וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קהילת העברים מדימונה פנה ללשכת בנט - וזכה לתגובה פוגענית

יאיר ישראל פנה לשר החינוך בבקשה שיסייע לחברי הקהילה להתאזרח בישראל, וסיפר בין היתר כי הותקף על ידי שוטר מג"ב. להפתעתו, התגובה ממשרד החינוך כללה את המילה הפוגענית "כושים": "אם אנשי משרד החינוך מדברים כך, מה אפשר לצפות מאחרים?". לשכת בנט: "נבדוק את העניין"

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ
" הכול מתחיל בחינוך". בנט/הארץ, אמיל סלמן

יאיר ישראל, המשתייך לקהילת העברים מדימונה, פנה שלשום (שישי) לשר החינוך נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו, וביקש שיעזור לקהילה להשיג אזרחות לחבריה. תגובת צוותו של בנט שהגיעה למחרת הכילה את מילת הגנאי "כושים".

בפנייתו הראשונית תיאר יאיר מקרה שבו הותקף לדבריו על ידי שוטר מג"ב. "בחיים לא חשבתי שאגיע למצב כזה, להתעורר עם דמעות בעיניים. התנפצות התמימות והידיעה שאם אני לא אעשה משהו, אף אחד לא יעשה!", כתב ישראל. "הבנתי שזו המלחמה של החיים, שזה הכול או כלום, שהגיע הזמן למהפכה, האנשים שיושבים בכנסת, האנשים שאתם בחרתם לא יעשו כלום, מלבד לקבל את המיסים שכולנו משלמים", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
חליפות שף במקום מדי אסיר: בוגרי קורס הבישול של כלא צלמון
עבודה מועדפת בתחנות דלק תבוטל - לרשימה ייכנסו מקצועות הסיעוד
הרבנות לזוג הסובל משיתוק מוחין: "הוכיחו כשירות שכלית להינשא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבקש תמיכה מעם ישראל". פנייתו של ישראל לבנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו חייבים להילחם למען הבית. הילד שלי, ממש עוד מעט בן 16, יקבל את תעודת הזהות ושם יהיה כתוב – 'לאום לא נקבע'", כתב ישראל. "אני לא מוכן לזה. כאילו שאין לו שייכות למדינה, כאילו שאין לו מקום במדינה הזו".

ישראל סיפר כי קיבל פנייה להגיע לכנסת כדי לפעול לתחילת החקיקה בנוגע לאזרחותם של בני הקהילה. "כמובן שקיבלתי את ההצעה", כתב. "התעוררתי מוקדם עם תחושה שהנה, אולי זה יקרה, אין לי ברירה אלא לדאוג לבן שלי ולילדי הקהילה שיהיו חלק, שיהיו שייכים למדינה, שלא רק יתרמו וישרתו וישלמו מסים כל אזרח אלא יקבלו זכויות כמו כל אזרח. בני נולד כאן, אני לא רוצה שהתמימות שלו תוביל אותו לשום מקום, לשום תוצאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי ראוי ללמד על הכושים העיבריים בדימונה". התגובה מלשכתו של בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל פנה לציבור הרחב בבקשה לתמיכה במאבק. "אני מזמין כל חבר כנסת, כל שר, כל אדם, להביט בעיניים של הבן שלי ולשמוע עד כמה הוא מרגיש חלק", הפציר בגולשים, "עד כמה הוא מעוניין להעניק למדינה, כמה חלומות יש לו, ונראה מי מסוגל להסתכל בעיניו ולהגיד לו שהכל זה רק חלום. אני אגיע לשלב שבו אני אצליח אין לי ברירה, אגשים את החלום של בני, את החלום שלי ושל הקהילה".

תגובתו משרדו של השר בנט הגיעה היום, וישראל הופתע לגלות שהיא בעצמה מכילה מילים פוגעניות. "שלום יאיר, אנו שמחים שבחרת לפנות אלינו. הכול מתחיל בחינוך, רק היכרות אמתית בין אנשים שונים ותרבויות שונות תמנע מקרים כאלה ואחרים להתרחש. בגלל זה יזם השר את ועדת ביטון, כדי להכניס לחומר הלימודים את הדברים שלא היו בה, כמו למשל המורשת של הישראלים בעלי מוצא אתיופי. אולי ראוי ללמד גם על הכושים העבריים בדימונה", נכתב בתגובה.

מלשכת בנט נמסר בתגובה לכתבה: "נבדוק את העניין. אנו מכבדים את כל הקבוצות השונות בחברה הישראלית. אך מוטב גם לאתר וואלה! לבחון את הכתבות הרבות באתר שמשתמשות באותו מינוח בדיוק".

"כשזה מגיע מלמעלה, זה לא ראוי"

יאיר לא האמין למראה עיניו כשקרא את סוף התגובה. "אנחנו פה כבר 40 שנה ואיננו אזרחים. ותמיד משתמשים כלפינו במילים כמו 'כושים' ודברים אחרים", אמר באכזבה. "כשזה מגיע מלמעלה, לקרוא לנו כושים זה לא ראוי. אם אנשי משרד החינוך מדברים עלינו כך אז מה אנחנו יכולים לצפות מאחרים? הגיע הזמן לשים סוף לביטויים הללו".

ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), שנפגש בשבוע שעבר עם ישראל כי לקדם את נושא אזרחות חברי הקהילה, אמר כי "קהילת העברים בדימונה היא חלק מהנוף הישראלי כבר 50שנה. הם ישראלים לכל דבר והם חלק מהתרבות וההוויה שלנו. קהילה ציונית, אוהבת אדם וארץ עם שורשים יהודיים עמוקים".

עוד הוסיף בר: "פגישתי עם יאיר עוררה אצלי צורך חזק להעלות את סוגיית אזרחותם על סדר היום ובכוונתי לפעול על מנת שהמדינה תכיר בהם כאזרחים שוויי זכויות ותעניק להם אזרחות. זה נכון ובעיקר צודק. מדובר בפחות מ-3,000 איש, ואין שום סיבה שזה לא יקרה. עם פתיחת המושב בכוונתי לפעול לשם כך חקיקתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully