וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסת האוקראינית הושבעה לפרלמנט: "לשחרר את אסירי הקרמלין"

31.5.2016 / 20:29

נדיה שבצ'נקו, שחזרה לארצה מרוסיה בעסקת חילופי שבויים, הפכה לחברת פרלמנט וקראה לממשלה בקייב לפעול להשבת יתר האסירים הפוליטיים בשכנה ממזרח. "חייבים להחזיר כל אסיר ואסיר"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הטייסת האוקראינית נדיה שבצ'נקו, שהוחזקה במעצר ברוסיה במשך שנתיים לפני ששוחררה בשבוע שעבר, הושבעה היום (שלישי) כחברת פרלמנט. שבצ'נקו, שנבחרה כמחוקקת ב-2014 בזמן שהייתה כלואה, אמרה לעמיתיה בקייב כי היא תשים בראש סדר העדיפויות שלה את שחרורם של יתר אזרחי המדינה העצורים בשכנה ממזרח. אוקראינה מגדירה אותם כאסירים פוליטיים.

"אתם חייבים להחזיר כל אסיר ואסיר", אמרה שבצ'נקו בת ה-35 לפני ששרה את ההמנון הלאומי. היא פרשה משירות צבאי סדיר ושירתה ביחידת מתנדבים במזרח המדינה כשנתפסה על ידי בדלנים פרו-רוסים ביוני 2014. היא הועמדה לדין ברוסיה והורשעה בחודש מרץ האחרון במעורבות בהרג שני עיתונאים רוסים במזרח אוקראינה, טענה שהיא הכחישה מכל וכל.

לקריאה נוספת בנושא
אוקראינה: הטייסת הכלואה ברוסיה שוחררה במסגרת חילופי שבויים
נשיא אוקראינה: סיכמתי עם פוטין על שחרור הטייסת הכלואה

נדיה שבצ'נקו, הטייסת ששוחרה מהשבי ברוסיה, מושבעת כחברת פרלמנט באוקראינה, 31 במאי 2016. רויטרס
שבצ'נקו מושבעת כחברת פרלמנט באוקראינה/רויטרס

שבצ'נקו התקבלה בשבוע שעבר כגיבורה עם חזרתה למדינה, לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק לה חנינה כחלק מעסקת חילופי שבויים בין שתי המדינות. בסוף נאומה היום, היא הסירה כרזה מעל דוכן הנאומים שבה הופיעה תמונה שלה במשך כמה חודשים. היא החליפה אותה באחת שבה הוזכרו כמה שבויים אחרים וקרא לשחרורם של "אסירי הקרמלין".

הטייסת היא חברת מפלגתה של ראשת הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו, שפרשה בחודש פברואר האחרון מהקואליציה השלטת. הפופולריות שלה עשויה להפוך אותה לחברת פרלמנט משפיעה והיא אף הצהירה כי היא תרצה לשרת את ארצה בכל דרך שהיא – כולל בתור נשיאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully