר מיכה גודמן, מנכ"לית "מעורבות" מירי רוזן, מנהלת מתנ"ס שיקגו בעיר לוד פאתן אל זינאתי, מנהל אגף החינוך, הרווחה והתרבות בירוחם חילי טרופר, מנכ"ל "כוכבי המדבר" מתן יפה, איש החינוך ד"ר שמעון אזולאי, הפעילה חברתית שרה רוזנפלד וחברים נוספים בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully