וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקורב, הסגן או הרב: מי יחליף את איתמר שמעוני?

25.3.2017 / 13:15

חודש לאחר שראש עיריית אשקלון הושעה בעקבות כתב אישום, ומועצת העירייה טרם בחרה לו מחליף. ממלא מקומו אפי מור נחשב המועמד המוביל, ומולו רצים תומר גלאם, שהפגין נגד קשרים רומנטיים בין תושבות העיר לבדואים, ואיש ש"ס יעקב אביטן

עריכה: שמרית גולדשטיין

מועצת עיריית אשקלון צפויה לבחור בקרוב מחליף לראש העירייה המושעה איתמר שמעוני, שהודח מתפקידו בחודש שעבר בגין לאחר שהוגש נגדו כתב אישום. המועמדים המובילים לתפקיד הם אפי מור, ממלא מקומו של שמעוני ומקורבו; איש האופוזיציה שלמה כהן; סגנו של שמעוני, תומר גלאם; ויעקב אביטן, איש ש"ס המשמש רב המועצה האזורית חוף אשקלון.

עד כה, אף מועמד לא צבר את הרוב הדרוש לכהן בתפקיד ראש העיר - 12 חברי מועצה מתוך 23. כל אחד מהמועמדים זוכה לתמיכה של שלושה עד שישה חברים, ושלשום בוטלה ישיבה לבחירת הזוכה לאחר שלא הושגה מראש הסכמה רחבה. "ישנם חברים חשובים ויקרים בקואליציה שהלכו איתנו כברת דרך ארוכה, ואני רואה לנכון לפעול לצירופם למהלך המשמעותי הזה", הסביר מור, "מתוך אחריות ציבורית ורצון לשמור על שלמות הקואליציה, נעשים גם ברגעים אלו ניסיונות להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בין חברי מועצת העיר".

אפי מור, אפריל 2016. שי מכלוף
מגיע להתמודדות כממלא מקום ראש העיר. אפי מור/שי מכלוף

מור, המכהן כיום כראש העיר בפועל, הוא מועמדו של שמעוני וזוכה לתמיכתו. בעבר היה תת ניצב במשטרה, ומאז פרישתו חבר לשמעוני ונחשב לאיש אמונו. הוא הגן על שמו בצל החקירות וכתב האישום, ואף שלא דבק בו רבב פלילי, הוא נחשב בשר מבשרו של שלטון שמעוני.

טוען נוסף לכתר הוא שותף לשעבר של שמעוני, תומר גלאם, שהיה ממלא המקום בעבר וכיום הוא סגן ראש העיר. גלאם נכנס למועצת העיר לפני כשש שנים, ותוך זמן קצר הפך מעובד אלמוני בחברת החשמל לכוכב בולט בשמי הפוליטיקה המקומית. מי שתרם למעמדו של גלאם הוא פטרונו הרוחני, הרב יצחק ברדא. לפני כשש שנים, במהלך הפגנה בעיר נגד קשרים של נשים יהודיות עם בדואים תושבי העיר, יצא גלאם נגד מה שכינה "ניסיון של בני מיעוטים לדרדר את בנות העיר לזנות".

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
הושעה בעקבות כתב אישום. איתמר שמעוני/מגד גוזני

"אנחנו בסך הכול באים וקוראים למערכת הרווחה והחינוך להתערב בנושא, להיכנס לבתי הספר ולהסביר לבנות 14-15 למה אסור להן להיות שייכות לקבוצות הללו", הסביר גלאם, "מסתובבים בעיר אלפי בדואים ושוהים בלתי חוקיים מחברון שבאו לעבוד ומתחילים עם קטינות שאסור להתעסק איתן. זה מתחיל בכך שהם נותנים לילדה ג'ינס, יוצאים איתה כמה פעמים, ואחרי זה - לך תחפש אותה בחברון".

מי שנחשב מועמד האופוזיציה היה שלמה כהן, בכיר לשעבר בשב"כ, שנחשב מתנגד בולט לשחיתות והתריע מפני מנהל בלתי תקין בעירייה. אלא שכהן הודיע אתמול על הסרת מועמדותו, והביע תמיכה במועמד המפתיע לתפקיד: הרב יעקב אביטן, שבמשך שנים לטש עיניים לתפקיד רב העיר אך שינה כיוון כשהבין ששמעוני עצמו עומד לרדת מהבמה. על אף השתייכותו המפלגתית והדתית, נחשב אביטן אהוד בקרב מגזרים רבים בעיר, ולא כדמות "מאיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully