וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל בניין בן 50 נהרג מקריסת בטונדה בכניסה לקריה בתל אביב

26.3.2017 / 11:37

תאונת עבודה קטלנית עשירית מתחילת השנה: פועל שעבד באתר בנייה בדרך מנחם בגין מצא את מותו לאחר שקיר בטון נפל עליו. משרד העבודה והרווחה הוציא צו הפסקת עבודה לאתר. בקיבוץ זיקים נפצע בינוני פועל בן 30 מנפילה מגובה רב

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

פועל בניין נהרג הבוקר (ראשון) בתל אביב מקריסת בטונדה באתר בנייה בכניסה לקרייה, בדרך מנחם בגין. כוחות הצלה שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הפועל, בן 50. זהו המקרה העשירי מתחילת השנה של מוות בתאונת עבודה.

מחקירה ראשונית של משרד העבודה והרווחה, עולה כי ארון בטון המיועד להסתעפות החשמל קרס על הפועל. מפקח מינהל בטיחות במשרד הגיע לזירה והוציא צו הפסקת עבודה לאתר.

בהמשך הבוקר נפל פועל בן 30 מגובה באתר בנייה סמוך לקיבוץ זיקים. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון במצב בינוני.

קיר בטון נפל על עובר אורח והרג אותו ליד בסיס הקריה בתל אביב, 26 במרץ 2017. מגד גוזני
זירת התאונה, הבוקר בכניסה לקרייה/מגד גוזני

כונן על אופנוע מגן דוד אדום, ערן כרמל סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות ה-50 לחייו כשהוא נלכד מתחת לחפץ הכבד שנפל ופגע בו. הוא היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעות קשות ביותר ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

לפני כשלושה שבועות נהרג פועל באתר בנייה בגני תקווה, לאחר שנפגע בראשו מקורה שנפלה מעגורן. משרד הרווחה פרסם בתחילת החודש תוכנית עבודה לשנה הקרובה, וציין שב-2016 נהרגו 30 בני אדם בתאונות עבודה, בעוד שבפועל מספר ההרוגים עמד על 48.

במסגרת יעדי המשרד, הוצב במרכז קידום הבטיחות והבריאות התעסוקתית בענפים עתירי סיכון. בין היתר, הציבו במשרד את אישור הצו להגברת האכיפה בבטיחות בעבודה והקמת מערך לטיפול בעיצומים כספיים; אכיפה מוגברת של נושאי בטיחות באתרי בנייה; קידום בריאות עובדים החשופים לגורמי סיכון כימיים במפעלים וביצוע הכשרות ייעודיות למנהלי עבודה בבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully