וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים סגרו את שערי המפעל, המנכ"ל הזעיק מסוק לשבירת המצור

22.3.2017 / 21:42

הסכסוך בסודהסטרים מחריף: חלק מהעובדים טוענים כי ההנהלה מונעת מהם להתאגד ונוקט עיצומים, בעוד שאחרים מצדדים במנכ"ל, דניאל בירנבאום. שערי המפעל נחסמו על ידי העובדים וההסתדרות, ובתגובה החליט בירנבאום להעביר מזון למקום דרך האוויר

צילום: סרטוני גולשים, שושק'ס, עריכה: יוסי אלטר

מנכ"ל "סודהסטרים" הורה היום (רביעי) להעביר באמצעות מסוק אוכל למפעל החברה, בתגובה לחסימת שערי המפעל על ידי העובדים וההסתדרות. הנהלת החברה והעובדים מצויים בסכסוך מתמשך, והעובדים נוקטים בימים האחרונים עיצומים, במחאה על מה שהם מכנים פגיעה של ההנהלה בזכותם להתאגד.

עובדי המפעל חלוקים בעמדותיהם: בעוד שחלק מהם טוענים לפגיעה במעמדם וחברו להסתדרות במאבק נגד ההנהלה, חלק אחר תומך במנכ"ל דניאל בירנבאום. "מה שקורה כאן פשוט הזוי", אמר אחד העובדים, "חלק שובתים, חלק עובדים, ומעלינו מסוק כאילו מדובר במבצע צבאי לכל דבר".

מפעל סודה סטרים, מעלה אדומים. ינואר 2014. רויטרס
סכסוך עבודה. סודה סטרים/רויטרס

אתמול סגרו העובדים את שערי המפעל, הממוקם באזור התעשייה להבים-רהט, בניסיון למנוע כניסה ויציאה של סחורות וחומרי גלם. המנכ"ל בירנבאום הורה בתגובה על שינוע של מזון למפעל בדרך האוויר, כדי להמשיך ולקיים את עבודת המפעל כסדרה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הורה השבוע לנציגי ההסתדרות להגיש תביעה נגד הנהלת המפעל על פגיעה בעובדים ועל פגיעה בהתארגנות. יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, אמר לוואלה! NEWS: "יש קבוצה גדולה מאוד של עובדים שנחושה לא להיכנע לאיומי ההנהלה ולא לוותר על זכותה להתאגד ולעבוד תחת הסכם קיבוצי. אנו תומכים בעובדים ומקווים כי ההנהלה תתעשת ותחזור לשולחן הדיונים בצורה הגיונית ורציונלית".

בתחילת השבוע טען יו"ר האיגוד המקצועי במרחב הנגב של ההסתדרות, עוזי שדה, כי הותקף על ידי עובדים במפעל, המצדדים בהנהלה. ההנהלה הכחישה שננקטה אלימות פיזית במקום, ואמרה כי האירוע הסתכם במחאה קולנית שהביעה קבוצת עובדים נגד ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully