וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בצרפת: מועמד המרכז לנשיאות מוביל לראשונה בסיבוב הראשון

שר האוצר לשעבר מקרון, שקיבל את ברכתו החשובה של ראש עיריית פריז לשעבר, מחזיק בפער של 1% על לה פן. בסיבוב השני, הוא צפוי למחוץ את מועמדת הימין הקיצוני בלפחות 20%

צלמים זמניים מורשים

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון יגבר על מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן וינצח בסיבוב הראשון – כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (חמישי), שלראשונה מציב את שר האוצר לשעבר במקום הראשון לקראת הבחירות ב-23 באפריל. לפי הסקר של "האריס אינטראקטיב", מקרון יזכה ב-26% מהקולות ואילו לה פן ב-25%, תוצאה שתוביל לסיבוב שני ומכריע ב-7 במאי. שם, לפי כל הסקרים, יביס מקרון את לה פן בלפחות 20%.

בעוד התמיכה במנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" נותרה על כנה בהשוואה לסקר הקודם שנערך לפני שבועיים, מקרון עלה ב-6% אחרי שחשף את המצע שלו וקיבל את תמיכתו של הפוליטיקאי הוותיק פרנסואה ביירו. גם הסקנדלים שאליהם נקלע המועמד השמרני פרנסואה פיון, שחשוד שהעסיק את משפחתו על חשבון כספי הציבור מבלי שעשו את עבודתם, סייעו למקרון בן ה-39.

פיון, ראש ממשלה לשעבר שרץ בתחילה על קמפיין של טוהר מידות עד התפוצצות הפרשות נגדו, זוכה לפי הסקר ב-20% בלבד. אחרי שניצח בפריימריז בנובמבר, הוא נחשב למועמד המוביל להחליף את הנשיא היוצא פרנסואה הולנד, אולם התמיכה בו צנחה בשל החשדות נגדו.

אתמול קיבל מקרון חיזוק נוסף מצדו של ראש עיריית פריז לשעבר ברטראן דלנואה, שעמד בראש הבירה מ-2001 עד 2014. לדבריו, "חיוני לתמוך בכל הכוח במועמד שיכול לנצח את גברת לה פן בסיבוב הראשון".

לקריאה נוספת בנושא
ר"מ צרפת לשעבר ז'ופה ריסק את תקוות הימין: "לא אתמודד בבחירות"
יריביו נפלו כמו זבובים, וטירון חסר ניסיון בדרך לכבוש את האליזה

מועמד המרכז לנשיאות צרפת עמנואל מקרון, 8 במרץ 2017. רויטרס
בדרך הבטוחה לארמון האליזה. מקרון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully