וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 12 הוכש על ידי נחש בשדות גבעת עדה; מצבו קשה

שלומי גבאי

31.3.2017 / 0:41

הילד, תושב ג'סר א-זרקא פונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה וטרם ידוע סוג הנחש שהכיש אותו. בבית החולים מצבו יוצב והוא החל לקבל טיפול בהכשה. במקרה נוסף של הכשה באור עקיבא נפגע בן 13 באורח קל

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: לוכד הנחשים אלי כהן בריאיון לאולפן וואלה, אוגוסט 2016)

ילד בן 12, תושב ג'אסר א-זרקא נפגע אמש (חמישי) באורח קשה מהכשת נחש בשדות של גבעת עדה. הילד פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קשה אך יציב, עם סימני הכשה בגפיים תחתונות. טרם ברור מהו סוג הנחש שהכיש אותו. בבית החולים מצבו יוצב, והוא החל לקבל טיפול תומך וסרום לטיפול בהכשה. בהמשך הוא יועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה.

פרמדיק מד"א אסף מור שהוזעק למקום אמר כי "חברנו לרכב פרטי שבו היה ילד כבן 12 כשהוא בהכרה מלאה. הוא היה עם סימני הכשה, הענקנו לו טיפול ופינינו אותו לבית החולים".

מאוחר יותר אתמול הוכש נער בן 13 על ידי נחש ונפגע באורח קל באור עקיבא. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים הלל יפה שבחדרה.


עוד בוואלה! NEWS:
בגלל ריב: תלמידי כיתה ה' בקריית שמונה הכינו "קבר" לבן כיתתם
כחלון על ההסכם: "לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד שיקום"
משפחת הנרצחת מטבריה: "לא חשבנו שבעלה לשעבר יפגע בזבוב"

נחש נערך להכשה. ShutterStock
"אין לעשות חוסם עורקים או למצוץ את הארס". נחש מתכונן להכשה/ShutterStock

לפני כשלושה שבועות נפגע צעיר בן 18 באורח בינוני מהכשת נחש בשדרות משה סנה שבאשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן שברחובות במצב יציב.

לוכד הנחשים אלי כהן מנה חוקים חשובים לטיפול ראשוני לאחר הכשה. "במקרה של הכשת נחש ארסי, מה שצריך לעשות זה להרגיע את הנפגע כדי שמחזור הדם שלו לא יואץ", הסביר. "אין לעשות חוסם עורקים או למצוץ את הארס, וכן לא לשתות משקאות חריפים או חמים שמאיצים את מחזור הדם. ניתן לשתות מים קרים, להשכיב את הנפגע בצל ולהרגיע אותו עד כמה שניתן, וכמובן לפנותו לבית החולים".

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully