וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור היום בלונדון: סגן שר החוץ הבריטי שחש לעזרת השוטר שנדקר

חבר הפרלמנט טוביאס אלווד מיהר לתת הנשמה מפה מפה לשוטר שנפצע בפיגוע בלב לונדון, וניסה לחסום את זרימת הדם מפצעי הדקירה - אך מותו נקבע לבסוף. הוא תועד משוחח עם השוטרים בזירה, כשעל ידיו נותר דמו של השוטר

צילום: סרטוני גולשים ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

פיגוע בלונדון - עדכונים אחרונים:

- שוטר ושני אזרחים נהרגו; כ-40 נפצעו
- המחבל, שזהותו טרם התבררה, נהרג מירי המשטרה
- משטרת בריטניה: הפיגוע כלל דריסה, פריצה לפרלמנט ודקירה
- ראשת הממשלה תכנס דיון חירום
- עד ראיה: "שמענו פיצוץ גדול מאוד, היו הרבה צעקות ואנשים רצו"
- ארה"ב גינתה את הפיגוע

טוביאס אלווד, חבר הפרלמנט הבריטי וסגן שר החוץ, חש אתמול (רביעי) לעזרתו של השוטר שנדקר מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון, בפתח מתקפת הטרור בלב העיר. על פי הדיווח בעיתון הבריטי "טלגרף", אלווד ניסה לתת לשוטר הנשמה מפה לפה ופעל לעצור את שטף הדם של השוטר, שנפצע מסכין באורך של כ-20 סנטימטרים. עם זאת, מותו של השוטר נקבע כעבור שעות ספורות.

הדקירה אירעה בתוך שטח הפרלמנט, באזור שנמצא מעבר לשער כניסה מאובטח אך מחוץ לבניין הפרלמנט עצמו. אלווד, חייל לשעבר בצבא בריטניה, המתין עם השוטר הפצוע עד שהגיע מסוק לפנותו לקבלת טיפול רפואי. מאוחר יותר, הוא נראה משוחח עם השוטרים בזירה, כשעל ידיו נותר דמו של השוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור בלונדון: 2 הרוגים ופצועים בפיגוע דריסה ודקירה מחוץ לפרלמנט
"תקפו שוטר, כולם היו בהלם והחלו לרוץ": עדויות מהפרלמנט בלונדון

חבר הפרלמנט הבריטי טוביאס אלווד משוחח עם שוטרים בזירת הפיגוע בווסטמינסטר, לונדון, 22 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
איבד את אחיו בפיגוע תופת. אלווד/צילום מסך, טוויטר
חבר הפרלמנט הבריטי טוביאס אלווד מסייע בזירת הפיגוע בווסטמינסטר, לונדון, 22 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
אלווד/צילום מסך, טוויטר

לאחר מכן, הוא שב ללשכתו במשרד החוץ. "הוא ניסה לתת לו הנשמה ולחסום את זרימת הדם, בעקבות כמה פצעי דקירה", סיפר גורם המקורב לסגן השר, "הוא נשאר עם השוטר עד שהצוות הרפואי הגיע". אלווד, הממונה במשרד החוץ על המזרח התיכון ואפריקה, מכהן כחבר פרלמנט מאז שנת 2005. אחיו, ג'ונתן, נהרג בפיגוע תופת בבאלי, אינדונזיה, בשנת 2002.

לפי שעה, דווח בכלי התקשורת בבריטניה כי שני בני אדם נוספים, מלבד השוטר, נהרגו ועוד כמה נפצעו באורח אנוש בפיגוע. המשטרה מסרה כי כמה שוטרים נפגעו, אך לא פירטה מעבר לכך. המחבל דרס עוברי אורח בגשר ווסטמיניסטר המוביל למבנה שבבירת בריטניה, פגע בשער המתחם ודקר את אחד השוטרים. לאחר מכן, הוא נורה.

פיגוע דריסה בקרבת הפרלמנט הבריטי בלונדון, 22 במרץ 2017. רויטרס
כוחות משטרה בזירת האירוע, אתמול/רויטרס
מפת איורוע לונדון. גוגל מפות, צילום מסך
מפת איורוע לונדון/צילום מסך, גוגל מפות

כתב של רשת BBC מסר כי המשטרה איתרה כלי רכב חשוד בסמוך לפרלמנט וכי אנשים מפונים מהמקום. עוצר הוטל על הפרלמנט וכוחות משטרה רבים נכסו אליו לאחר הירי, כשהמחוקקים נאלצו להסתתר. דובר מטעמה של ראש הממשלה תרזה מיי מסר כי היא בטוחה אחרי התקרית בפרלמנט, אך סירב למסור היכן היא הייתה במהלכה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לכתבים כי הוא עודכן בתקרית.

"התוקף נורה בידי המשטרה, וצוותי רפואה הגיעו לזירה כדי לפנות את הפצועים", אמר יו"ר הפרלמנט למחוקקים. "יש גם דיווחים על תקריות אחרות בארמון ווסטמיניסטר, אבל יהיה זה שגוי מצדי למסור פרטים נוספים בטרם הם אושרו על ידי המשטרה".

בריטניה נמצאת בכוננות גבוהה ברקע איומים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ושל ארגוני טרור אחרים להוציא לפועל פיגועים על אדמתה. היום מציינת בלגיה שנה למתקפת הטרור בבריסל, שבה נהרגו 32 איש בפיגוע משולב שהוציא לפועל דאעש. רמת הכוננות בבריטניה היא השנייה בחומרתה, שמשמעותה כי יש אפשרות גבוהה למתקפת טרור.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully