וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי הנופלים באסון המסוקים יזמו מיזם הנצחה בת"א: "לכל אחד יש פנים"

29.3.2017 / 22:37

אוהל שבו תוצב תערוכה לזכר הנופלים יוצב בכיכר רבין למשך שבוע ימים. האחים השכולים שיזמו את המיצג יחד עם עמותת הנצחה של הנופלים באסון מקווים שהמבקרים ילמדו להכיר את הסיפור האישי של כל חלל: "זה עוזר להתמודד"

בווידאו: אוהל הנצחה במלאות 20 שנה לאסון המסוקים, מרץ 2017/צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני
מיצג הנצחת חללי אסון המסוקים בכיכר רבין בתל אביב. יותם רונן
קטעי עיתונים מקדמים את המבקרים במיצג. אוהל ההנצחה בכיכר רבין, היום/יותם רונן

עשרים שנה אחרי אסון המסוקים הוקם הבוקר (רביעי) אוהל הנצחה לזכר הנופלים שיוצב בכיכר רבין בתל אביב למשך שבוע, וייפתח בכל יום מהשעה 8:00 בבוקר ועד 21:00. המיצג, שאותו יזמו בני משפחות החללים בשיתוף העמותה להנצחת האסון, נועד לאפשר לתלמידים, לבני נוער ולעוברי אורח שיגיעו למקום ללמוד, כיחידים או כקבוצות, על אודותיו ולהכיר את פני 73 החיילים שנספו בו. את פני המבקרים במיצג מקדמים מדריכים - שהם אחיהם ואחיותיהם של החללים, או קרובי משפחה אחרים.

את המיצג פותח סרט שמסביר על אסון המסוקים והוא כולל בין היתר, קטעי עיתונים מתקופת האסון על הסיפורים האישיים של החללים ועל השתלשלות האירועים שגרמה לו. באולם נפרד מוצגות תמונות של 73 החללים בגודל טבעי ובאולם שלישי נערכים מעגלי שיח של אנשי חינוך עם הקבוצות שמגיעות ומספרים להם על האסון. לצד תמונות החיילים יש כרטיסיות שמספרות את סיפורו האישי של כל חייל.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: רצח את גרושתו, ערף את ראשה והצית את הדירה
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור תומך בכחלון בעימות מול נתניהו
מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"

מיצג הנצחת חללי אסון המסוקים בכיכר רבין בתל אביב. יותם רונן
לצד כל תמונת חייל מוצג סיפורו האישי. תלמידות בוחנות את המיצג, היום/יותם רונן

אושרית שטרק הראל, תושבת קריית אתא שאחיה ארז נפל באסון, היא אחת המדריכות במקום. "זה מיצג של ההורים השכולים, עשרים שנה אחרי האסון, שנועד להציג את החללים ולהראות בעצם שכל חייל מגיע ממקום אחר בארץ", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אלה 73 פנים מכל קצוות המדינה - אם זה חילונים, דתיים, מבוגרים. זה בעצם להראות שאם הם מתו ביחד אין סיבה שלא נוכל להמשיך לחיות ביחד. מגיעות לפה בעיקר קבוצות, בתי ספר, אחרי צבא, קבוצות של 'אחרי'. גם אנשים שעוברים ושבים ונכנסים פנימה ומסתכלים".

עוד אמרה שטרק הראל כי "לכל אחד יש פנים, משפחה, ילדים - סביבה שזוכרת, מוקירה את זכרם והולכת איתם הלאה, מלמדת עליהם. בעצם מה שאנחנו באים לעשות, הרצון שלנו זה שאנשים ייקחו שם של חייל וילמדו עליו, אם אפשר כל השנה". עוד סיפרה כי היא מעודדת את ילדיה שלה ואת חבריהם לכיתה "לבוא למשפחות, להתעניין בחלל ולשמוע את הסיפורים. זה עוזר להורים להתמודד". לדבריה, "המשפחות האלה בסופו של דבר הופכות להיות בודדות. הזמן לא עושה את שלו, הוא רק יותר מכאיב והזיכרון כואב".

מיצג הנצחת חללי אסון המסוקים בכיכר רבין בתל אביב. יותם רונן
"הזמן לא עושה את שלו, הוא רק יותר מכאיב". אושרית שטרק הראל/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully