וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2010: ניקרגואה הודיעה על חידוש היחסים עם ישראל

29.3.2017 / 4:50

נתניהו הודיע כי מדינה נוספת תודיע על כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ומבדיקת וואלה! NEWS עלה כי מדובר במדינה ממרכז אמריקה, עמה נותקו היחסים בעקבות משט המרמרה. בניקרגואה אישרו: "נשתף פעולה למען השלום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

ניקרגואה הודיעה על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, לראשונה מאז שנותקו ב-2010 בעקבות פרשת המרמרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (שלישי) כי בשבוע הבא תודיע מדינה על כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ומבדיקת וואלה! NEWS עלה כי מדובר בניקרגואה. לאחר הודעתו של נתניהו, אישר משרד החוץ בניקרגואה את הדברים.

"‏כיום אנו מתברכים ביחסי גומלין עם יותר מ-160 מדינות והמספר הזה הולך וגדל. בשבוע הבא מדינה נוספת תודיע על כינון יחסים עם מדינת ישראל", אמר נתניהו בנאום שנשא בבית הנשיא, בטקס האזכרה הממלכתי לראשי ממשלות ונשיאים שהלכו לעולמם. ממשרד החוץ של ניקרגואה נמסר: "שתי הממשלות מייחסות חשיבות רבה לחידוש היחסים כדי לקדם פעילות משותפת לרווחת שני העמים ולתרום למאבק למען השלום בעולם".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, במסגרת תכנית העבודה השנתית של משרד החוץ לשנתיים הקרובות הוחלט להציב כיעד את חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ארבע מדינות באמריקה הלטינית: קובה, ונצואלה, ניקרגואה ובוליביה. כל הארבע נחשבות בעלות קו עוין לישראל ופרו-פלסטיני.

לקריאה נוספת:
לאחר 49 שנים: ישראל הכריזה על חידוש היחסים עם גינאה
ללחוץ ידיים במקומות שהיו בעבר עוינים לישראל: מסעו של נתניהו באפריקה
משרד החוץ יוזם: חידוש היחסים עם ונצואלה וקובה והתקרבות לאו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 26 בדצמבר 2017. גלי תיבון, מערכת וואלה! NEWS
"יחסי גומלין עם יותר מ-160 מדינות". נתניהו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, גלי תיבון

היחסים עם קובה מנותקים מאז 1973, אך בעקבות חידוש היחסים ההיסטורי עם ארצות הברית ב-2014 גברו ההערכות כי המהלך יוביל לחימום קשרים עם ישראל. היחסים עם ונצואלה ובוליביה נותקו ב-2009. ניקרגואה היא הראשונה למלא אחר היעד המדיני.

ניקרגואה קיימה קשרים דיפלומטיים עם ישראל בתקופות קצובות, מקום המדינה עד 1982, אז נותקו היחסים בעקבות מלחמת לבנון, ושוב מ-1992 עד 2010. ביוני 2010 הודיעה ניקרגואה על ניתוק מידי של היחסים עם ישראל כמה ימים אחרי ההשתלטות על המשט הטורקי לשבירת המצור על רצועת עזה.

בממשלה במנגואה הסבירו אז שהם סבורים שמדובר במתקפה בלתי חוקית של צה"ל והביעו תמיכה איתנה במאבק הפלסטיני. במהלך מבצע "צוק איתן" נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה גינה בחריפות את צה"ל וצוטט אומר: "הפלסטינים הם קורבן הטירוף של ראש ממשלת ישראל שחפץ להשמידם". הוא גם קרא לאפיפיור לבצע גירוש שדים בגופו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה ורעייתו רוסריו מוריו, שנבחרה לסגניתו, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
נשיא ניקרגואה אורטגה, עם רעייתו שמונתה לסגניתו/רויטרס

גם בוונצואלה נראה שהיעד המדיני של חידוש היחסים בדרך. הרב הראשי של ונצואלה יצחק כהן צוטט השבוע אומר כי שר החוץ של המדינה הביע בפניו רצון לחדש את היחסים הדיפלומטיים בפגישה עם מנהיגים יהודיים.

בקיץ האחרון הכריז משרד החוץ על כינון יחסים דיפלומטיים עם גינאה, מדינה אפריקנית-מוסלמית, שהיחסים עמה נותקו לפני 49 שנים, בעקבות מלחמת ששת הימים. המהלך נעשה לאחר ביקור של נתניהו באפריקה. "מדובר בתהליך שצובר תאוצה והוא חשוב מאוד, הוא פותח את ישראל לאפריקה, והוא כמובן עוזר לנו גם בהיבטים אחרים", אמר נתניהו בהתייחסו לכינון היחסים.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully