וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרלמנט באוקראינה: "2% יהודים מחזיקים ב-80% מהשלטון"

רומן רייב

27.3.2017 / 17:50

נדיה סבצ'נקו, טייסת קרב לשעבר שהוחזקה בשבי הרוסי ושוחררה, שיגרה לאחרונה שורת אמירות בעלות אופי אנטישמי ועוררה סערה. "אין לי כלום נגד יהודים, אני לא אוהבת ז'ידים (כינוי גנאי ליהודים)", טענה בריאיון לטלוויזיה הממלכתית

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

"אין לי כלום נגד יהודים, אני לא אוהבת ז'ידים (כינוי גנאי ליהודים במזרח אירופה – ר"ר)", כך אמרה אמש (ראשון) חברת הפרלמנט האוקראינית נדיה סבצ'נקו, במהלך ריאיון בטלוויזיה הממלכתית באוקראינה. סבצ'נקו, טייסת קרב לשעבר שהוחזקה במעצר ברוסיה במשך שנתיים, שיגרה לאחרונה כמה אמירות בעלות אופי אנטישמי ועוררה סערה במדינה.

בריאיון אחר שהעניקה ברדיו בשבועות האחרונים היא נשאלה בשידור על ידי אחת המאזינות: "מדוע היום לא מדברים על כך שהיום באוקראינה יש כיבוש יהודי? פעם היה כיבוש מונגולי, פולני והיום יהודי?". סבצ'נקו השיבה לה:" כן, לא מרבים לדבר על זה אבל היום אין הרבה דם אוקראיני בשלטון".

בריאיון אמש היא התבקשה להתייחס לטענה כי דבריה אנטישמיים. "אין היום אנטישמיות באוקראינה", קבעה אך הוסיפה: "2% יהודים מחזיקים ב-80% משרות בכירות בשלטון". הקהילה היהודית במדינה גינתה בחריפות את דבריה.

לקריאה נוספת:
הטייסת האוקראינית הושבעה לפרלמנט: "לשחרר את אסירי הקרמלין"
אוקראינה: הטייסת הכלואה ברוסיה שוחררה במסגרת חילופי שבויים
רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"

נדיה שבצ'נקו, הטייסת ששוחרה מהשבי ברוסיה, מושבעת כחברת פרלמנט באוקראינה, 31 במאי 2016. רויטרס
הוחזקה בשבי ברוסיה. סבצ'נקו בפרלמנט/רויטרס

סבצ'נקו נחשבת לאחת הפוליטיקאיות הפופולריות ביותר במדינה וזוכה להערכה ציבורית נרחבת. עם שחרורה מהשבי, היא התקבלה באוקראינה כגיבורה ואף הוענק לה צל"ש על ידי הנשיא פטרו פורושנקו. עורך דינה של סבצ'נקו, יהודי בעצמו שהגן עליה בעבר במשפט ברוסיה, טען כי "היא לא אנטישמית".

אדוארד דולינסקי, יו"ר ועדת יהודי אוקראינה, מסר בתגובה לוואלה! NEWS: "התבטאויותיה של שבצ'נקו מצביעות על שפה של שנאה ואנטישמיות טיפוסית. אנחנו מתכוונים לפנות לפרקליטות המדינה כדי לדרוש שיחקרו אותה בחשד לגזענות". הוא הביע דאגה על חוסר הגינוי או ההתייחסות מצד השלטון.

לאחרונה רוחשות בציבור האוקראיני טענות נגד השלטון המקומי והמרכזי והאשמתם בשחיתות שלטונית רחבה. נשיא אוקראינה, ראש הממשלה ורבים מאנשי הפרלמנט וראשי אזורים וערים באוקראינה הם יהודים או חצי יהודים, דבר המעצים את תיאוריות הקונספירציה האנטשימיות בקרב אזרחים רבים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully