וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 עצורים בפרשת עבירות מין במגזר החרדי שהוסתרה מהמשטרה

27.3.2017 / 12:34

במבצע מיוחד נעצרו 22 החשודים שמעשיהם לא דווחו לרשויות. על פי החשד, במגזר החרדי התקבל מידע לגבי החשודים ונקבע עונשם בהליך משפטי פנימי שמנע את מעורבות המשטרה. המקרים ופרטי החשודים תועדו בעשרות פנקסים

צילום: דוברות משטרה

22 תושבי ירושלים, בית שמש, בית"ר עילית ובני ברק נעצרו הבוקר (שני) בחשד לעבירות מין בקטינים ונשים שלא דווחו למשטרה ולרשויות הרווחה. מעצרם של החשודים, שגילם נע בין 20 ל-60, התאפשר הודות לסיומה של חקירה סמויה.

לאחר איסוף הממצאים וכשבידי השוטרים צווי מעצר וחיפוש, פשטה המשטרה על בתיהם של החשודים. הם הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה ונחקרים בחשד לביצוע העבירות בשנתיים האחרונות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חיסול בכיר חמאס: אחרי חסימת המעברים – חמאס סגר את המרחב הימי
קורץ לנתניהו? גלנט מסרב לגבות את כחלון בשיא המשבר הקואליציוני
איומים בפצצות וקריאה למוות: "הבן שלי לא יישבר מהמפגינים החרדים"

ראשוני. 22 תושבי ירושלים, בית שמש, בית"ר עילית ובני ברק נעצרו בחשד לעבירות מין בקטינים. מערכת וואלה! NEWS
גיל החשודים נע בין 20 ל-60. רגעי המעצר, היום/מערכת וואלה! NEWS

ראשיתה של החקירה היא באיסוף מידע ממוקד שהצביע על פעילות בתוך המגזר החרדי למען "טוהר המגזר". אותה פעילות, כך לפי החשד, היא לנסות ולסגור חשדות לעבירות מין בהליך פנימי כדי למנוע את העברת התלונה לטיפול המשטרה.

על פי החשד, גורמים במגזר קיבלו מידע על אנשים שפגעו מינית ופתחו נגדם בהליך פנימי שבסופו נקבע מה יהא על אלו שביצעו את העבירות ומה יהיה העונש. כך או כך, התלונה לא הועברה לידי המשטרה וברוב המקרים אותם חשודים קיבלו טיפול כזה או אחר אצל גורמים בקהילה.

שיטה זו, כך לפי החשד, הונהגה כלפי עשרות אנשים שפגעו מינית, חלקם בהזדמנויות רבות וחלקם כלפי קורבנות רבים, בהם גם ילדים. אותם גורמים במגזר ניהלו רישום מסודר על המקרים ופרטי המעורבים בעשרות פנקסים שנתפסו על ידי המשטרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חרדים הפכו ניידת משטרה בבית שמש, אפריל 2016. ספק 500
ניידת הפוכה בבית שמש, 2016/ספק 500

עם תחילתה של הפשיטה המשטרתית על בתי החשודים ומעצרם, החלה התגודדות חרדים סביב כוחות המשטרה. חלקם ניסו לשבש את ביצוע המעצרים, חלקם ידו אבנים לעבר השוטרים, חלקם השליכו חפצים לעבר השוטרים ואחרים קראו קריאות גנאי. במהלך המהומות, שני חלונות של ניידות נופצו מאבנים.

במשטרה ציינו כי "במסגרת החקירה נחשפה פעילות פנימית שבה חשודים עשו דין לעצמם והם אלו שאספו המידע וניהלו מעין הליך פנימי וקבעו מה העונש. על ידי כך, החשודים המשיכו לנהל את חייהם מבלי לשאת בדין בגין מעשיהם החמורים וזאת לצד עשרות הקורבנות שלא קיבלו טיפול בהתאם למצבם. חשיפת הפרשיה, מעצר החשודים והבאתם לדין יש בו בראש ובראשונה מניעת פגיעה נוספת בקורבנות ומתן סיוע להם, ובמקביל העמדה לדין של החשודים, נגדם תפעל המשטרה למצות הדין בגין עבירות המין המיוחסות להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully