וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: "אין לנו בעיה ללכת לבחירות, אולי זה ייטיב איתנו"

27.3.2017 / 10:49

יו"ר ועדת הכספים מיהדות התורה אמר כי אף שהצטייר ביומיים האחרונים כאילו המפלגות החרדיות מתנגדות לפירוק הכנסת בעקבות משבר תאגיד השידור הציבורי, המצב אינו כזה. "לא נעמוד כאבן נגף. אנחנו האחרונים שפוחדים"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), טען היום (שני) בפתח ישיבת הוועדה כי המפלגות החרדיות דווקא לא סיכמו פה אחד כי הן נגד פירוק הכנסת וקיום בחירות. הדברים נאמרים ברקע ההצהרה של גפני עצמו מאתמול, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר יעקב ליצמן ולפיה הם נגד המהלך.

"היות שהצטייר ביומיים האחרונים כאילו המפלגות החרדיות נגד הליכה לבחירות, אני רוצה להודיע שאנחנו לא נגד הליכה לבחירות. אנחנו סבורים שמדינה כמו שלנו, שנמצאת באתגרים כל כך גדולים ובעיות כל כך קשות ותלך לבחירות על התאגיד, זה מעשה חסר אחריות", אמר גפני. "שמעתי כאילו נעמוד כאבן נגף. לא נעמוד כאבן נגף. ברגע שתהיה החלטה, היא רק תצטייר כהחלטה חסרת אחריות. אנחנו האחרונים שמפחדים מבחירות. אין לנו בעיה ללכת לבחירות, ההפך, אולי זה גם ייטיב איתנו".

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"ברגע שתהיה החלטה, היא רק תצטייר כחסרת אחריות". ח"כ גפני/ראובן קסטרו

בסביבתו של גפני הסבירו כי הוא לא שינה את עמדתו מאתמול. "הוא נגד הליכה לבחירות על התאגיד", אמרו, "אבל הוא לא מוכן שיציירו את החרדים ככאלה שיש להם בעיה ללכת לבחירות אם יוחלט כך על ידי ראש הממשלה".

המפלגות החרדיות ניצבו עד כה בראש המתנגדות לבחירות. מאז קמה הממשלה האחרונה, הן קיבלו כמעט את כל מה שהובטח להן בהסכמים הקואליציוניים. ראשי המפלגות, בהן דרעי, נכנסו לתפקידים נחשקים מצדם בממשלה, וכעת, כשהסקרים מעניקים להם מספר מנדטים דומה למה שקיבלו בפעם הקודמת, הם חוששים ללכת לבחירות. אחת הסיבות לכך היא עלייתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בסקרים.

ח"כ רועי פולקמן (כולנו), אמר בוועדת הכספים כי הוא תמה על דבריו. "המדינה היא לא עסק פרטי של אף אחד, צריך לנהוג באחריות. אתם לא פיונים, אם יגידו 'בחירות' אתם קופצים", אמר. "אין סיבה לבחירות כל שנתיים, התאגיד הוא לא סיבה והאחריות מחייבת אתכם לדבוק באמירתכם שלא תתמכו בהליכה מיותרת לבחירות כפי שאמרתם אתמול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
מרגע כניסתם לממשלה, קיבלו החרדים כמעט את כל מה שדרשו בהסכמים הקואליציוניים/ראובן קסטרו

אתמול נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו פעמיים. בפגישה השנייה, שנמשכה זמן קצר ונשמרה בחשאיות עד סיומה, השתתפו גורמי המקצוע ממשרדי האוצר והתקשורת ושר התיירות יריב לוין שכבר בשבוע שעבר ניסה לסייע במציאת פתרון לפער בין דרישת נתניהו שתאגיד השידור הציבורי לא יקום, ועמדת שר האוצר שמתעקש שיקום כמתוכנן. הפגישה לא הניבה הסכמות, ולדברי גורם המעורה בפרטים, מכשולים משפטיים מונעים פשרה.

מדובר בפגישה שנייה של נתניהו וכחלון לאחר עשרה ימי נתק, ולמרות שאין עדיין הסכמות בסוגיית התאגיד, כפל הפגישות מסמל שהסתיים הנתק וכי ישנו דיאלוג בניסיון למצוא פתרון. בין היתר, בימים האחרונים נבחנו מתווים לשילוב של חלקים מרשות השידור בתוך התאגיד, הדחת ראשי התאגיד, הגברת והחמרת הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש שמקדם נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
חוזרים לדבר. נתניהו וכחלון/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

עד כה, מגבלות משפטיות הקשו על מציאת כל פתרון שיספק את שני הצדדים וגם לוחות הזמנים עד לעליית התאגיד בסוף אפריל. לפי ההערכה בקואליציה כל ניסיון למזג את התאגיד ורשות השידור ידרוש דחייה בהפעלת התאגיד, אך בסביבת כחלון אמרו בימים האחרונים כי אינו מסכים לדחייה.

לדברי גורם בקואליציה, הצדדים ממתינים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע להבנות שנמצאות על השולחן, שנתקלות בהתנגדות שעיקרה נוגע לחוק התקשורת שמקדם נתניהו. לפי החוק, תוקם מועצה מפקחת אחת על השידורים המסחריים והציבוריים, והתאגיד יוכפף לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully