וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר נוגח בנהג פלסטיני במזרח י-ם - במהלך ויכוח על חניה

מח"ש פתחה בחקירה אחרי פרסום הסרטון, שבו נראה השוטר נוגח בחוזקה בראשו של הנהג במהלך ויכוח ובועט בו, תוך כדי שהוא מקלל אותו. השוטר הושעה מתפקידו. ארדן: "אין מקום להתנהגות פסולה כזו מצד שוטרים"

עריכה: ורד לידני

שוטר יס"מ תועד הבוקר (חמישי) תוקף את מאזן שוויקי, נהג משאית פלסטיני, מול לשכת משרד הפנים בשכונת וואדי ג'וז שבמזרח ירושלים. בסרטון המקרה, שצולם על ידי נהג פלסטיני אחר, נראה השוטר והנהג מתווכחים על חניה ועל שריטת רכב, ובשלב מסוים נוגח השוטר בחוזקה בראשו של הפלסטיני ובועט בו, תוך כדי שהוא מקלל אותו.

"מה אתה אומר, אני אשלם על זה?", נשמע השוטר קורא, "את אימא שלך אני אזיין". ברקע נשמעים כמה מהנהגים שהיו במקום קוראים: "הוא לא עשה כלום". בהמשך הסרטון, שאורכו פחות משתי דקות, נראה השוטר קורא לעבר חבריו של שוויקי, "עופו מפה!", ואף בועט באחד מהנהגים האחרים והודף אותו בחוזקה. כמו כן, נראים שני שוטרי יס"מ נוספים מגיעים לזירה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נער פלסטיני בן 16 נהרג בעימותים עם כוח צה"ל בחברון
חצי שנה אחרי האירוע: חקירה נפתחה נגד 3 חיילים שתועדו מכים פלסטיני
דוח האו"ם: ישראל מפעילה משטר אפרטהייד נגד הפלסטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה אתה אומר, אני אשלם על זה?". תיעוד המקרה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת המקרה, ועל פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, הנהג הוא תושב צור באהר שבמזרח העיר. הסרטון הופץ בהרחבה החל משעות הבוקר בכלי התקשורת הפלסטיניים וברשתות החברתיות.

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולשר הפנים , בדרישה "לעצור מיד את איש האבטחה ולהעמיד אותו ואת שני חבריו, שהצטרפו לחינגת המכות נגד הנהגים, לדין". טיבי שוחח עם הנהג שתיעד את האירוע, וטען כי "זו התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות, ולא של אנשים האמורים לשמור על חוק וסדר".

ח"כ יוסף ג'בארין קרא "לפטר מיד את השוטרים המעורבים". לדבריו, "הנה עוד עדות לברוטאליות של השוטרים וליחס הגזעני והבריוני כלפי התושבים הערבים. השוטרים בשטח מפנימים את המסרים המסיתים של הדרגים הפוליטיים, לפיהם התושבים הערבים הם תושבים סוג ב' או ג', ונתינים חסרי זכויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרטון הופץ בהרחבה ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה גם היא לסרטון, ומסרה: "סתם, מכה אותו בראש ואז מכה את מי שעומד שם. ככה זה נראה, וזה לא צריך להפתיע אף אחד". לטענתה, "במחלקה לחקירות שוטרים עדיין סוגרים תיקים של אלימות משטרתית, נגד ערבים, נגד אתיופים, נגד מפגינים, בנימוק של 'חוסר עניין לציבור', וזו התוצאה".

השר ארדן טען כי "התנהגות שוטר היס"מ שצולם תוקף באלימות תושב מזרח ירושלים היא חמורה ביותר וראויה לכל גנאי". לדבריו, "התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מיידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים, ואני מקווה שמח"ש תמצה עימו את מלוא חומרת הדין בשל התנהגותו הפסולה".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במחוז". על פי ההודעה, "עם קבלת הסרטון, השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מיידי ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה. במקביל החומר הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".

שני כתבי אישום נגד שוטרים בגין תקיפה

בתוך כך, מח"ש הגישה הבוקר שני כתבי אישום בגין תקיפה. בכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, תואר כי שוטר מג"ב, שוטר סיור ומתנדב תקפו צעיר בן 19 בפארק עין גדי בבית שמש, לאחר שהוזעקו למקום בעקבות דיווח על עימותים בין בני נוער. השוטרים סטרו למתלונן, שהכיר את אחד מהם, ובעטו בו. לאחר שניסה להימלט מהם, על פי כתב האישום, הם רדפו אחריו. אחד מהם חנק אותו לכאורה והאחרים היכו אותו באגרופים ובבעיטות לכל חלקי גופו.

בכתב אישום נוסף, תואר כי בלש במשטרת ירושלים תקף חשוד בעבירת פריצה באמצעות מכת ברכיים לאשכיו. לאחר מכן, אזק אותו, בעט בו והכה אותו באגרופים בכל חלקי גופו.

(עדכון ראשון: 10:10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חינגת מכות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully