וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכיר חמאס בעזה והפסד לטראמפ נגד "אובמה-קר": כותרות השבת

משוחרר עסקת שליט, האחראי לעשרות פיגועים, חוסל ביריות ברצועת עזה. חמאס האשים את ישראל; הנשיא טראמפ ביקש למשוך את רפורמת הבריאות שלו כיוון שנידונה לכישלון בהצבעה; צעירים שחטו כבשה במחנה אושוויץ וקשרו עצמם לשער. אלה כותרות השבת

בכיר חמאס חוסל בעזה; בארגון מאשימים את ישראל

בכיר חמאס מאזן פוקהא, מהעומדים בראש "מטה הגדה" ואחרי לעשרות פיגועים, חוסל אתמול (שישי) ביריות בשכונת תל הווא שברצועת עזה, והיום נערכה הלווייתו בהשתתפות אלפים. פוקהא, ממשוחררי עסקת שליט שגורש לרצועה, עומד בראש התנועה האחראית לטרור נגד ישראלים ברחבי הארץ ובכיר בזרוע הצבאית של חמאס. טרם התברר מי עומד מאחורי החיסול, שבוצע באמצעות אקדח עם משתיק קול.

חמאס מאשים את ישראל ומשתפי פעולה עמה באחריות לחיסול. דובר הארגון חוסאם בדראן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הכיבוש הוא האחראי על ההתנקשות של פוקהא. נתניהו יודע שזה לא יעבור בשקט". בהודעת הזרוע הצבאית נמסר כי "הכיבוש יודע שדמם של לוחמי הקודש לא נשפך לשווא. הפשע הזה לא יעבור בשתיקה, והארגון יודע כיצד להגיב לפשע כזה". גם הג'יהאד האסלאמי האשים את ישראל ומסר: "מזהירים את ישראל, החזרה למדיניות החיסולים תשנה את העימות והתגובה מצד ההתנגדות ברצועה תהיה קשה".

פוקהא, במקור תושב העיירה טובאס, מצפון-מזרח לשכם, שוחרר באוקטובר 2011. הוא נעצר בשנת 2002 בעיירה על ידי כוח של יחידה מובחרת בגין מעורבותו בפיגועי התאבדות, בין היתר במירון, שבו נהרגו תשעה בני אדם. נגזרו עליו תשעה מאסרי עולם, אך הוא שוחרר בטרם ריצה אותם, וכמו רבים מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ששוחררו באותה עסקה, הוא גורש לרצועת עזה.

בעזה, יחד עם עבד א-רחמן רנימאת מהעיירה צוריף, הקימו השניים בברכת ראשי הארגון, את "מטה הגדה", גוף שהורכב מיוצאי הזרוע הצבאית תושבי הגדה במקור שגורשו לרצועה. תפקידם היה לעודד ולחזק את התשתית הצבאית של חמאס בגדה ולמעשה להוציא לפועל פיגועים: הם העבירו כספים והוראות לפעילי חמאס בחברון, בטול כרם, בקלקיליה ובכל גזרה אחרת בגדה המערבית, במטרה ברורה – להבעיר את השטח ולייצר הסלמה.

מבוכה לטראמפ: ההצבעה על רפורמת הבריאות נדחתה

דקות לפני שהיתה אמורה להתקיים הצבעה על רפורמת הבריאות שרצה להעביר, ביקש אתמול (שישי) הנשיא דונלד טראמפ מיו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, לבטל את ההצבעה. זאת, לאחר שהבין כי אין בידיו את הרוב הדרוש להעברת הרפורמה, מה שהיה עלול לסיימה בכישלון עבורו. משיכת ההצבעה הגיעה שעות אחרי שטראמפ הציב אולטימטום לנציגי בית הנבחרים, ואמר להם כי היא תתקיים בכל מקרה, עם תמיכתם או בלעדיה.

יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, אמר כי "למעבר ממפלגת אופוזיציה למפלגה שלטון יש כאבי גדילה, ואנחנו מרגישים היום את הכאבים הללו. היינו קרובים להעביר את זה". הוא הוסיף כי דיבר עם הנשיא ואמר לו שמשיכת החוק היא הדבר הנכון לעשות. "כולנו נצטרך לחשוב מה היינו יכולים לעשות טוב יותר. זה יום מאכזב לכולנו. בשורה התחתונה כולנו צריכים לחשוב עם נוכל לשתף פעולה למרות חוסר ההסכמות כדי לגרום לדברים לקרות", הוסיף.

בריטניה תקפה את מועצת זכויות האדם: "מתעלמים מהטרור הפלסטיני"

בריטניה יצאה אתמול (שישי) בהצהרה יוצאת דופן נגד מועצת זכויות האדם, לאחר שהאחרונה אימצה ארבע הצעות החלטה נגד ישראל, בטענה כי היא מתעלמת מהטרור הפלסטיני שהיא מתמודדת עמו. ההצעות שאומצו עוסקות בהכרה ברמת הגולן כשטח סורי כבוש, קריאה לגופים עסקיים להחרים את ההתנחלויות ולמדינות להבחין בין סחר עם ישראל לסחר עם ההתנחלויות, זכות הפלסטינים להגדרה עצמית ומצב זכויות האדם בישראל. מעמדן של ההצעות הוא הצהרתי בלבד.

"אנו מתריעים בפני המועצה לזכויות האדם", נכתב בסיום ההצהרה המדינית הרשמית של בריטניה. "אם דברים לא ישתנו, בעתיד נאמץ מדיניות של הצבעה נגד כל החלטה הנוגעת להתנהגותה של ישראל בשטחי הגולן ובשטחים הפלסטיניים".

השחתה באושוויץ: 14 צעירים כבלו עצמם ושחטו כבשה

14 צעירים וצעירות בשנות ה-20 לחייהם שחטו כבשה אתמול(שישי) במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין, תוך שפשטו את בגדיהם – כך נמסר מהנהלת המוזיאון שבדרום המדינה. לפי הצהרת ההנהלה, הצעירים אף השליכו רימון עשן במגרש החניה של האתר. לוואלה! NEWS נודע כי בהוראת כוחות הביטחון במקום, קבוצות ישראליות נאלצו להישאר במוזיאון הסמוך.

לאחר שחיטת הכבשה, הצעירים קשרו עצמם לשלט "העבודה משחררת" המפורסם שבכניסה למחנה. לפי כלי תקשורת מקומיים, מדובר במפגינים נגד הפעילות הרוסית בחצי האי קרים. הם השתמשו ברחפן כדי לצלם את פעולתם. כוחות משטרה מהעיירה אושווינצ'ם הסמוכה הגיעו למקום ועצרו אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אבל בנירים: שניים ממייסדי הקיבוץ נהרגו בתאונה בדרכם לחתונה

בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול קיבלו אתמול (שישי) את הבשורה המרה על מותה של שניים מוותיקי הקיבוץ, בני הזוג מירה וסם וייסל. השניים, כבני 80, היו בדרכם לחתונת נכדה של אחד מחברי הקיבוץ, וליד גן יבנה התנגשו במשאית ונהרגו.

צוותי הצלה ממרחב לכיש של מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצעו במירה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה בזירה. סם פונה לבית החולים קפלן שברחובות כשהוא בהכרה, עם חבלות בחזה ובבטן, אך מת מפצעיו כעבור שעות אחדות.

חקירת הפיגוע בלונדון: המחבל קיבל הודעות מוצפנות לפני הדריסה

הרשויות בבריטניה חשפו במהלך סוף השבוע כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ביום רביעי השבוע מחוץ לבניין הפרלמנט הבריטי בלונדון קיבל הודעות מוצפנות במכשיר הטלפון שלו כשלוש דקות לפני המתקפה. חאלד מסעוד, אזרח בריטי בן 52, שנולד בשם אדריאן ראסל אג'או דרס למוות שלושה אזרחים, פגע בכ-30 נוספים ודקר למוות שוטר, בטרם נורה בידי שוטר אחר.

שני חשודים נוספים נעצרו בידי המשטרה בבריטניה אתמול, בלונדון ובבירמינגהאם, במה שהוגדר במדינה כ"מעצרים משמעותיים". הרשויות מקוות שההתפחויות האחרונות בפרשה ישפכו אור נוסף על הנסיבות שהובילו את מסעוד, שהסתבך בפלילים לבצע את הפיגוע. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות למתקפה בהודעה שפרסם ביום חמישי.

הקואליציה בהובלת ארה"ב חוקרת הרג 200 אזרחים במוסול

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית פתחה בחקירת טענות על הרג קרוב ל-200 אזרחים בהתקפות אוויריות אמריקניות בשבוע האחרון במעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במוסול, שבעיראק. החקירה מתמקדת בתקיפות שהתרחשו בשבוע שעבר בשכונת ג'דידה שבמערב מוסול - אחת מהן ביום שני והשנייה ביום שישי. הפיקוד המרכזי בצבא הודה כי מטוסיו תקפו באזור, לבקשת צבא עיראק.

התושבים באזור דיווחו על פגיעה בכמה בתים בעיר במהלכן. תושב השכונה אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות "אי-פי" כי יותר מ-137 בני אדם נפגעו בתקיפת אחד המבנים באזור. כתבי הסוכנות דיווחו כי כוחות חילוץ הוציאו מאחד המבנים לפחות 50 גופות.

הותר לפרסום שם השוטר שתועד תוקף נהג משאית פלסטיני בירושלים

שוטר יס"מ שתועד שלשום כשהוא נוגח בראשו של נהג משאית פלסטיני בשכונת ואדי ג'וז בירושלים הוא משה כהן, בן 34, תושב העיר – כך הותר לפרסום בשבת. כהן הודה בחקירתו כי תקף את הנהג, מאזן שוויקי, לאחר שזה פגע לדבריו ברכבו הפרטי. אתמול הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי כהן זומן לשימוע לפני פיטורים. חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטו בתיאום עם עורכי דינו של כהן שלא להאריך את מעצרו והוא נשלח למעצר בית עד ליום שני.

נבחרת ישראל הפסידה לספרד 4:1 במוקדמות המונדיאל

נבחרת ישראל בכדורגל הובסה בליל שבת 4:1 בידי נבחרת ספרד במסגרת המחזור החמישי במוקדמות מונדיאל 2018. ליאור רפאלוב הצליח לכבוש שער בדקה ה-76. בצד ספרד הבקיעו דויד סילבה (13), ויטולו (45), דייגו קוסטה (51) ואיסקו (88). נבחרת ישראל רשמה לזכותה שמונה איומים במהלך המשחק ברחבת היריבה מספרד, מהם שלושה למסגרת. לטובת הספרדים נזקפו 15 איומים מהם שישה למסגרת והכדור זז דקות ארוכות ברחבה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully