וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 2,000: "מוזס הבטיח לנתניהו ש'יטפל' בבנט תמורת 'חוק ישראל היום'"

לפי הפרסום ב"הארץ", ראש הממשלה אמר למו"ל ידיעות אחרונות כי הוא מעוניין שהבית היהודי תישאר מפלגה קטנה, ומוזס נענה והציג לו כתבה ביקורתית כלפי בנט, שנחשב עד אז יקיר העיתון. לאחר הכתבה כתב יו"ר הבית היהודי: "ynet יורים לי כדור בראש"

צילום: ערוץ 1

(בווידיאו: חקירתו הרביעית של נתניהו)

מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס התחייב בשיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחקרות במסגרת פרשה 2,000 לפגוע בתדמיתם של יריבים פוליטיים – כך פורסם אתמול (חמישי) ב"הארץ". לפי הפרסום, טרם הבחירות הקודמות בשנת 2015 ניהלו השניים שיחות בנוגע לחוק ישראל היום, שיחייב מכירה בתשלום של החינמון. במסגרת שיחותיהם, התחייב נתניהו להעביר את החוק, שיסייע ל"ידיעות אחרונות", ובתמורה מוזס יפעל להשארתו של נתניהו בראשות הממשלה.

עוד פורסם כי מוזס היה מוכן לנקוט צעדים כדי שנתניהו יפעל להעברת החוק: בין היתר, יעסיק עיתונאים מטעם ראש הממשלה בעיתון ויפעל לפגיעה בתדמית של אלו המאיימים על המשך דרכו בראשות הממשלה, בהם – יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. באחת משיחותיהם אמר נתניהו למוזס כי הוא מפלגת הבית היהודי מאיימת על מפלגת הליכוד ולכן עליה להישאר קטנה ככל הניתן אחרי הבחירות. מוזס הבין את בקשת נתניהו ובאחת מפגישותיהם אישר כי יעשה כן.

לקריאה נוספת:
מסתמן: חיקורי דין לגורמים שלהם הציע נתניהו לרכוש את "ידיעות" וערוץ 10
פרסום ראשון: מילצ'ן העיד שוב בארה"ב – נתניהו הופתע בחקירה
מועצת העיתונות ליועמ"ש: פרסם בהקדם את הקלטות נתניהו-מוזס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
ראש הממשלה ומו"ל ידיעות אחרונות לא התכוונתו לממש הבטחותיהם. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

באותה שיחה בין השניים, כך לפי הפרסום ב"הארץ", הראה מוזס את נכונותו לקיים את הבטחתו והציג לראש הממשלה כתבה ביקורתית באתר Ynet כלפי בנט. מדובר בכתבה שפורסמה ב-7 בדצמבר 2014 על מספר מעונות יום לגיל הרך שנבנו תחת כהונתו של בנט כשר הכלכלה – 39 במקום 700, כפי שהתחייב בנט. "הצהרות לחוד ומעשים לחוד", הייתה הכותרת של הידיעה ששובצה בכותרת הראשית של האתר.

בנט הגיב בפוסט בפייסבוק: "אתר Ynet יורים בי כרגע כדור שקר בראש. בתקופה הקרובה תצפו למתקפת עליהום תקשורתית על הבית היהודי בכלל ועליי בפרט". עד אז, נחשב בנט יקיר העיתון "ידיעות אחרונות" שזוכה לסיקור חיובי ואוהד. מקורבים לצדדים אמרו ל"הארץ" כי נתניהו ומוזס לא התכוונו לקיים את הבטחותיהם המרחיקות לכת שהוזכרו בשיחות ביניהם.

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
מוכן לנקוט צעדים לטובת נתניהו. מוזס מגיע לחקירה בינואר האחרון/טליה קדוש

מטעמו של נתניהו נמסר ל"הארץ" בתגובה: "שוב אנו נתקלים בהדלפות מגמתיות שמסלפות את התמונה הכוללת כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו וכדי להפעיל לחץ פסול על הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. מטבע הדברים איננו יכולים להתייחס לפרטים ספציפיים, אבל אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום כי אין כלום".

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את נוני מוזס, מסרו ל"הארץ" בתגובה: "אנו מנועים מלהתייחס לדברים שיכולים להשתמע כקשורים לחקירה, ולפיכך לא נגיב".

פרשה 2,000 עוסקת בחשד כי נתניהו ומוזס רקמו ביניהם הסכם חשאי, ובמסגרתו הראשון יפעל לצמצום תפוצת החינמון "ישראל היום" שנמצא בבעלות מקורבו שלדון אדלסון, ובתמורה יזכה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס. ההקלטות שחשפו את השיחות נמצאו במהלך חקירתו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו.

פרשה נוספת שבגינה נחקר ראש הממשלה היא תיק 1,000. במסגרתו, נחקר החשד כי נתניהו קיבל במשך שנים, באופן שיטתי ועל פי הזמנה, טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים. בין היתר מדובר בסיגרים יקרים לנתניהו, שטען כי בעיה רפואית במערות האף מונעת ממנו לעשן, ובבקבוקי שמפניה ורודה לרעייתו שרה, שמסרה כי מעמדה המקצועי ומבנה גופה שוללים את הטענה כי צרכה כמויות גדולות של אלכוהול. החוקרים התמקדו בקשרים של ראש הממשלה עם המפיק ארנון מילצ'ן ועם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר.

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי החקירה בעניינו של ראש הממשלה תסתיים בתחילת מרץ. ואולם ככל שהזמן חלף, הלכה וגברה ההערכה בארגון כי יידרש זמן נוסף להשלמת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully