וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המשטרה תמליץ לפתוח בחקירה נגד ח"כ ניסן סלומינסקי

פרסום ראשון: המשטרה תמליץ להעביר את הבדיקה בעניינו של הח"כ מהבית היהודי, שנמשכה חודשים, לחקירה - לאחר שגורמים בארגון טוענים כי יש מספיק "בשר" בתיק. ההמלצה טעונה את אישורם של היועמ"ש והפרקליטות

צילום: ערוץ הכנסת

המשטרה תמליץ לפתוח בחקירה נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) בחשד לעבירות מין – כך נודע אתמול (חמישי) לוואלה! NEWS. בשבועות האחרונים התנהלה בדיקה, וכעת נודע כי המשטרה תמליץ לעבור מבדיקה לחקירה, שכן גורמים במשטרה טוענים כי יש מספיק "בשר" בתיק כדי לחקור באזהרה. עם זאת, מדובר בהמלצה בלבד, שכן חקירה נגד ח"כ טעונה אישור של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט ושל הפרקליטות.

במסגרת הבדיקה המשטרתית בעניינו נגבו עדויות של רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל והרב איתן אייזמן וכן של גורמים נוספים בסביבתו. אליהו עמד בראש צוות בדיקה של רבנים שבחנו את העדויות שהצטברו נגד סלומינסקי מצד נשים שטענו כי הטריד אותן מינית. את העדויות אספה פעילת הבית היהודי, מפלגתו של סלומינסקי, חגית מוריה-גיבור.

לקריאה נוספת:
פרשת סלומינסקי: רבה של צפת מסר עדות במשטרה
בצל טענות הנשים: ח"כ סלומינסקי השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה
סלומינסקי: "אני מחבק כמקובל בפוליטיקה הישראלית ללא כוונה מינית"

ניסן סלומינצקי באירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ סלומינסקי/ראובן קסטרו

הטענות על הטרדות מיניות מצד סלומינסקי פורסמו באמצע דצמבר, בתחילה ללא ציון שמו. פעילת הבית היהודי, מוריה-גיבור, אמרה אז כי אספה עדויות משמונה נשים שסיפרו על מעשים שלדבריה "מוגדרים בחוק כתקיפה מינית ומגע בכוח מיני לא רצוי. מדובר גם בנשיקה בכפייה וגם מעבר לכך". סלומינסקי פרסם במקביל לחשיפת שמו הודעה שבה הכחיש את הטענות להטרדה מינית נגדו אך הוסיף כי הוא מבין ש"ייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר".

לפני כחודש השעה עצמו סלומינסקי מתפקיד יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, במהלך שלדבריו סוכם עם יו"ר מפלגתו, שר החינוך נפתלי בנט. בהודעה שמסר אז כתב כי הוא "מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully