וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגו אדם כי רצה שקט": אב ובנו שדקרו למוות את שכנם נידונו למאסר

28.3.2017 / 15:55

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 16 שנות מאסר על אליהו קריספל ושש שנים על בנו מוטי בגין הריגה וסיוע להריגה. השניים דקרו את שכנם במגדל העמק ב-2015, לאחר שביקש מהבן שיפסיק להרעיש בנהיגה פרועה בטרקטורון. "הם התנפלו על הקורבן בצוותא"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

אליהו ומוטי קריספל, אב בן 54 ובנו בן ה-23, נידונו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת ל-16 שנות מאסר ושש שנות מאסר בהתאמה בגין הריגה וסיוע להריגה, באירוע שבו נדקר למוות אנדריי ניפומשצ'י ממגדל העמק, לאחר שירד מביתו לדרוש שיהיו מהשניים להיות בשקט בשעת לילה. בנוסף לעונש המאסר, חויב האב בפיצוי של 200 אלף שקל לאלמנתו של ניפומשצ'י ולילדיו, ובנו חויב בפיצוי של 50 אלף שקל.

בנימוקי השופטים התייחסו לנסיבות התקרית שאירעה ב-2015 ולמניעיהם של האב והבן. "הנאשמים קיפדו חיי אדם, אב למשפחה, שכן, אשר לא פגע בהם, פרט לכך שהביע זעמו על הנאשם שהפעיל כלי תעבורה רעשני מסוג טרקטורון, אשר יצר רעש בשכונת מגורים וטרד את מנוחת בתו התינוקת, שנמה את שנתה", נכתב.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהלת בית הספר שנדקרה בלוד: "עם סכין כזאת לא מגיעים לגנוב רכב"
"את רצחת את אמא": העדויות שהובילו לזיכוי האדריכל מרצח אמו
שני סטודנטים ישראלים לרפואה נהרג בתאונה ברומניה; שלושה נפצעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לו היה רצונם רק להזהיר את המנוח, לא היו מצטיידים בסכינים". אליהו ומוטי קריספל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התנהלותם של הנאשמים מעידה על עצמה, כי ערך שלום גופו של האדם אינו בראש מעיניהם. לו אכן היה רצונם רק להזהיר את המנוח, לא היה מקום כי יצטיידו בסכינים. אף לא הייתה כל סיבה שבעולם להגיע אל הקורבן, ותוך שהם מצוידים בכלי נשק קר, לאחר שהוא השליך מידו את המוט שבו אחז כאשר ירד מביתו".

עוד פירטו השופטים כי "השניים התנפלו על קורבנם בצוותא, תוך שהם דוקרים אותו בחלקי גוף שונים: בשכמו, בזרועו, בירכו השמאלית, וכן חתכוהו בצווארו ובמקומות שונים בגופו. נסיבות אלה אינן מותירות פתח לקבלת טיעוני הסניגורים, כאילו המנוח היה בעל גוף, איש חזק ומאיים שהטיל פחדו על שני הנאשמים".

עו"ד מיכה גבאי שייצג את הבן מסר כי "יש להצטער על התוצאה הטרגית של המעשה אך העונש שנגזר על מרשי מדבר בעד עצמו. מרשי נקלע בזמן הלא נכון למקום הלא נכון ופרט לאירוע יחידי זה, שהינו אירוע חריג בחייו, מרשי הינו נורמטיבי לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אנדריי נפומשצ'י, נרצח בדקירה במגדל העמק. נובמבר 2015. רפרודוקציה
"זה היה רצח מתוכנן". נפומשצ'י/רפרודוקציה

מחקירת המשטרה עלה כי הבן נהג לנסוע בטרקטורון לאורך הרחוב, כשהוא מפריע למנוחת שאר הדיירים. ניפומשצ'י ירד לרחוב במטרה לבקש ממנו להפסיק את הרעש הרב, ובין השניים התפתח עימות מילולי חריף, אשר בסופו כל אחד חזר לביתו.

לאחר זמן קצר שבו השניים לאותו המקום, כאשר לאותה הפגישה הגיע מוטי באביו, אליהו. ניפומשצ'י הגיע לפגישה כשהוא חמוש במוט ברזל ואילו השניים אחזו בכמה סכינים. "הם חיכו לו עם סכינים ברחוב – וקראו לו לרדת מלמטה", אמר בן משפחתו של ההרוג לאחר האירוע, והוסיף שלדעתו "זה היה מתוכנן".

העימות ארך שניות אחדות בלבד, שבמהלכן ניפומשצ'י נדקר מספר פעמים בגופו והתמוטט על המדרכה – שם נקבע מותו בתום מאמצי החייאה של חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה. האב והבן לא נפגעו במהלך התקרית.

הארכת מעצר לאב ובנו החשודים ברצח אדם שהעיר להם על רעש טרקטורון, בימ"ש השלום נצרת, 25 בנובמבר 2015. ערן גילווארג
"חיכו לו עם סכינים ברחוב". הנאשמים בדיון להארכת מעצרם, נובמבר 2015/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully