וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון בעימות, תמיכה מהממשלה: מקרון מתקרב לנשיאות צרפת

תוך 24 שעות, רשם מועמד המרכז בבחירות שני הישגים. כשליש מהצופים בעימות הנשיאותי השתכנעו מדבריו, ושרה ראשונה ממפלגת השלטון הכריזה על תמיכתה בו. לה פן תקפה: "לא אומר כלום, ואף פעם לא מחליט"

צלמים זמניים מורשים

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון רשם ב-24 השעות האחרונות שני הישגים משמעותיים, שעשויים לקרב אותו לארמון האליזה עם תום מערכת הבחירות בסוף החודש הבא ובתחילת חודש מאי. מקרון, שמתמודד בראשות תנועת "En Marche!" ("קדימה!") שהקים, הוכרז הלילה (שלישי) כזוכה בעימות הנשיאותי שנערך אמש באוברבייה שבפאתי הבירה פריז, ולאחר מכן, הבוקר, זכה להבעת תמיכה ראשונה משרה בממשלה.

ברברה פומפילי, השרה הזוטרה לענייני אקולוגיה, הפכה הבוקר לראשונה מקרב ממשלתו של איש המפלגה הסוציאליסטית פרנסואה הולנד שחורגת מהקו המפלגתי, אולם שרים נוספים צפויים ללכת בעקבותיה ולהביע תמיכה במקרון, שהיה עד לפני כמה חודשים שר הכלכלה. "לאחר ששקלתי זאת בכובד ראש, החלטתי לתמוך במצע ובמועמדות של עמנואל מקרון", הכריזה בריאיון ל-Info Radio.

עוד בוואלה! NEWS:
חודש לבחירות: נפתחה חקירה רשמית נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת
מפלגת מועמד הימין בצרפת פרסמה קריקטורה אנטישמית נגד יריבו
סקר בצרפת: מועמד המרכז לנשיאות מוביל לראשונה בסיבוב הראשון

הכנות לעימות הנשיאותי בצרפת, פריז, 20 במרץ 2017. רויטרס
המון במקום האחרון. המועמדים לפני העימות, אמש/רויטרס
הכנות לעימות הנשיאותי בצרפת, פריז, 20 במרץ 2017. רויטרס
"מעוותת את האמת". לה פן, אמש/רויטרס

מקרון, בנקאי השקעות לשעבר ויועצו של הנשיא הולנד שמעולם לא התמודד לתפקיד ציבורי נבחר, נחשב בעיני רבים בממשל בפריז כסיכוי הטוב ביותר למנוע ממנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן לנצח בבחירות. בתום העימות שנערך אמש בין חמשת המועמדים המובילים בסקרים, ובו צפו לפחות עשרה מיליון בני אדם – כחמישית מבעלי זכות ההצבעה בצרפת – מקרון זכה במרבית הקולות בסקר דעת קהל.

במרכז העימות בין חמשת המועמדים – מקרון, ראשת "החזית הלאומית" לה פן, מועמד מפלגות הימין פרנסואה פיון, מועמד מפלגות השמאל בנואה המון ומועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון – היו נושאי ההגירה, היחסים עם מדינות האיחוד האירופי, והיחס לאסלאם. "את מעוותת את האמת ומכשילה את המצביעים", הטיח מקרון בלה פן, לאחר שזו טענה כי יש עלייה בפעילות האסלאם הרדיקלי בצרפת.

מקרון המשיך והבהיר כי הוא תומך בלבישת "בורקיני", בגד ים מלא שהולם את הלבוש המוסלמי הדתי השמרני, שהיה במרכז סערה ציבורית בשנה האחרונה. לה פן, מצדה, לעגה למקרון וטענה כי דבריו "ריקים לחלוטין. בכל פעם שאתה מדבר, אתה אומר קצת מזה וקצת מזה, ואף פעם לא מחליט".

פרנסואה ופנלופה פיון בכניסה לעימות הנשיאותי בצרפת, פריז, 20 במרץ 2017. רויטרס
"אולי עשיתי כמה טעויות". פיון ורעייתו, אמש/רויטרס
הכנות לעימות הנשיאותי בצרפת, פריז, 20 במרץ 2017. רויטרס
"מתחייב להיות עצמאי". מקרון ופיון, אמש/רויטרס

29% מהצופים בעימות סברו כי מקרון היה המשכנע ביותר מבין המועמדים, ואחריו מלנשון עם 20%. לה פן ופיון חלקו את המקום השלישי, על פי הסקר של מכון המחקר Elabe, ואילו מועמד הסוציאליסטים המון הגיע למקום האחרון. בסקרי הבחירות הכלליים, מקרון ולה פן מובילים את המרוץ בפער ניכר, אולם כ-40% מהמצביעים הודו כי טרם החליטו למי יעניקו את קולם.

במהלך העימות, המועמדים לא זכו להפוגה מהשערוריות שמלוות את המרוץ. פיון, ראש הממשלה לשעבר שנחקר בחשד להעסקה פיקטיבית של רעייתו במשרה ציבורית, הבהיר: "אולי עשיתי כמה טעויות. יש בי פגמים – למי אין? – אבל אני מנוסה".

מקרון זכה לביקורת על תרומות פרטיות שקיבל עבור קמפיין הבחירות שלו, והמון טען כי מועמד המרכז עשוי להיות נתון ללחצים מצד גורמי בנקאות או תעשייה בשל כך. לכך השיב מקרון כי הוא המועמד היחיד שאינו זכאי לכספי ציבור בשל העובדה שמפלגתו הוקמה רק לפני זמן קצר, והוסיף: "אני מתחייב לא להיות תחת שליטתו של אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully