וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנפגש עם נתניהו על התאגיד: כחלון הסתודד עם הרצוג

29.3.2017 / 0:55

לאחר ששיחת ראש הממשלה ושר האוצר על התאגיד הסתיימה ללא הסכמות, השתתף כחלון באירוע בר מצווה ושוחח עם יו"ר האופוזיציה. באירוע נכח גם שר הפנים דרעי, שצייץ: "לנוכח האתגרים, הרצוג ומפלגתו צריכים להצטרף לממשלה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו אמש (שלישי) בניסיון לפתור את משבר תאגיד השידור הציבורי, אך שיחתם הסתיימה ללא הסכמות. עם זאת, הצדדים החליטו כי ימשיכו לדון בדברים. מיד לאחר הפגישה השתתף כחלון באירוע בר מצווה של בנו של מנכ"ל משרד הנגב והגליל אריאל משעל. באירוע הסתודד כחלון עם יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני יצחק הרצוג.

גם שר הפנים השתתף באירוע ושוחח עם הרצוג. "ל‏נוכח האתגרים העומדים בפני המדינה, הרצוג ומפלגתו צריכים להצטרף לממשלה", צייץ בסיום שיחתם. בתגובה, ענה לו הרצוג בטוויטר: "בוא תצטרף לממשלה החלופית זה המוצא הנכון לישראל".

בפגישה על התאגיד השתתפו ראש הסגל יואב הורוביץ, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ושר התיירות יריב לוין. כחלון ונתניהו נפגשו לפני יומיים פעמיים לזמן קצר ובחשאיות, אך פגישתם הסתיימה ללא תוצאות. בפגישה השתתפו גורמי המקצוע ממשרדי האוצר והתקשורת ושר התיירות שכבר בשבוע שעבר ניסה לסייע במציאת פתרון לפער בין דרישת נתניהו שתאגיד השידור הציבורי לא יקום, ועמדת שר האוצר שמתעקש שיקום כמתוכנן. הפגישה לא הניבה הסכמות, ולדברי גורם המעורה בפרטים, מכשולים משפטיים מונעים פשרה.

לקריאה נוספת:
אחרי עשרה ימי נתק: נתניהו וכחלון נועדו בפעם השנייה היום
קורץ לנתניהו? גלנט מסרב לגבות את כחלון בשיא המשבר הקואליציוני
משבר התאגיד: פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא הסכמות

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר ש"ס אריה דרעי בבר מצווה של בנו של מנכ"ל משרד הנגב והגליל. 28 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
דרעי והרצוג מסתודדים/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצוג שוחח גם עם כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגישה אמש היא הפגישה השלישית בין הצדדים מאז שחזר נתניהו מביקורו בסין. בימים האחרונים נבחנו מתווים לשילוב של חלקים מרשות השידור בתוך התאגיד, הדחת ראשי התאגיד, הגברת והחמרת הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש שמקדם נתניהו.

עד כה, מגבלות משפטיות הקשו על מציאת כל פתרון שיספק את שני הצדדים וגם לוחות הזמנים הצפופים עד לעליית התאגיד בסוף אפריל. לפי ההערכה בקואליציה, כל ניסיון למזג את התאגיד ורשות השידור ידרוש דחייה בהפעלת התאגיד, אך בסביבת כחלון אמרו בימים האחרונים כי הוא אינו מסכים לדחייה.

לדברי גורם בקואליציה, הצדדים ממתינים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע להבנות שנמצאות על השולחן, שנתקלות בהתנגדות שעיקרה נוגע לחוק התקשורת שמקדם נתניהו. לפי החוק, תוקם מועצה מפקחת אחת על השידורים המסחריים והציבוריים, והתאגיד יוכפף לה.

(עדכון ראשון 19:55)

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
ינסו לגשר על הפערים. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully