וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מועדפת בתחנות דלק תבוטל - לרשימה ייכנסו מקצועות הסיעוד

24.3.2017 / 7:00

השר חיים כץ מקדם תיקון לחוק בנוגע למענק לחיילים משוחררים שמשתלבים בשוק העבודה במקצועות הסובלים ממחסור. החוק החדש ייתן העדפה לכוח עזר בבתי חולים ויסיר את העבודה כמתדלק, בשל העלייה בשימוש בתדלוק עצמי

עובדות תחנת דלק בפתח תקווה, 29 במאי 2016. ראובן קסטרו
צעירות עובדות בתחנת דלק. למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה/ראובן קסטרו

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מקדם תיקון לחוק העבודה המועדפת שיבטל את המענק שניתן לעבודה בתחנות דלק. במקומה, תינתן העדפה לעוסקים בתחום הסיעוד ולכוח עזר בבתי החולים.

בתיקון המוצע, חייל משוחרר יוכל לטפל באדם סיעודי, גם אם אין לו היתר, וזאת בשונה מהמצב היום. בנוסף לכך, ההצעה החדשה מבקשת להרחיב את הזכאות לעובדי סיעוד מעזרה בפעולות היומיומיות גם לסיוע שיקומי וחברתי. כמו כן, מוצע להתאים את היקף המשרה למקובל בענף זה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חקירות סייבר חובקות עולם: כך אותר החשוד באיומים על מרכזים יהודיים
מסתמן: המשטרה תמליץ לפתוח בחקירה נגד ח"כ ניסן סלומינסקי
ארה"ב: שני ישראלים מואשמים בסחר במידע פנים בעסקת מובילאיי

אילוסטרציה: אחות. אורי לנץ
מענק נוסף למי שיתמיד שנה נוספת בתפקיד סיעודי/אורי לנץ

ההחלטה לקדם את תחום הסיעוד התקבלה בשל מחסור כבד בכוח אדם בתחום. לפי ההצעה, נוסף על המענק הרגיל של עבודה מועדפת, מי שיתמיד ויעבוד 12 חודשים נוספים בענף יקבל מענק מוגדל. השר כץ מתכנן לייצר תמריצים נוספים לשימור כוח עבודה איכותי בתחום. מענקים דומים מוענקים למתמידים בתחום הבניין והחקלאות.

עוד נכתב בתיקון לחוק שההחלטה להסיר מרשימת המקצועות המזכות במענק מביטוח לאומי את עובדי תחנות הדלק היא העובדה שרוב הנהגים מעדיפים תדלוק עצמי. כך, שעיקר העבודה הפכה ממתדלק למוכר בחנויות הנוחות – דבר שנוגד את מטרת החוק המקורית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
"עם הכשרה נכונה ותמריצים הולמים נצליח במשימה". השר כץ/ניב אהרונסון

"הסיוע לאנשים חולים הוא עבודת קודש ואנחנו כחברה מחויבים לדאוג בכל הכלים האפשריים לכוח אדם מוכשר, מקצועי ואיכותי שיטפל ביקרים לנו", אמר השר כץ והוסיף: "לכן, הנחיתי על קבוצת תיקונים בחוק העבודה המועדפת שיתאימו למציאות ולצרכים בשטח. ברור לי שלפי התרבות בארץ אין ביקוש מצד צעירים לסיעוד, אבל עם הכשרה נכונה ותמריצים הולמים נצליח במשימה".

חוק העבודה מועדפת קובע כי חייל משוחרר שעבד באחת מבין העבודות הקבועות בחוק בתקופה של שישה חודשים מלאים יהיה זכאי למענק חד פעמי. רשימת העבודות מתמקדת בענפי התעשייה, הבניין, החקלאות והמלונאות שתכליתן לייעד חיילים משוחררים לעבודות יצרניות ובלתי מקצועיות שנחוצות במשק וכאלה הסובלים ממחסור. תכלית נוספת היא העסקת עובדים ישראלים במקצועות שיש בהם נטייה להעסקה של עובדים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully