וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל טענות הנשים: ח"כ סלומינסקי השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה

18.12.2016 / 13:39

חבר הכנסת מהבית היהודי אמר כי הוא משעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט בתקופה הקרובה. "הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת, אם הייתי יודע במי מדובר הייתי מתנצל אישית", אמר. מקורבו: "הוא לא עוזב את התפקיד"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: אביב ארגז.

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי הודיע היום (ראשון) כי הוא משעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט על רקע הטענות כי הטריד מינית כמה נשים. לדברי סלומינסקי, המהלך סוכם עם יו"ר מפלגתו, השר נפתלי בנט, מתוך הערכה לתפקידו ולציבור וכן במטרה לאפשר בדיקה הוגנת. "הוא נשאר לכהן כיו"ר הוועדה, אך לא ינהל אותה בתקופה הקרובה", אמר מקורב לסלומינסקי.

"פניתי הבוקר ליו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, ובתיאום עמו, הודעתי ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, על החלטתי שלא לנהל את ישיבות ועדת חוקה, חוק ומשפט בתקופה הקרובה, מתוך הערכה וכבוד לתפקיד, לחברי הוועדה ולציבור", אמר סלומינסקי. "אני מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו".

סלומינסקי הוסיף ואמר כי הוא מתנצל אם מישהי חשה פגועה כתוצאה ממעשיו, אולם הוא אינו יודע במה מדובר. "אני חש צער עמוק אם התנהגות כלשהי מצדי התפרשה בדרך שונה מכוונתי. לו ידעתי במי מדובר, הייתי מתנצל אישית במלוא עוצמת הכנות האפשרית".

לקריאה נוספת:
סלומינסקי: "אני מחבק כמקובל בפוליטיקה הישראלית ללא כוונה מינית"
לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"
השעיית חבר כנסת מתפקידו על ידי היו"ר? אין דבר כזה

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"חש צער עמוק אם התנהגותי פורשה אחרת". סלומינסקי/נועם מושקוביץ

חברות הכנסת זהבה גלאון, תמר זנדברג ומיכל רוזין (מרצ) התייחסו להחלטתו של סלומינסקי. "ההשעייה העצמית של סלומינסקי מראשות ועדת החוקה היא המובן מאליו, לאור העננה שמרחפת מעליו ומהווה צעד חשוב", מסרו השלוש. "עם זאת, כל עוד סלומינסקי נשאר בכנסת וממשיך לקבל את הגיבוי של סיעתו, זוהי לא יותר מהורדת פרופיל".

"הרמיזה של סלומיאנסקי כאילו אינו יודע במי מדובר על מנת להתנצל היא היתממות במקום לקיחת אחריות על מעשים פליליים ופוגעניים. על בנט ושקד לא להסתפק באמירה לקונית על פנייה למשטרה אלא לפתוח את דלתם כלפי המתלוננות, לתת להם גב ולדרוש מסלומינסקי להתפטר מהכנסת. כל עוד ימשיך סלומינסקי לשמש כחבר כנסת מטעם הבית היהודי זהו כתם שחור על הכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"ההשעייה העצמית היא המובן מאליו"/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

הפרשה התפוצצה בשבוע שעבר לאחר פגישה בין סלומינסקי לרב העיר צפת שמואל אליהו והרב איתן אייזמן מפורום תקנה, שבחנו את הטענות נגדו. פורום הרבנים זימן את הח"כ לשיחה, שבמהלכה עלתה האפשרות שינסח מכתב התנצלות וישעה את עצמו מתפקידיו בוועדות בכנסת.

למחרת אמר הרב אייזמן כי הטענות שהועלו כלפי סלומינסקי הן קשות ומצריכות טיפול. "שמענו את הדברים, הם לא היו קלים לשמיעה. הצגנו בפני הח"כ את הדברים ואמרנו לו שיש שתי אפשרויות, שאחת מהן היא להתנצל ולקחת פסק זמן. היה נראה לנו שהוא רוצה ללכת בדרך זו, ומה קרה באמצע, אם הוא חזר בו או לא - איני יודע. הוא לא הודה בפנינו. אם הדברים נכונים, הם קשים ביותר".

הרב אליהו העריך כי אכן יש דברים בגו. "עצם הדרישה לדרוש התנצלות נובעת מזה שכנראה היה משהו. אני מניח שהוא רוצה פסק זמן לעצמו ולברר איך הגענו למצב הזה", אמר הבוקר בשיחה בגלי צה"ל.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר עם חשיפת שמו של סלומינסקי כי הח"כ צריך לברר את הטענות לעומק בטרם ימשיך בעבודתו הפרלמנטרית. "אני קורא לח"כ סלומינסקי לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת. יש דרכים לקחת פסק זמן", אמר בשיחה עם גל"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully