וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום הכדורגל יתגשם: עדן סבל מגידול סרטני - אך ניצל מכריתת רגלו

26.3.2017 / 11:00

עדן אבו יונס בן ה-15, כדורגלן חובב, סבל מכאבים ומנפיחות באזור האגן. לאחר בדיקות נמצא כי הוא סובל מגידול אגרסיבי. צוות של 25 אנשי רפואה תכנן את הניתוח המורכב, שנמשך 17 שעות והסתיים בהצלחה מסחררת. "יש לנו את כל הסיבות להיות אופטימיים", אמר ראש הצוות

צילום: נתנאל אייזיק, דוברות רמב"ם

עדן אבו יונס, בן 15 מסכנין, חולם להפוך לכדורגלן מקצועי כשיגדל. מאז שהיה ילד הוא שיחק בקבוצת הנוער של עיר מגוריו, סכנין, והכדור והמדים היו חלק בלתי נפרד מחייו. בחודשים האחרונים עומדת לצד עדן נבחרת נוספת, מלבד זו שהוא משחק עבורה. מדובר בנבחרת הצוות הרפואי של בית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, אשר שמה לה למטרה לנצח את הסרטן האגרסיבי שתקף את הנער ואיים לסכל את חלומו.

לפני כמה חודשים הרגיש אבו יונס נפיחות באזור המפשעה. מהר מאוד הופיעו גם כאבים לא ברורים והוא הופנה להמשך בירור אצל רופאים בקהילה ולאחר מכן ברמב"ם. הבדיקות העלו כי הוא סובל מגידול ממאיר ואגרסיבי באזור האגן. הגידול, כך הסתבר, החל בעצמות האגן וצמח משם אל הירך ואל תוך האגן עצמו. ממדיו של הגידול, שהגיע לגודל של 19 ס"מ, היו כה גדולים עד שהוא דחק הצידה את שלפוחית השתן ושאר המבנים הממוקמים באזור האגן, תוך שהוא חולש על יותר ממחצית האזור.

עוד בוואלה! NEWS:
חולת הפרקינסון שרוצה לשבור את קשר השתיקה בקרב החולים הצעירים
דוח: עלות הענקת שירותי בריאות למבקשי מקלט ב-2016 - 76 מיליון שקל
אב לתינוק איים על אחות בבית החולים אסף הרופא – ונעצר

עדן אבו יונס מסכנין עבר ניתוח להסרת גידול מרגלו. נתנאל אייזיק, דוברות רמב", מערכת וואלה! NEWS
חולם להיות כדורגלן. אבו יונס/מערכת וואלה! NEWS, נתנאל אייזיק, דוברות רמב"

בפני הרופאים ברמב"ם עמד אתגר לא פשוט; מצד אחד, מדובר בגידול אגרסיבי שסיכן את חיי הנער. מהצד האחר, מדובר בנער צעיר, ספורטאי, שכל החיים לפניו ויש לקחת בחשבון את איכות החיים שתהיה לו בשנים שעוד יבואו. הצוות הרפואי החליט לנקוט פתרון של ניתוח מורכב במטרה להסיר את הגידול הענק בשלמותו, זאת, מבלי לכרות את הרגל וחלקים נרחבים מהאגן, כפי שנהוג לעשות במקרים מסוג זה, וכן מבלי לפגוע במבנים העדינים והחשובים שמקיפים את הגידול.

במשך חודשיים עמל צוות רב-תחומי שכלל כ-25 אנשי רפואה, ובהם מומחי ילדים בתחום האורתופדיה, הכירורגיה, ההרדמה, אונקולוגיה, טיפול נמרץ, רדיו-אונקולוגיה, פתולוגיה, דימות רפואי וכן צוותים סיעודיים ייעודיים, על תכנון ההליך הניתוחי המורכב. הם בחנו תרחישים אפשריים, הכינו את מערך הניתוח לפרטי פרטים והתכוננו למשימה שנראתה במובנים רבים כמעט בלתי אפשרית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עדן אבו יונס מסכנין עבר ניתוח להסרת גידול מרגלו. נתנאל אייזיק, דוברות רמב", מערכת וואלה! NEWS
צוות הרופאים עמל על המשימה שנראתה בלתי אפשרית. צילום רנטגן של אבו יונס/מערכת וואלה! NEWS, נתנאל אייזיק, דוברות רמב"

לפני כשלושה שבועות נערך הניתוח, ונמשך יותר מ-17 שעות. בזה אחר זה נכנסו הרופאים השונים, כאשר המבצע הכירורגי העדין נמשך שעות ארוכות. במהלך הניתוח הוסר הגידול, תוך הקפדה על הסרת השוליים שלו, ככל הניתן, מבלי לפגוע ברקמה בריאה, בעצבים ובכלי דם עדינים, במערכות ובמבנים החשובים לתפקודו של אבו יונס לאחר הניתוח. לאחר מכן שוחזר מפרק הירך השמאלי, שאותו נאלצו הרופאים להסיר. בעזרתו של מפרק מלאכותי מיוחד חובר מחדש הירך אל האגן ובהמשך חוברו יתר הרקמות הרכות, כלי הדם החיוניים והעור. בתום הניתוח הועבר אבו יונס למחלקת טיפול נמרץ, שם שהה כמה ימים ולאחר מכן הושם להמשך השגחה במחלקה הכירורגית.

עדן אבו יונס מסכנין עבר ניתוח להסרת גידול מרגלו. נתנאל אייזיק, דוברות רמב", מערכת וואלה! NEWS
יונס במשחק כדורגל/מערכת וואלה! NEWS, נתנאל אייזיק, דוברות רמב"

בראש כוח המשימה עמד ד"ר דודי ניקומרוב, אורתופד בכיר ברמב"ם, והיחיד בארץ שמחזיק בהתמחות מיוחדת לטיפול בגידולים אונקולוגיים של מערכת השלד והשרירים בילדים. "האתגר היה לתת מענה רפואי שיהיה בטוח מבחינה אונקולוגית, אבל יאפשר לנער הצעיר להמשיך ולהיות פעיל ככל הניתן", הסביר ד"ר ניקומרוב, "מדובר בניתוח מאוד מורכב מבחינה כירורגית, לאור הממדים וההיקף של הגידול והמיקום הבעייתי שלו. הניתוח נמשך זמן רב ודרש התערבות של מומחים מתחומים שונים, כולם פעלו יחד כמו תזמורת מתוזמנת היטב. למרות שהלכנו על חבל דק, בזכות שיתוף הפעולה המקצועי הצלחנו לעמוד במשימה הלא פשוטה, והתוצאות משביעות רצון".

"השאיפה - שיחזור לבעוט בכדור"

ד"ר רן שטיינברג, מנהל המחלקה הכירורגית לילדים, אשר היה שותף למאמץ הניתוחי, אמר: "מדובר בצוות בן כ-25 אנשים שהיו שותפים לטיפול בנער אחד. החל מהטיפול האונקולוגי והסיעודי שלפני הניתוח, דרך המבצע המורכב שהיה בחדר הניתוח, ועד הטיפול שאחרי. כולם התגייסו למען הנער שרצה להמשיך ולעמוד על הרגליים. בעיני זאת המוטיבציה הכי טובה שיכולה להיות לנו כרופאים".

המאמץ אכן השתלם; שבוע ימים לאחר הניתוח, אבו יונס הצעיר כבר עמד על רגליו. ימים ספורים לאחר מכן הוא עשה צעדים ראשונים עם קביים ואף טיפס במדרגות. בימים אלו הוא ממשיך את הטיפול התומך במסגרת המערך ההמטו-אונקולוגי ברמב"ם, כאשר הוא מגיע תמיד לבוש במדי קבוצת הכדורגל שלו.

עדן אבו יונס מסכנין עבר ניתוח להסרת גידול מרגלו. נתנאל אייזיק, דוברות רמב", מערכת וואלה! NEWS
אבו יונס עם משפחתו ועם רופאו/מערכת וואלה! NEWS, נתנאל אייזיק, דוברות רמב"

יחד עם הוריו מורד ופדהא ואחיו הצעיר, הגיע השבוע אבו יונס לביקור שגרתי בבית החולים ובני המשפחה פגשו את ד"ר ניקומרוב או כמו שהם קוראים לו בחיבה – ד"ר דודי. "עדן הוא שחקן כדורגל", אמר האב מורד לרופא שטיפל בבנו. "השאיפות שלנו שהוא יחזור לבעוט בכדור והתוצאות של הניתוח מאוד משמחות אותנו. במחלה הזאת אתה צריך לעמוד על הרגליים ולא להתכופף. צריך שהולכים להילחם עד הסוף".
"הוא עונה על כל הציפיות הטובות ביותר שלנו", סיכם ד"ר ניקומרוב, "תפקודית הוא הולך ואפילו מסוגל ללכת בלי קביים. אנחנו מתעקשים שימשיך להיעזר בקביים בשלב הזה כדי לא להעמיס על הרגל", הוא מסביר בחיוך. "גם מבחינה אונקולוגית הניתוח הצליח. השוליים של הגידול שהוציא היו נקיים ובשילוב עם הטיפול התרופתי, יש לנו את כל הסיבות להיות הכי אופטימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully