וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפה כימיקלים" מבקשת למלא מחדש את מכל האמוניה

החברה הגישה בקשה למשרד להגנת הסביבה למלא מחדש את המכל שבמפרץ חיפה, שמפלסו ירד מתחת לנקודת השאיבה - דבר שהוביל להשבתתו. זאת, ברקע החלטת המחוזי לעכב, לבקשת החברה, את סגירת המכל. עיריית חיפה צפויה לפנות לעליון בבקשה לצמצם את צו העיכוב

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: עובדי "חיפה כימיקלים" מפגינים מול בית ראש הממשלה, אתמול)

חברת חיפה כימיקלים ביקשה היום (חמישי) מבכירים במשרד להגנת הסביבה למלא את מכל האמוניה במפרץ חיפה, שמפלסו ירד על פי מנהל המכל מתחת לנקודות היניקה של צינורות השאיבה ושאיבתו הושבתה בסוף השבוע האחרון. במקביל, הודיעה עיריית חיפה כי תפנה היום לבית המשפט העליון בבקשה לצמצם את צו העיכוב שהטיל בית המשפט המחוזי בעיר על המכל אתמול ולאסור על עגינתה של אונייה הנושאת אמוניה ונמצאת בדרכה לישראל במפרץ חיפה.

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה אתמול על עיכוב פינוי מכל האמוניה עד שיתקיים דיון בנוגע לצו העיכוב שביקשה חברת חיפה כימיקלים לפינוי. כמאה עובדים הפגינו אתמול מול מעון ראש הממשלה בירושלים, וביום שלישי יצאו מאות מעובדי המפעלים להפגין במחלף השלום בתל אביב, לאחר שהמשא ומתן בעניינם הגיע למבוי סתום. המפגינים קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר ולהציל אותם. איום הפיטורים עומד לפתחם של העובדים עם סגירתו המתוכננת של מכל האמוניה, וסגירת פעילות המפעלים.

"בית המשפט נעתר לבקשת חיפה כימיקלים ובכך מאפשר לה לפעול על פי המתווה המוצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, לפיו מסוף האמוניה ימשיך לפעול עד 1 ביוני. עד למועד זה המשרד יקבע מה היא הדרך הבטוחה והנכונה ביותר לייבא אמוניה לצרכי המשק והתעשייה", נמסר מהחברה. "אנו בטוחים שגישה ממלכתית זו של המשרד יש בה כדי לפתור את המצוקה אליה נקלענו".

עוד בוואלה! NEWS:
"מחסום ווטש" ערך הרצאה בסמינר הקיבוצים; הסטודנטים: "בלתי מתקבל"
תחנת רכבת נתב"ג תיסגר בסוף השבוע הבא בשל עבודות תשתית
אחי הנופלים באסון המסוקים יזמו מיזם הנצחה בת"א: "לכל אחד יש פנים"

מיכל אמוניה במפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה. פיני חמו, מערכת וואלה! NEWS
מיכל אמוניה במפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה/מערכת וואלה! NEWS, פיני חמו

בתגובה לבקשת חיפה כימיקלים למלא מחדש את המכל האמוניה מסרה עמותת צלול כי "אין גבול לציניות ולמניפולטיביות של חיפה כימיקלים. קודם הם רוקנו את המכל לשימוש המסחרי שלהם ועכשיו הם דורשים למלא אותו מחדש, 'בשביל כלל המשק'. הם ודאי ימהרו גם להציג עצמם כמושיעים של התעשיה בישראל מפני מהמחסור באמוניה - שהם בעצמם יצרו".

לדברי העמותה, "במקום לדאוג לקדם חלופות לייבוא אמוניה, ולדאוג לעובדים המסורים שלהם שצו פיטורים מרחף מעל ראשם, בחיפה כימיקלים מתעקשים להמשיך לסכן את הציבור. הם חייבים להפנים: מיכל האמוניה ייסגר. מספיק לבזבז זמן במהלכי סרק ומניפולציות ציניות".

בתגובה לדחיית סגירת מכל האמוניה אמר סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז (הליכוד) , כי "הלחם והפרנסה חשובים, אבל אני לא יכול לסכן את חייהם של מאות אלפי בני אדם ולכן על המכל להיסגר כפי שקבע בית המשפט". לדבריו, העמדה המקצועית של המשרד להגנת הסביבה הייתה ועודנה לסגור את מכל האמוניה. "יש לנו אחריות למשק כך שתהיה הזרמה של אמוניה למדינה, ולי יש אחריות לעובדי המפעל. הדחייה משמעותה אוויר לנשימה עד למציאת פתרון לאותם עובדים שיקבלו מכתבי פיטורים ערב חג הפסח. כנציג מחוז חיפה והצפון בכנסת, אני עם העובדים עד הסוף. שר הכלכלה ושר האוצר צריכים לטפל במשבר הזה, בדיוק כמו שמטפלים בעובדי רשות השידור".

עובדי חיפה כימיקלים חוסמים את הכביש מול מעון ראש הממשלה, ירושלים 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
עובדי חיפה כימיקלים מול מעון ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

במרכז סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות בענף התעשייה בישראל ובקרב המעסיקים בדרום, מלינה ההסתדרות על פגיעה שעלולה להיגרם לעובדים כתוצאה מסגירת הפעילות במפעלים. בהסתדרות אמרו כי הוצאה לפועל של מהלך שכזה, תותיר עובדים רבים, חלקם ותיקים ובאזורים מוכי אבטלה – ללא פתרונות תעסוקה. עוד צוין כי לסגירת המפעלים עתידות להיות השלכות על עובדים נוספים בתעשייה.

סכסוך העבודה כולל את כלל המעסיקים במגזר הפרטי, החברים בהתאחדות התעשיינים, ולצדם מקומות העבודה בדרום, המשתייכים למגזר הציבורי, בהם רשות החברות הממשלתיות והגופים הכפופים לה במרחבי הדרום, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות בדרום, המועצות האזוריות, משרדי הממשלה, הרשויות הממשלתיות, המכונים וכל יחידות הסמך במרחבי הדרום.

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully