וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרה ימי נתק: נתניהו וכחלון נועדו בפעם השנייה היום

26.3.2017 / 21:05

ראש הממשלה ושר האוצר נפגשו בחשאיות, יחד עם גורמים ממשרדי האוצר והתקשורת. אך על אף חידוש הדיאלוג בניסיון לגשר על הפערים, אין עדיין הסכמות במשבר התאגיד. גורם המעורה בפרטים טוען כי מכשולים משפטיים מונעים פשרה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו הערב (ראשון) בפעם השנייה היום. בפגישה, שנמשכה זמן קצר ונשמרה בחשאיות עד סיומה, השתתפו גורמי המקצוע ממשרדי האוצר והתקשורת ושר התיירות יריב לוין שכבר בשבוע שעבר ניסה לסייע במציאת פתרון לפער בין דרישת נתניהו שתאגיד השידור הציבורי לא יקום, ועמדת שר האוצר שמתעקש שיקום כמתוכנן. הפגישה לא הניבה הסכמות, ולדברי גורם המעורה בפרטים, מכשולים משפטיים מונעים פשרה.

מדובר בפגישה שנייה של נתניהו וכחלון לאחר עשרה ימי נתק, ולמרות שאין עדיין הסכמות בסוגיית התאגיד, כפל הפגישות מסמל שהסתיים הנתק וכי ישנו דיאלוג בניסיון למצוא פתרון. בין היתר, בימים האחרונים נבחנו מתווים לשילוב של חלקים מרשות השידור בתוך התאגיד, הדחת ראשי התאגיד, הגברת והחמרת הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש שמקדם נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
כפל הפגישות מסמל על סיום הנשק. נתניהו וכחלון/פול צלמים, עמית שאבי

עד כה, מגבלות משפטיות הקשו על מציאת כל פתרון שיספק את שני הצדדים וגם לוחות הזמנים עד לעליית התאגיד בסוף אפריל. לפי ההערכה בקואליציה כל ניסיון למזג את התאגיד ורשות השידור ידרוש דחייה בהפעלת התאגיד, אך בסביבת כחלון אמרו בימים האחרונים כי אינו מסכים לדחייה.

מוקדם יותר נועדו השניים, לאחר שפרשו מפורום ראשי הקואליציה. בפתח ישיבת ראשי הקואליציה נתניהו אמר כי אין פתרון, וראשי הסיעות החרדיות, ובראשם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הבהירו כי הם מתנגדים לאיום הבחירות שעלה מסביבת נתניהו וכי "לא יתנו יד" להקדמתן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
הבהיר כי הסיעות החרדיות לא יתנו יד להקדמת בחירות. דרעי/ראובן קסטרו

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הציע שנתניהו וכחלון ידונו ביניהם, והשניים פרשו לחדר צדדי עם דרעי, שעזב אחרי כמה דקות. בתום פגישה שנמשכה כחצי שעה מסרו הצדדים שאין הסכמות וקבעו פגישה נוספת, שהתקיימה הערב. המגעים יימשכו מחר.

לדברי גורם בקואליציה, הצדדים ממתינים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע להבנות שנמצאות על השולחן, שנתקלות בהתנגדות שעיקרה נוגע לחוק התקשורת שמקדם נתניהו. לפי החוק, תוקם מועצה מפקחת אחת על השידורים המסחריים והציבוריים, והתאגיד יוכפף לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully