וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוק מרוסיה לפני הבחירות: לה פן נפגשה עם פוטין במוסקבה

24.3.2017 / 17:48

נשיא רוסיה אמר כי ארצו אינה מתערבת בבחירות צרפת ברקע החשש שתנסה להשפיע עליהן כפי שעשתה בארה"ב. מנהיגת הימין הקיצוני, שזקוקה לשיפור תדמיתה, הכחישה כי ביקשה סיוע כספי למפלגתה וקראה להסרת הסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שישי) בקרמלין עם מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן ואמר לה כי למוסקבה אין כוונה להתערב בבחירות לנשיאות שיתקיימו בחודש הבא. בפריז וברחבי אירופה חוששים כי רוסיה תנסה להתערב בבחירות בצרפת ובגרמניה במהלך השנה כפי שעשתה בארצות הברית, במטרה לסייע למועמדים המועדפים עליה. במוסקבה מכחישים זאת בתוקף.

פוטין אמר ללה פן כי מוסקבה שומרת לעצמה את הזכות לפגוש איזה פוליטיקאי צרפתי שהיא רוצה, וכי ראש "החזית הלאומית" מייצגת "כוח הולך וגדל בפוליטיקה האירופית". "מובן שאני יודע שקמפיין הבחירות בצרפת נמצא בעיצומו", אמר פוטין. "אנחנו לא רוצים להשפיע עליהן בשום צורה שהיא, אבל אנחנו שומרים את הזכות לקיים שיחות עם נציגים מכל הקשת הפוליטית".

לפי הסקרים, לה פן צפויה לסיים באחד משני המקומית הראשונים בסיבוב הראשון בחודש הבא, כך שהיא תעפיל לסיבוב השני והמכריע בתחילת מאי. עם זאת, שם היא צפויה להיות מובסת בידי מועמד המרכז עמנואל מקרון.

לקריאה נוספת בנושא
ניצחון בעימות, תמיכה מהממשלה: מקרון מתקרב לנשיאות צרפת
סקר בצרפת: מועמד המרכז לנשיאות מוביל לראשונה בסיבוב הראשון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן במוסקבה, 24 במרץ 2017. רויטרס
תומכת בהסרת הסנקציות. לה פן ופוטין/רויטרס

הפגישה עם פוטין עשויה לחזק את תדמיתה של לה פן כלפי חוץ. על אף שהיא פופולרית בצרפת, היא מתקשה לזכות בתמיכה מחוץ לארצה פרט לאלו של מפלגות ימין קיצוני אחרות. דוברו של פוטין אמר לכתבים כי השניים לא שוחחו על האפשרות שרוסיה תסייע כספית למפלגתה, שנקלעה לחקירה פלילית מצד הפרלמנט האירופי בשל עבירות כספיות.

לה פן, שבעבר אמרה כי היא מעריצה את פוטין, מבקרת ברוסיה אחרי שנענתה להזמנתו של ראש ועדת יחסי החוץ של הבית התחתון בפרלמנט לאוניד סלוצקי. במהלך הבוקר, היא הסבירה למחוקקים רוסים מדוע היא מתנגדת לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על מוסקבה בשל מעורבותה במשבר באוקראינה.

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת אף אמרה כי על רוסיה וצרפת להתאחד במאבק נגד הטרור, בדומה למה שאמר בהמשך פוטין הקורא למערב לשלב כוחות במלחמה בארגוני הטרור האסלאמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully