וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקפו שוטר, כולם היו בהלם והחלו לרוץ": עדויות מהפרלמנט בלונדון

עד ראייה לאירוע מחוץ לבניין הפרלמנט הבריטי סיפר: "זה נשמע כמו התנגשות מכונית, ואחר כך היו קולות ירי". העיתונאים שהושמו בעוצר צפו על זירת האירוע: "עשרות שוטרים עם ציוד מיוחד הגיעו"

צילום: סרטוני גולשים ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

"שמענו פיצוץ גדול מאוד, היו הרבה צעקות ואנשים רצו" – כך סיפר היום (רביעי) לרשת "סקיי" קווין, עד ראייה לאירוע הביטחוני שאירע מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון. "הסתכלתי מבעד לחלון", הוסיף קווין, שהיה במשרדו בתוך בניין הפרלמנט באותה העת. "הבטתי שמאלה, שערי האבטחה נפרצו".

הוא תיאר כי "מישהו תקף שוטר", ולאחר מכן שוטר נוסף מיהר למקום. "נראה שהתוקף נשא סכין או נשק, אני לא בטוח, לא הייתי קרוב מספיק". הוא הבהיר כי "שמעתי שתי יריות". לדבריו, "אנחנו עכשיו בעוצר במשרד. מן הסתם, יש פה הרבה שוטרים חמושים בכל מקרה".

עוד בוואלה! NEWS:
שנה אחרי הפיגוע, בבריסל זוכרים את הקורבנות - ושומרים על כוננות
מטענים בדואר: הארגון האנרכיסטי שמטיל אימה על בכירים באירופה
חשש מפיגוע דאעש - ואילו טיסות יסומנו: המדריך לאיסור המכשירים בטיסות

פצועים בגשר ווסטמינסטר בלונדון לאחר שנחשד כי אדם ביצע פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
"השוטרים רצו בסביבה עם תתי-מקלע". פצועים בזירת האירוע, היום/רויטרס

תיעוד הרגעים שלאחר הפיגוע:

ריצ'רד טייס, עד ראייה נוסף, סיפר כי ראה "לפחות שמונה אנשים שכובים על גשר ווסטמינסטר, מצפון לדרום". אדם סינג, עובד ממשל, אמר: "שמענו קולות של התנגשות מחוץ למשרד, ה'בום' הזה נשמע כמו התנגשות של מכונית, משהו גדול קרה".

"יש שערים שבדרך כלל סגורים, ואפשר רק להיכנס עם אישור ביטחוני", הסביר. "אבל מישהו פרץ את השער ותקף את השוטר". לדבריו, "ראיתי אותו נופל, ושוטר אחר חש לעזרתו. האיש קם, ונראה שהיה לו סכין ביד, ואז שמענו קולות ירי".

שוטר חוסם את האיזור בו יש חשש לפיגוע מחוץ לפרלמנט הבריטי בלונדון, 22 במרץ 2017. רויטרס
התוקף הוא אדם "בגיל המעבר". זירת האירוע, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראפורד באק, תייר אמריקני, סיפר לאתר "באזפיד" כי "כשיצאנו מהרכבת התחתית, ראינו מכונית מתנגדת בגשר, ליד הפרלמנט. היה אדם על הרצפה". הוא הוסיף: "השוטרים רצו בסביבה עם תתי-מקלע. אמרתי לרעייתי ולבתי להסתתר. כולם היו קצת בהלם, ואז אמרתי, 'בואו נזוז מפה'. מהר מאוד משטרת לונדון הגיעה וגירשה את כולם מפה".

חברי הפרלמנט התבקשו להישאר במשרדיהם, וראשת הממשלה תרזה מיי פונתה על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה. הכתבים הפוליטיים התבקשו להישאר סגורים, במשרד המשקיף על זירת האירוע.

כתב "טלגרף" סטיבן סווינפורד, שנמצא בבניין, עדכן בטוויטר: "עשרות שוטרים עם ציוד מיוחד הגיעו לפרלמנט". חבר הפרלמנט קית נאז סיפר לרשת ההודית NDTV: "אנחנו בחדר סגור בפרלמנט. יש פה בערך 400 חברי פרלמנט, ואנחנו לא יכולים לצאת".

פצועים בגשר ווסטמינסטר בלונדון לאחר שנחשד כי אדם ביצע פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
"יש גם דיווחים על תקריות אחרות". פצוע בגשר ווסטמינסטר, היום/רויטרס
פצועים בגשר ווסטמינסטר בלונדון לאחר שנחשד כי אדם ביצע פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
"כולם היו קצת בהלם". הזירה בלונדון, היום/רויטרס

טרם התבררו נסיבות האירוע המלאות, אולם לפי שעה ידוע כי לפחות שוטר אחד נפצע מדקירות בשטח הפרלמנט הבריטי, והתוקף נורה בידי המשטרה. המשטרה אישרה כי אירעה תקרית ירי מחוץ לפרלמנט. בכלי התקשורת בבריטניה דווח כי התוקף הוא אדם "בגיל המעבר".

"התוקף נורה בידי המשטרה, וצוותי רפואה הגיעו לזירה כדי לפנות את הפצועים", אמר יו"ר הפרלמנט למחוקקים. "יש גם דיווחים על תקריות אחרות בארמון ווסטמיניסטר, אבל יהיה זה שגוי מצדי למסור פרטים נוספים בטרם הם אושרו על ידי המשטרה". חבר הפרלמנט מהמפלגה השמרנית גרנאט שפס אמר כי הוא שמע ארבע יריות, המשטרה קראה למחוקקים להסתתר.

חברת הפרלמנט לוסי פאוול: "מחשבותינו עם אנשי כוחות הביטחון"

חברת הפרלמנט איילי ווייטפורד: "תודה על ההודעות"

המשטרה מרעננת נהלים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully