וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי התקרית: שלושה לוחמי הנח"ל מואשמים בתקיפת פלסטיני בחברון

23.3.2017 / 23:15

החיילים, שתועדו בספטמבר האחרון מכים ובועטים בפלסטיני שהתנגד למעצרו, נאשמים התעללות בנסיבות מחמירות בעודם שרים שירי מחלקה, צועקים ומקללים. עורכי דינם: "העצור תקף את הכוח, הלוחמים פעלו כנדרש"

חיילים מכים פלשתיני בחברון. GettyImages
השלושה בעטו בו והיכו אותו, תוך שהם שרים שירי מחלקה, צועקים ומקללים/GettyImages

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שלושה לוחמים בחטיבת הנח"ל בגין התעללות בנסיבות מחמירות, לאחר שתועדו מכים פלסטיני בחברון בחודש ספטמבר האחרון. לפי כתב האישום, שהוגש לבית הדין הצבאי דרום, הפלסטיני שהתנגד באלימות למעצרו הובל ברכב יחד עם הלוחמים כשהוא אזוק ועיניו מכוסות. לאחר מכן, השלושה בעטו בו והיכו אותו, תוך שהם שרים שירי מחלקה, צועקים ומקללים.

בתמונות שצולמו נראים החיילים משתלטים על הפלסטיני בגופם. בתמונה אחת נראה לוחם אחד מניף את רגלו לעבר פניו של הפלסטיני בעוד חבריו מסייעים לו ומכופפים את ראשו. בתמונה אחרת, נראה חייל מצמיד את ברכו לפניו של הפלסטיני המוטל על הארץ. בתיעוד נוסף נראה חייל אוחז בצווארו של הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
השוטר שתועד מכה פלסטיני לחוקריו: "טעיתי, אני מתבייש במעשיי"
קוסטה ריקה: ישראלי בן 48 נורה למוות ליד רכבו בסן חוזה
זעם בקואליציה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: "אנטי ציונות בגימנסיה"

חיילים מכים פלשתיני בחברון. GettyImages
"מדובר בלוחמים מצטיינים שפעלו כנדרש במהלך מעצרו"/GettyImages

שניים מהלוחמים מיוצגים על ידי עורכי הדין מהסנגוריה הצבאית רס"ן מירב הרשקוביץ-יצחקי, סרן עומר קנובלר וקמ"ש ליאור אטקין. לדבריהם, "מדובר בלוחמים מצטיינים שפעלו כנדרש במהלך מעצרו של מחבל מבוקש שתקף בפראות את הכוח הצבאי, באירוע שהתרחש לפני חמישה חודשים".

עוד טענו הסנגורים כי "המחבל נעצר בין היתר בשל תקיפת הלוחמים בעת מעצרו. כתב האישום מבוסס על עדות של חייל שחזר בו מהטענות השגויות כלפי הלוחמים. במצב דברים זה, לא היה מקום להגשת כתב אישום ואנו משוכנעים שבית הדין הצבאי לא ייעתר לבקשת התביעה להאריך את מעצרם הסגור של הלוחמים עד לתום ההליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully