וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שתועד מכה פלסטיני לחוקריו: "טעיתי, אני מתבייש במעשיי"

שלומי גבאי ואמרי סדן

23.3.2017 / 21:00

בעקבות פרסום הסרטון שבו תועד נוגח ובועט בנהג פלסטיני ללא סיבה, הודה שוטר היס"מ במעשיו ואף הביע את התנצלותו. בחקירתו טען כי "אחזתי באקדח מחשש שינסו לחטוף אותו". הוא שוחרר למעצר בית עד יום שני. בעבר הוגשה נגדו תלונה בגין תקיפה

צילום: אחמד טוויל

שוטר היס"מ שתועד נוגח בפניו של תושב מזרח ירושלים ומכה אותו ללא סיבה התנצל היום (חמישי) על מעשיו בפני חוקרי המשטרה. "טעיתי, אני מתנצל על מה שעשיתי, אני מתבייש בכך", אמר. השוטר נחקר במשך שעות ארוכות על ידי חוקרי מרחב ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים בבירה, שם הודה כי היכה את הפלסטיני לאחר שזה התנגש ברכב.

"כעסתי על הפגיעה ברכב ואיבדתי עשתונות, זו הייתה טעות", טען השוטר. למרות התיעוד הקשה, בתיאום עם עורכי דינו שי לוי וגיא מימון הוחלט במח"ש שלא להאריך את מעצרו והוא שוחרר למעצר בית עד יום שני. בסרטון המקרה, שצולם על ידי נהג פלסטיני אחר, נראה השוטר והנהג מאזן שוויקי מתווכחים על חניה ועל שריטת רכב, ובשלב מסוים נוגח השוטר בחוזקה בראשו של הפלסטיני ובועט בו, תוך כדי שהוא מקלל אותו.

השוטר סיפר בחקירתו כי ניגש לפלסטיני כאזרח. "לא הייתי עם חולצה של משטרה. האקדח היה איתי מתוקף תפקידי. החזקתי אותו כי חששתי שינסו לחטוף לי אותו ולא כדי לאיים. הייתי שם לבד ומולי היו כמה אנשים ולכן הנחתי יד על האקדח", סיפר בחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: שוטר נוגח בנהג פלסטיני במזרח י-ם - במהלך ויכוח על חניה
הפלסטיני שהותקף בידי שוטר לוואלה! NEWS: "פחדתי שהוא יירה בי"
חייל מתעמר בזקן פלסטיני: כך מלמד תיכון בת"א על פעילות צה"ל בשטחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמונות קשות שפוגעות במשטרה ועושות עוול נוראי לאלפי שוטרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון, נשמע השוטר קורא "מה אתה אומר, אני אשלם על זה? את אימא שלך אני אזיין". ברקע נשמעים כמה מהנהגים שהיו במקום קוראים: "הוא לא עשה כלום". בהמשך הסרטון, שאורכו פחות משתי דקות, השוטר מורה לחבריו של שוויקי, "עופו מפה!", ואף בועט באחד מהנהגים האחרים והודף אותו בחוזקה. כמו כן, נראים שני שוטרי יס"מ נוספים מגיעים לזירה.

"שוטר שנגח באזרח לא יכול להיות חלק ממשטרת ישראל", אמר היום השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך אירוע חנוכת תחנת משטרה בשכונת קריית משה ברחובות. "תמונות קשות שפוגעות במשטרה ועושות עוול נוראי לאלפי שוטרים שנמצאים 24 שעות ביממה בשמירה על אזרחי המדינה. לאף שוטר אין סמכות להפעיל כוח שלא לצורך. שוטר צריך להיות סמל ודוגמה לשמירת החוק".

השוטר, קצין לשעבר ביחידת דובדבן בן 34, משרת זה כמה שנים בתפקידים שונים ביס"מ. הוא מתגורר במרכז הארץ, אב לשני ילדים. לפני כמה שנים הוגשה תלונה נגדו בגין אלימות. התיק נסגר לאחר שלא נמצאו ראיות מספיקות לבסס את האשמה כמתחייב בהליך פלילי. בעקבות הראיות שנאספו בתיק הנוכחי, תישקל פתיחת התיק הקודם לצורך חידוש חקירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במסגרת הפרשה שהכתה גלים ברחבי העולם, נחקרו גם שניים מחבריו של השוטר שהיו במקום. במח"ש צפויים בהמשך החקירה לגבות את עדויותיהם של אזרחים נוספים שהיו עדים לתקרית הקשה ושהשוטר אף הכה אותם.

במחלקה לחקירות שוטרים אישרו את פרטי האירוע ומסרו כי "בתום החקירה שוחרר החשוד למעצר בית. התיק הועבר לבחינת פרקליט לקראת קבלת החלטה בעניינו. צו איסור פרסום הוטל על שמו של השוטר". עוד ציינו כי "אין מסוכנות שנשקפת מהשוטר וכי החשד כי ישבש הליכי חקירה באירוע שתועד בווידאו - נמוך".

עורכי דינו, לוי, מימון וצחי מצרי, מסרו: "הגענו להסכמה עם מח"ש ירושלים כי מרשינו ישוחרר עד ליום שני הקרוב בתנאי מעצר בית. מרשינו משתף פעולה עם היחידה החוקרת. נוסיף כי מצערת העובדה כי פוליטיקאים במדינת ישראל לא לומדים ממקרה למקרה וממהרים להתראיין ממצלמה למצלמה מבלי שהם מכירים את כל חומר החקירה".

עו"ד קובי בן שעיה המייצג את הנהג מסר: "מדובר באלימות קשה לשווא של שוטר במדים פורצת גבולות ללא כל רסן כלפי מרשי .יש להוקיע מכל וכל את הביריונות מתוך משטרת ישראל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully