וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורץ לנתניהו? גלנט מסרב לגבות את כחלון בשיא המשבר הקואליציוני

27.3.2017 / 12:41

שר הבינוי והשיכון מתחמק בעקביות משאלות על משבר תאגיד השידור הציבורי ונמנע בבוטות מגיבוי את שר האוצר, יו"ר מפלגתו. ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית: גלנט מחפש את דרכו לליכוד ולהתברג במשבצת הביטחונית שהותיר אחריו יעלון

עריכת וידאו: ניר חן.
סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"ישראל לא צריכה בחירות עכשיו". גלנט/נועם מושקוביץ

קרוע בין ראש המפלגה שלו לראש המפלגה שאליה הוא שואף לעבור: שר הבינוי והשיכון ומספר 2 בכולנו, יואב גלנט, נמנע מלנקוט עמדה במשבר הקואליציוני במהלך ריאיון הבוקר (שני) לגלי צה"ל. "אני מגבה גם את ראש הממשלה וגם את שר האוצר", אמר בתוכנית "נכון להבוקר" בעניין סערת תאגיד השידור הציבורי. "מדובר כאן בשני אנשים שמבינים היטב את המערכת הישראלית, ואני חושב שהנקודה הזאת תגיע לגישור כיוון ששניהם מבינים שיש משימות יותר חשובות".

גלנט התחמק מלבחור צד, גם כשהמראיינים בתוכנית התעקשו שוב ושוב להבין את עמדתו בנוגע לעימות הפוליטי הרותח בין ראש הממשלה ושר האוצר, והשאלה העומדת בבסיסו - עתיד השידור הציבורי. "אני חושב שמדברים על סוגיה שמעניינת שני סוגים של אנשים: קצת פוליטיקאים והרבה עיתונאים", אמר. הוא המשיך ותקף את התקשורת שהיא "אובססיבית בעיסוק בנושא". "כל פתרון שיתקבל מקובל, גם אם הוא תאגיד וגם אם הוא הרשות".

גלנט, שעלה לשידור מוושינגטון שבה הוא שוהה במסגרת ועידת איפא"ק, התעקש כי המשבר הפוליטי אינו נושא חשוב וכי צריך להתעסק רק בסוגיות מדיניות ביטחוניות. "אני מעדיף לעסוק בנושאים שאני מבין בהם. אני לא שופט ולא פרשן ולא מומחה למה שאנשים חושבים. אני מסתכל על מה קורה בגבולנו הצפוני ובעזה ואיך התהליכים האלה נמשכים. מדינת ישראל לא צריכה בחירות עכשיו".

ידיעות נוספות בוואלה! NEWS:
אחרי עשרה ימי נתק: נתניהו וכחלון נועדו בפעם השנייה היום
ח"כ גפני: "אין לנו בעיה ללכת לבחירות, אולי זה ייטיב איתנו"
סער מגיב לראשונה למשבר התאגיד: "בלי חופש עיתונות אין דמוקרטיה"

עובדי רשות השידור הפגינו בתל אביב: "ניסנקורן, מכרת אותנו". יותם רונן
"התקשורת אובססיבית בטיפול בנושא". הפגנת עובדי רשות השידור נגד פתיחת התאגיד/יותם רונן

ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית מזה חודשים היא כי גלנט מחפש את דרכו לליכוד, והערכות אלה התחזקו אחרי פרישתו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שיצרה מקום לדמות ביטחונית בכירה בליכוד. הוא מקפיד לגבות את ראש הממשלה בפומבי ובישיבות הקבינט המדיני ביטחוני.

יחסיהם של גלנט וכחלון, לעומת זאת, פחות יציבים. השניים מקפידים לומר שיש ביניהם שיתוף פעולה, אף שהמתיחות ביניהם ידועה לכל. שר הבינוי אף מכחיש בעקביות כי הוא מבקש לסגור לעצמו שריון בליכוד לקראת הכנסת הבאה.

התחמקותו של גלנט מלהביע עמדה, בולטת על רקע הגיבוי הנחרץ שכחלון קיבל מחברים אחרים בסיעתו בימים האחרונים. אמש, אמר שר הכלכלה אלי כהן בראיון לגלי צה"ל כי "לבוא ולאיים בבחירות זה זלזול בכספי ציבור. יש סיכום אנחנו מצפים שנעמוד בסיכום". יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמו, התעקש שהתאגיד יקום ללא דחייה: "אי אפשר כל שבוע לשנות עמדה ולשגע את המדינה". גם ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה כי "לאיש בציבור או במערכת הפוליטית לא ברור מה השיגעון והטירוף הזה סביב התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully