וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת הנכים חסמה את כיכר רבין: "דורשים לחיות בכבוד"

30.3.2017 / 19:50

מטה מאבק הנכים ואיגוד העובדים הסוציאליים הפגינו בתל אביב בדרישה להצמיד את קצבת הנכות לשכר המינימום במשק: "אי אפשר לחיות ככה, זה לעג לרש. אי אפשר לממן תרופות, אוכל ומחייה מקצבה של 2,342 שקל"

צלמים זמניים מורשים

כמאה מפגינים חסמו אחר הצהריים (חמישי) את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין בתל אביב, מול כיכר רבין, במחאה על ההחלטה שלא להצמיד את קצבת הנכות לשכר המינימום. "אי אפשר לחיות מקצבה כזו, העם דורש צדק לנכים", קראו המפגינים, "די לפגיעה בנכים, דורשים לחיות בכבוד".

קצבת הנכות עומדת כיום על 2,342 שקל בחודש, והמפגינים דורשים להעלות אותה לרמת שכר המינימום – 5,000 שקל. למחאה הצטרף גם איגוד העובדים הסוציאליים, שהפגין יחד עם מטה מאבק הנכים. רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה בקטע הכביש שמרחוב דוד המלך ועד שאול המלך.

הפגנת הנכים בדרישה להעלאת קצבת נכות לגובה שכר מינימום  במרכז תל אביב 30 במרץ 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
הפגנת הנכים בכיכר רבין/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"אנחנו פה כי במשך שנים לא העלו את קצבת הנכות", אמר עמוס ראובן, בן 64 מפתח תקווה. "לא מזמן העלו אותה בעוד 70 שקלים. זה לעג לרש. לרוב האנשים יש מטפלים, זה עולה ים של כסף. אנשים לא יכולים לממן תרופות, אוכל ומחייה מקצבה של 2,400 שקל".

מפגין נוסף, משה מזרחי, סיפר: "גדלתי עם שני הורים נכים, וזוכר את אבא שלי הולך לקבץ נדבות עוד כשהייתי תינוק, האם זה חיי כבוד? חלאס. נכה צריך להתלבט אם לשלם את חשבון המים, הגז או החשמל, 2,432 שקל ולאף אחד לא אכפת".

בגילוי דעת שפרסמה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, היא כתבה: "אנו עומדים מדי יום חסרי אונים נוכח ההידרדרות המתמדת במצבם של הנכים. המדינה קבעה גמול נכות שדן אותם לחוסר אפשרות לחיות בכבוד, לעתים אף לעוני ולמצב בו הם נדרשים לדילמה יומית של הוצאה כספית לאוכל או לתרופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully